Citat:
Ursprungligen postat av
ertil
Och på så sätt ger ju Marie-Antoinette KL ett motiv för att åtminstone hata på HOL, och kanske att försöka mörda honom. Jag undrar om M-A inser det själv? Om KL har samma lite skeva uppfattning så blir det ju ett motiv.
Avskyn gentemot HOL är också av den arten att ju längre ner hon sjunker, och han stannar kvar på sin position, så ökar hatet. Den är oresonlig. Tänk dig själv att vara på en hög position både ekonomiskt och samhälleligt, och sakta sjunka neråt. Samtidigt som släkten gör intervention och har sett dig i all din skam, så stannar HOL kvar på sin position. Hon känner sig utstött, hon skäms, känner sig ensam, barnen vill inte träffa dig - och dessutom: varenda instans du överklagar så vinner din antagonist. Självklart måste det sticka i ögonen. Och hon är dessutom en paria i rättsapparaten och kommer inte ens få jobb som advokatsekreterare, om hon inte visar en längre nykterhet.
Jag kan förstå hennes känslor. Men jag begriper inte varför hon inte tar tag i sitt krökande och sin situation. Hon har ju alla möjligheter och precis ALLT att vinna.