2019-09-15, 11:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Tänk nu om det verkligen blir så att SD👤 kommer att försättas på fri fot efter avslutad rättegång, då kommer dina önskedrömmar slås i spillror. Försvarsadvokaten Ingvar Backman kanske har sparat på sina trumfkort tills det verkligen gäller allvar, och det vet ju varken du eller jag någonting om över huvud taget.

Mvh/ @JokerMannen

Precis och Tiger-Tarzan Stefan åker iväg med sjuksyster HD ifrån verkligheten in i drömmens land... vi får se vad som händer. Försök att glömma knoggnuggningen ett tag.
Senast redigerad av SloppySeconds 2019-09-15 kl. 11:29.
Citera
2019-09-15, 11:35
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag ser det, vad gäller det som hände i bilen vet bara LW/SD.

Det vi vet är att LW anmälde SD. Polisen kom hem till LW på kvällen och tog upp en anmälan.

Vi vet inte ens om LW berättade för polisen vad som avhandlades i bilen (det var nog inte bara fika det handlade om) kanske var det något hon inte berättade... det skulle bara bli värre... vad skulle bli värre?

Obs... nedanstående är spekulation/undran
Efter att polisen varit hos LW... kan dom ha kontaktat SD samma kväll för att höra vad han har att säga och kanske tipsa honom om att inte ta mer kontakt med LW (iaf inte den kvällen/natten)? Kanske också sagt att han kommer att bli kallad till förhör senare eftersom LW gjort en anmälan.

En till fundering ang inlägg i tråden... tror att det var igår som jag läste ett inlägg ang vad SD skrivit i sin geologg ang den "svarthåriga" som han sett men inte gått fram till. Som jag uppfattade det var det inlägget från SD dagen efter LW:s anmälan (kan missuppfattat). Inte så konstigt att han inte ville ge sig tillkänna isf för då var de osams så klart. Och om nu polisen kontaktat honom på kvällen/natten ang LW:s anmälan så är det klart att han inte kontaktar LW... men vill via sin geologg visa LW att han var där.

Jag har också funderat på hur mycket kontakt det varit på det sexuella planet mellan dessa två. Dom har känt varandra länge men kanske otroheten bara varit vid något enstaka tillfälle (iof tillräckligt illa... men dom är ju bara människor med sina fel och brister som alla andra).

Har oxå tänkt på det. Bara för att de "haft en relation" i 6 år så betyder ju inte det att de haft ett intimt förhållande med varann i 6 år. Det sades ju faktiskt att det varit "från och till" eller något liknande. Kanske var det bara nåt som hände då och då när LW och SD råkade cacha ihop...
Citera
2019-09-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon är inte utsatt när hon tvingar sig kvar i bilen. Om han velat dumpa henne vid en skogsväg några mil från Gysinge så hade hon kanske kunnat kallas "utsatt" men knappast när hon vägrarkliva ur någon annans bil alldeles utanför hennes eget hem.
Man kan ju vända på det. Hade det funnits något av substans och hon hade anmält så kanske hon levt om han blivit insydd då.

Tror du på allvar att LW skulle gå med på att ha exempelvis skyddade personuppgifter?

Återigen påstår du att hon tvingat sig kvar i bilen som om du har fakta på det, har du fakta på hur länge hon tvingade sig kvar och hur länge SD stod parkerad utanför hennes bostad, 2 min, 20 min, kanske t.o.m två timmar?

Hur kan du vara så säker på att LW vid första kontakt då polisen kom hem till henne och de tog upp anmälan, att hon just där och då vid den tidpunkten 10 januari 2017, uppgav att hon vägrade gå ur bilen?
Citera
2019-09-15, 11:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Har du någon aning om varför Lena Wesström's ytterdörr till henne's bostadsrätt stod i ett så kallat glänt-läge ?

Vet du någonting om hur väl Lena Wesström's granne kände SD👤 ?

Känner du till något gällande om SD👤 hade fått en nyckel av Lena Wesström i förtroende till henne's bostadsrätt, så att vederbörande kunde besöka henne sent på nätterna ?

Har du varit och tittat på den dåvarande mordplatsen bakom bullerplanket ?

