2019-09-19, 11:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Varför? Blir man skjuten innan man hinner publicera någon bild?

Risk finns.
Nä, men sakligt sagt - Hon har alltid varit expert på att undvika kameran. Hon fotar gärna dock själv om det handlar om gruppbilder, tillställningar och liknande.
I 9 fall av 10 undanber hon dock foton om någon börjar vifta med kamera eller telefon framför henne.

Men självklart finns det foton på henne. Det är normalt att fotas, även om det är sällan i hennes fall.
Hon har ju levt ett normalt liv, trots allt.
Citera
2019-09-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Varför? Blir man skjuten innan man hinner publicera någon bild?

Exakt, tänk inte ens tanken, hahaha
Citera
2019-09-19, 11:01
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är fel kvinna på bilderna som nu visats.

Jodå, visst finns det foton på henne men det är extremt svårt att få fram i offentlighet.
Kan du säga om detta är hon - klassfoto från användare i tråden. Ser tydligt ut som 80-tal.

Har inte sett att du har kommenterat det tidigare men om du har gjort det ber jag om ursäkt.

https://minfil.com/y4q52851n8/F37FA35D-620B-4E29-B621-D3E12804DAFB_jpeg
Citera
2019-09-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denooogdeskytten
Spännande läsning, skall följa jakten på mig själv och alla dessa roliga påståenden från Er hobbysherlocks.

Finns alibi för tidpunkterna då MGM, err jag?, påstås ha varit i krokarna kvällen innan det förfärliga dådet inträffade samt tidpunkten för dådet och dagen efter och till skrivande stund.

Behöver lite kaffe innan jag orkar engagera mig mer i dessa påståenden, har ju gått igenom Vartenda jäkla inlägg i tråden, klapp på axeln tack!

Personligen:
Önskar "H3nr1k 0ls50n L1lj4" bästa möjliga återhämtnimg och beklagar händelsen. Minnet kommer nog tillbaks och vi får sudda ut "min" delaktighet i detta drama.
- Slut Personligen

På återseende

//#DenOögdeSkyttenSomAldrigFannsEllerIallafallInteDä rDetSägsAttHen,(HenPåReSjälvGubbKärring),Var.

En fråga. Har du poserat i en kopia av ’The Iron Throne’ på bild på sociala medier någon gång? Iklädd grå tröja? Frågar åt en vän.
Senast redigerad av Avel 2019-09-19 kl. 11:06.
Citera
2019-09-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Exakt. Och man har inte funnit något äktenskapsförord och inte heller någon egendom som nedskrivits som enskild. Vad man nu också skall tänka på är att paret hängt ihop i femton år (1998-2013) varav tio år som gifta. Att, som användaren Marie-Antoninette, sitta och ondgöra sig över pengar som HOL påstås stjäla från stackars KL känns ju helt uppåt väggarna. Det är en bodelningsförrättare som upprättat denna bodelning i äktenskapsskillnad, och man får förutsätta att denne är objektiv.

Och på så sätt ger ju Marie-Antoinette KL ett motiv för att åtminstone hata på HOL, och kanske att försöka mörda honom. Jag undrar om M-A inser det själv? Om KL har samma lite skeva uppfattning så blir det ju ett motiv.
Citera
2019-09-19, 11:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kan du säga om detta är hon - klassfoto från användare i tråden. Ser tydligt ut som 80-tal.

Har inte sett att du har kommenterat det tidigare men om du har gjort det ber jag om ursäkt.

https://minfil.com/y4q52851n8/F37FA35D-620B-4E29-B621-D3E12804DAFB_jpeg

Jag har aldrig sett henne så ung, ens på bild innan.
Men jag skulle säga att det med största möjliga säkerhet är hon. Om jag hade sett ögonen, hade jag kunnat vara 100%, men på den bilden är jag 90%.
Alla drag stämmer. Verkligen alla.
Så ja, det är hon.

EDIT
Jag har inte kommenterat den bilden tidigare, men tittat mycket på den.
Citera
2019-09-19, 11:14
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Risk finns.
Nä, men sakligt sagt - Hon har alltid varit expert på att undvika kameran. Hon fotar gärna dock själv om det handlar om gruppbilder, tillställningar och liknande.
I 9 fall av 10 undanber hon dock foton om någon börjar vifta med kamera eller telefon framför henne.

Men självklart finns det foton på henne. Det är normalt att fotas, även om det är sällan i hennes fall.
Hon har ju levt ett normalt liv, trots allt.

