2019-09-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Liten rättelse: Det är fullt möjligt, även om det är osannolikt och svårt, att få en person fälld för anstiftan utan att skytten varken gripits eller identifierats. Samma sak gäller medhjälp. Det finns inget i lagtexten som kräver att huvudgärningsmannen har åkt dit.

Men det måste finnas bevis. I någon mån.

Tänker på Arbogamorden som var ett indiciemål, Schurrer fastnade i alla fall på övervakningskamera + att hennes skors sulor matchade avtrycken.

Jag vet inte vad som finns här.
Citera
2019-09-15, 19:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant. Så om hon sitter och sluddrar på en bar, med en kriminell, och ber honom skjuta HOL så skall det bevisas att hon menade det? Är det inte kontentan, att han blev skjuten av den hon snackade med, som är det viktiga?
Men intressant frågeställning. Full och hatisk. Sitter och snackar om mord. Och till hennes förskräckelse så BLIR han mördad...
Om det nu inte är så att den hon har anlitat har gjort detta gratis av kärlek till Karin... vilket jag har svårt att tro på...
Troligen vill en skytt ha betalt för att skjuta och har hon då betalat så är hon fast!
Citera
2019-09-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Kanske aportegendom vid bildande av AB. När firman tjänat in pengar så har man delat ut stugan tillbaka och denna gång blev båda makar hälftenägare. Har det sålts några kåkar där i området så man får en uppfattning om vad stugan är värd?

Långsökt att använda en fastighet som apportegendom i ett AB som redan existerar, dvs köpet av fastigheten är inte första verifikat.

Tro inte att HOL har några problem med att skrapa ihop 50' eller 100' i AK. Det är bara krångel att använda apportegendom i det här fallet.

Här kan du se vad andra fastigheter i området sålts för under årens lopp.

https://www.booli.se/slutpriser/langvind/865834/
Citera
2019-09-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
OT: Minns du mordet på Therese i Stureby?
Rivalen gjorde just det. Krävde pojkvännen på att ha ihjäl Therese. De dömdes båda till samma straff. Så det finns visst fall med otillbörlig påverkan. Googla.

Lustigt dock. Nu helt plötsligt anses KL:s fyllor vara förmildrande omständigheter. För 100-sidor ish sedan ansågs de vara gubbens fel.

I fallet Stureby så dömdes Tove för anstiftan av TJR bland annat för att Tim hade tagit en flaska med sig och tänkt utföra dådet. Det var ett mycket långt förlopp med mycket kraftfulla påtryckningar så att hon blev dömd anser jag riktigt.

Att fyllesnacka om att vill att den och den ska dö är inte anstiftan till mord.

Och i Stureby så fanns massvis med texter. Tror du K skulle ha skrivit sådant i sina telefoner eller andra enheter?
Citera
2019-09-15, 19:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej det är inte många hjärnceller som fungerar där och hon är dömd för detta också.
Hon är god för miljoner genom arvet och skitar ned sig med fjuttiga 100.000 kr

Karin Lilja Tredskodom 2019-04-03 T17068-18
https://minfil.com/OeK2fc51nb/Karin_Lilja_Tredskodom_2019-04-03_T17068-18_pdf
En vild idé. Hon kanske behövde de 100 000-lapparna till torpeden? Även om hon är god för miljoner så vet vi inte hur hennes tillgängliga konton ser ut? Inga ordentliga inkomster på flera år och förmodligen en hel del omkostnader med att leva utan fast bostad. Ingen får väl kvarta och äta gratis hos kompisar hur länge som helst?

När överfördes summan till hennes konto?

PS Om det visar sig att hon är skyldig till anstiftan. DS
Citera
2019-09-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
I fallet Stureby så dömdes Tove för anstiftan av TJR bland annat för att Tim hade tagit en flaska med sig och tänkt utföra dådet. Det var ett mycket långt förlopp med mycket kraftfulla påtryckningar så att hon blev dömd anser jag riktigt.