Tror du att SD👤 inom en snar framtid kommer att försättas på fri fot ?

Tycker du att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är en inkompetent åklagare ?

Tror du att SD's försvarsadvokat Ingvar Backman kommer med enkelhet att slå hål på KammarÅklagaren Åsa Hiding's bevis när det verkligen blir dags och helt enkelt såga henne jäms med fotknölarna ?

Mvh/ @JokerMannen

Oj. Blev vi lite ledsna i ögat?

Kanske dags att ändra modus operandi nu? Du märker säkert själv att det är få (om ens någon?) som tar dig och dina frågor på allvar längre.

Apropå frågor: om jag sätter 10 kronor på att det inte kommer att deklareras i FUP:en att LW:s knäskålar var krossade - tror du att jag kommer att vinna eller förlora det vadet?
Citera
2019-09-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har inte höga tankar om LW hörru. Du framställer henne som en lealös gammal trasa utan varken karaktär eller tankeförmåga.

Jag tror att hon är en mycket god och snäll människa som tyvärr blir extremt manipulerad just för att hon är god och snäll. En extremt duktig manipulatör klarar att lura även dig..det är liksom uppenbart att du inte vill se åt något logiskt perspektiv utifrån det som kommit fram i tråden, du vägrar se troliga sammanhang, svårt att tänka utanför boxen? Är det jobbigt när dina cirklar bryts?

Vet du inte hur söndertrasade psykopatoffer beter sig, har du för lite kunskap så kan det vara av vikt att du skaffar just det, inte sant?
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-15 kl. 11:55.
Citera
2019-09-15, 11:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Varför tror du att det kommande FUP-ET till största delen kommer att handla om bilincidenten mellan SD👤 och LW👤 ?

Jag tror nog snarare att det förundersökningsprotokollet kommer att handla till största delen om helt andra saker

Personligen tror jag att det även till en del kommer att handla om osämja kring geoturen The Heart of Sweden. När de befann sig i planerings- och startfasen av Touren var allt fortfarande rosaskimrande (och HD ovetande). Därefter började det knaka i fogarna, men utåt ville de nog hålla skenet uppe. LW började dock umgås med burkletare utanför gamla Femfemman (bl.a. båtturen med ML) och SD kontrade med en parodisk falskloggning på en liknande båttur. Även andra eventuella falskloggningar där HD påstås ha genomfört tveksamma loggningar spädde troligtvis på spänningarna.

När sedan Geoturen relanserades i juni 2017 såg därför allting helt annorlunda ut mellan de tre huvudpersonerna. I den vevan släppte LW även sin egen WIG "Lyssna till livet" vilken jag tror fick en slags symbolisk betydelse för både HD och JG att LW var den som "förstört" både äktenskap (HD/SD) men även gamla tiders magiska burkletaräventyr (JG/SD). Och SD befann sig mitt bland dessa personer. Motivet kan i så fall fall vara både svartsjuka, men även rivalitet på andra plan, t.ex. burkletarstatistik, anseende i geokretsar, eventuellt tom. något ekonomiskt motiv avseende finansieringen/redovisningen av bidraget till geoturen. Samt en önskan att försöka återskapa det liv som en gång varit, innan otrohetsaffären bit för bit raserade deras tillvaro.

Det är som sagt mina gissningar, eftersom jag inte tror att motivet finns att hitta i en enstaka händelse, utan mer utgörs av ett långvarigt skeende där "någon" (eller "några") slutligen tog till våld.
Citera
2019-09-15, 11:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu har du väl snart skrivit hundra inlägg med samma innehåll under de senaste veckorna.
Kan du inte dra efter andan lite och ta en paus när det gäller knoggnuggningen?
Både du och Draifos verkar försöka avleda uppmärksamheten från mordet och få det till att handla om knoggnuggningen istället.
Var det när SD häktades som du beslöt att försöka avleda intresset från honom?

Varför detta behov av att försöka misstänkliggöra postare som inte resonerar som er själva?

Jag har ingen särskild agenda med mina inlägg. Jag känner inte någon av de inblandade eller deras bekanta, har ingen koppling till Örebro än en fundering att kanske springa Åstadsloppet nån gång men noterar att det inte är konstigt i sig att SD blivit misstänkt då det finns en officiell historia med anmälningarna.