Jag förstår. Det är annars vanligt att människor gärna lägger ut bilder, särskilt idag när ALLT de gör ska publiceras på fejan eller instagram. Det är en bedrift att kunna undvika att hamna på nätet.
Citera
2019-09-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag blir helt galen på detta och snart beger jag mig ut i Stockholm och letar på plats istället för att använda Google Street som saknar alla vinklar på husen.

Men följande vet vi:
* En del av intervjun hölls på Urban Deli i Sickla. Var två stycken i tråden som pejlade in oljan och sen plats för restaurangen. Jag har kollat på bilder inifrån och håller helt med dem kring detta.

* Om en del av intervjun gjordes i Sickla så tror jag att delen utomhus gjorde i närheten. Jag tror inte KL och Aftonbladet åkt runt en massa.

* Jag tror fortfarande att uteplatsen är nära något allmänt område som skola, kyrka, företag etc. Främst pga hur välskött om omvårdnad den är. Är sällan så i brf föreningar.

* Det är INTE en askkopp vid entrén utan det är en stolpe av nått slag och sen cykelställ.

* Ovanför entrén är det typ ett ”tak”.

* Jag har ändrat mig om byggstilen - tycker den mer påminner om 50-talet (även om det finns liknande hus från nästan alla årtionden...)

* Det finns sjukt mycket röda byggnader med tegelfasad i Sickla centrums närområde.

Jag tror också de var kvar i Sickla men hittar inte heller nåt hus med vita fönster (mest röda) och den speciella valvingången. Den vita dörren får mig att tänka på en gammal verkstad eller stall? Tror valvgångarna leder till en innergård. Är det en lampa eller övervakningskamera på husknuten?

Ett tag var jag inne på Eskilstuna, gott om tegelbyggnader och mer verkstadsinriktat. Men som sagt, jag tror på Sicklas närhet.
Citera
2019-09-19, 11:16
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sett henne så ung, ens på bild innan.
Men jag skulle säga att det med största möjliga säkerhet är hon. Om jag hade sett ögonen, hade jag kunnat vara 100%, men på den bilden är jag 90%.
Alla drag stämmer. Verkligen alla.
Så ja, det är hon.

EDIT
Jag har inte kommenterat den bilden tidigare, men tittat mycket på den.

Varför har du bara tittat mycket på den men aldrig kommenterat?

Hur vet du att hon 9 gånger av 10 avböjer att vara med på foto?
Senast redigerad av Avel 2019-09-19 kl. 11:25.
Citera
2019-09-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Och på så sätt ger ju Marie-Antoinette KL ett motiv för att åtminstone hata på HOL, och kanske att försöka mörda honom. Jag undrar om M-A inser det själv? Om KL har samma lite skeva uppfattning så blir det ju ett motiv.
Avskyn gentemot HOL är också av den arten att ju längre ner hon sjunker, och han stannar kvar på sin position, så ökar hatet. Den är oresonlig. Tänk dig själv att vara på en hög position både ekonomiskt och samhälleligt, och sakta sjunka neråt. Samtidigt som släkten gör intervention och har sett dig i all din skam, så stannar HOL kvar på sin position. Hon känner sig utstött, hon skäms, känner sig ensam, barnen vill inte träffa dig - och dessutom: varenda instans du överklagar så vinner din antagonist. Självklart måste det sticka i ögonen. Och hon är dessutom en paria i rättsapparaten och kommer inte ens få jobb som advokatsekreterare, om hon inte visar en längre nykterhet.

Jag kan förstå hennes känslor. Men jag begriper inte varför hon inte tar tag i sitt krökande och sin situation. Hon har ju alla möjligheter och precis ALLT att vinna.
Citera
2019-09-19, 11:25
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Varför har du bara tittat mycket på den men aldrig kommenterat?

Bra fråga.
Svaret är att ville se hur folk reagerar först. Nu har det gått en tid sedan den bilden publicerades, och det är alltid bra att få koll på vilka skribenter som vet, och vilka som inte vet.

Citat:
Hur vet du att hon 9 gånger av 10 avböjer att vara med på foto?

Därför att jag kan hur hon funkar.
Citera
2019-09-19, 11:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Bra fråga.
Svaret är att ville se hur folk reagerar först. Nu har det gått en tid sedan den bilden publicerades, och det är alltid bra att få koll på vilka skribenter som vet, och vilka som inte vet.

Därför att jag kan hur hon funkar.

Jag är nog inte ensam om att vara nyfiken på er relation. Men jag ska inte fråga. Bara en fråga, skulle KL veta vem du är om hon läste här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in