Att fyllesnacka om att vill att den och den ska dö är inte anstiftan till mord.

Om man lovar guld och gröna skogar då?

Ser du har uppdaterat med frågan om kL lämnat texter efter sig.

Vet inte, hon brukar ju använda gamla knapptelefoner med kontantkort, enligt egen utsago.

Jag vet vad jag tror, dock.

Fast jag håller det för mig själv för jag vill inte paja span.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-15 kl. 19:45.
Citera
2019-09-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
En vild idé. Hon kanske behövde de 100 000-lapparna till torpeden? Även om hon är god för miljoner så vet vi inte hur hennes tillgängliga konton ser ut? Inga ordentliga inkomster på flera år och förmodligen en hel del omkostnader med att leva utan fast bostad. Ingen får väl kvarta och äta gratis hos kompisar hur länge som helst?

Räntan räknas från 21 jan 2019 så man kan anta att det var då pengarna av misstag betalades ut till KL.

Edit: Jag korrigerar den uppgiften med att ange 6 juli 2017 istället som det är angivet i stämningsansökan.
Senast redigerad av EdgarAllaPoe 2019-09-15 kl. 19:45.
Citera
2019-09-15, 19:43
Medlem
Citat:

6 juli 2017
Citera
2019-09-15, 19:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Tror nog hon har tillgång till sina miljoner så det här handlar om något annat.
Kanske en advokat hon har sparkat eller en advokat som har avsagt sig hennes ärende då hon är omöjligt att försöka jobba för. Det finns ett antal inblandade advokater...

Från domen. Hon skyller på sin hälsa igen...

Karin Lilja kallades att närvara personligen eller genom ombud vid sammanträde för
muntlig förberedelse den 28 mars 2019, vid äventyr av att tredskodom annars kunde
komma att meddelas. Karin Lilja meddelade tingsrätten att hon, på grund av sitt
hälsotillstånd, inte kunde närvara vid sammanträdet. Hon förelades därför att senast
den 2 april 2019 inkomma med utredning som utvisar att hon haft laga förfall att inte
inställa sig vid sammanträdet. Någon utredning har inte inkommit från Karin Lilja.

Kan inte kopiera resten för det är en fotostatkopia.
Men pengarna utbetalades felaktigt 6 juli 2017

Lite trött i huvudet nu. Picasso2 var inte den advokaten en som har företrätt henne?
Citera
2019-09-15, 19:49
Medlem
Citat:
Kanske en advokat hon har sparkat eller en advokat som har avsagt sig hennes ärende då hon är omöjligt att försöka jobba för. Det finns ett antal inblandade advokater...

Karin Lilja kallades att närvara personligen eller genom ombud vid sammanträde för
muntlig förberedelse den 28 mars 2019, vid äventyr av att tredskodom annars kunde
hälsotillstånd, inte kunde närvara vid sammanträdet. Hon förelades därför att senast
den 2 april 2019 inkomma med utredning som utvisar att hon haft laga förfall att inte
inställa sig vid sammanträdet. Någon utredning har inte inkommit från Karin Lilja.

Lite trött i huvudet nu. Picasso2 var inte den advokaten en som har företrätt henne?
Jo, det var honom hon sparkade efter bara någon månad eller så om jag minns rätt. Det var i bodelningen:

Sammanträden inför bodelningsförrättaren har hållits den 17 mars 2014 (endast Henrik Olsson Lilja), den 8 maj 2014 (endast Karin Lilja), den 24 september 2015 samt den 9 maj 2016 (Karin Lilja företräddes av advokaten Magnus Eriksson).
Citera
2019-09-15, 19:51
Medlem
Citat:

Sista frågan.

Magnus Eriksson?

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-15, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Skulle du kunna tänka dig ge en liten beskrivning hur mannen såg ut. Typ längd, hårfärg , ålder osv.

Han har inget med denna tråd att göra så det behåller jag för mig själv. Enda som kan sägas är att han var rätt tystlåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in