Men av vad som framkommit är det inte givet att det är han som betett sig "mest illa" mot den andre i sitt och LWs förhållande. Men det är klart, han kanske tappar besinningen ändå.

Sedan är ju bilincidenten speciellt rolig att diskutera som händelse och som diskussionsämne i sig. Där finns ju ett mått av fakta som inte direkt ger en smickrande framställning av LW. Men det verkar inte bekomma SD hatarna, nej då kläcker man ur sig spekulationer om att det nog var något helt annat som hänt, SD försökte nog våldta henne eller tvinga till sig en avsugning. Man tvekar inte för att säga att LW nog ljög i förhören, allt för att få det till att det som hände var något värre än den skitsaken (det är en skitsak som inte kvalar till misshandel då hon provocerat honom genom sin olagliga handling. Och det är något jag antar att de flesta har ett hum om av kultur och uppfostran. Man behöver inte känna till reglerna i Brottsbalken för att förstå det, hon har ingen besittningsrätt för att hon tidigare har fått åka med bilen som kräver att han måste kalla KFM och polisen för att avlägsna henne).

För SD kanske anmälningarna var irriterande, likt de uppgifter hon spred i bekantskapskretsen, men måhända inte skitviktigt, så länge han inte söker vissa tjänster. Men LW kan ju möjligt dejtat män med yrken där till och meden ogrundad anmälan kan ställa till mycket problem. En fnurra på tråden med en anmälningsbenägen människa kan ju iså fall kanske bli avsevärt mer besvärande än vad en fnurra på tråden innebär för byggingenjören SD. Och personen ser till att det inte ens hinner bli en första anmälan.

Och det verkar ju som att en stor del av LWs bekantskapskretsen visste om anmälningarna. Sedan kan man fundera på om hennes bekanta jamsat med med "you go girl" eller på ett konstruktivt sätt dryftat hennes egen del i händelseförloppen. Menar man att hon skulle ha ljugit för polisen om händelsen kan hon väl lika ha ljugit eller varit selektiv till vänner som hon berättat om hot och trakasserier från SD.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-15 kl. 12:04.
Citera
2019-09-15, 12:00
Medlem
Honan6s avatar
Intriger som ledde till mord?
Ligger det tidigare gifta paret D*vidsson bakom L*enas död?
SD ville ha båda kvinnorna?
Under våren -18 rämnade SD:s tillvaro och han hade förlorat all kontroll på kvinnorna i hans liv? LW hade under -16 tröttnat och gått vidare med andra? Någon gång ibland orkade hon inte stå emot hans tjat och gjorde misstaget att umgås med honom? HD upplevde sig försmådd och sviken när otrohetshistorien uppdagades, men hon brydde sig mer om GC än sin man - för henne var det viktigaste att hålla sina cachesviter obrutna?

Den såriga historien började med GC?
Grannen L*na var bestämd och självständig, men orkade till slut inte stå emot SD:s tjat om att låta honom lära upp henne i GC i oktober -12? Efter en trög start utvecklades intresset och efter ett nattligt event 18 juli -14 då HD fick stanna hemma blev LW "fast".
SD:s logg: http://coord.info/GLEWKNWP

LW:s logg: http://coord.info/GLEWKXF0

Umgås mycket
L*na och SD umgås väldigt mycket mellan höstarna -14 och -15. Fru HD syns knappt något på GC-bilder och nämns heller inte i loggtexter. Istället är det grannen S*ftis som figurerar i såväl texter som på bilder.

SD är väldigt stolt över sin adept S*ftis när hon har sitt första event "Välkommen ut!" den 16 maj -15. Han och barnen (inte HD) var med vid eventet som även innebar övernattning i skogen. I det sista (långa) stycket på sin logg beskriver han nästan kärleksfullt hur han fick henne att börja med GC - han har full koll på datum och tider.
SD:s logg: http://coord.info/GLHK7B9W
Eventet: http://coord.info/GC5N5Q5

Vad hände -16?
Något verkar inträffa under -16 och LW börjar umgås flitigt med ML. Kanske S*uperG*oofy och Yanke*dude som var med i Team 5:5a med S*oftis och HTD kan berätta vad det var som inträffade och gjorde att relationerna skar sig?

Otrevligheter som trakasseri inträffar när LW ska iväg med andra män än SD?
LW ska på FAD i Linköping med ML den 5 nov - 16. På torsdagen den 3 nov -16 gör hon en polisanmälan om trakasseri från SD. Som bevis har hon en mängd sms att visa upp. Antagligen har hon informerat SD om att hon skulle göra anmälan eftersom han inte ger sig tillkänna annat än i loggtexten vid till en FTF dagen efter - d v s fredagen 4 november -16. Kommissarie MN har berättat i media att utredningen lades ned 17 nov för att anmälaren inte ville gå vidare med anmälan. Enligt tråduppgifter har LW återtagit anmälan för att hon var rädd att det annars skulle bli värre.
Länk till loggen där SD skriver att han ser en "svarthårig bekant" den 4 nov -16: http://coord.info/GLPNDE4T
SD:s text:

LW:s logg: http://coord.info/GLPNDAPT
LW:s text (hon beskriver att hon haft en oskön natt):

Helgen efter LW:s födelsedag -17 skulle tillbringas med ML
Måndagen den 9 januari -17 sitter LW och SD i hans bil utanför hennes bostad. Hon fyller år dagen efter. Något inträffar i bilen som gör att SD tar armen runt hennes hals/nacke och knogar hennes huvud. Detta polisanmäler LW under natten efter att SD åkt. Enligt anmälan har LW velat tala ut, men SD ville inte det och tog i hårt för att få ut henne ur bilen.
Jag tänker att tjafset i bilen kan ha något att göra med att LW skulle tillbringa kommande helg i Västerås hos ML.
Länk till en LW-FTF efter bilincidenten: http://coord.info/GLQ34Q2T

Fram till slutet av mars syns LW och SD fortsätta GC:a planerat tillsammans lite då och då, men sen tar allt abrupt slut. Det blir unfriendningar på Facebook. Därefter syns enstaka möten ske av slump i GC:sammanhang.

Under mars -18 är SD lämnad av frun, i april LW ska till Läckö med ML och i maj till Norge med JH. SD kan ha känt sig väldigt ensam och övergiven. Kanske han började uppvakta LW intensivt och han fick ett hopp om att få sällskap och doppa vid behov? Det går inte riktigt som han tänkt sig och han tycker att allt elände är hennes fel? Kanske han hade hjälpt henne med olika saker tidigare under vintern då hon hade skadade ben och var beroende av mycket hjälp från andra? Kanske han tyckte att han hade rätt till henne, men hon var motsträvig och tyckte att han hade sumpat alla sina chanser han haft under 2015 då deras relation kanske var fylld av såväl åtrå som kärlek? Hennes intresse för honom var historia?

Kanske SD:s frustration tar sig olika uttryck till kvinnorna i hans liv? Inför HD gråter han, bönar och ber att hon ska komma tillbaka? När det gäller LW bestämmer han sig för att sätta käppar i hjulet för hennes chanser att umgås med andra män? Han blir desperat för att han inte får någon av dem att följa hans vilja? Kanske LW svarar upp och hotar avslöja saker som han absolut inte vill ska komma fram? Hjälpte HD till - ofrivilligt eller villigt?

(Ivrig på FUP)

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Senast redigerad av Honan6 2019-09-15 kl. 12:03.
Citera
2019-09-15, 12:02
Medlem
notknapparens avatar
Intressanta inlägg från maj-juni-18.
Kan ju jämföras och och analyseras mot vad @Medinsyn skrivit i tråden och SD själv skrivit i geocachingorumet (https://www.flashback.org/sp68562199) Detta med tanke på Netherworlds inlägg om att SDs vänner kan ha fått viss information och sedan fått agera som "budbärare" (fritt ur minnet) åt SD.

Det finns väldigt många inläg att citera, detta är bara ett axplock.

Man kan här ana vad SD kan ha lämnat för info till sina vänner och bekanta. Intressant också att @Energizer666 insinuerar att han vet vilka som står bakom vissa av nicken.

mirddjul66 29/5-18:
Citat:
"Det stämmer , oavsett hennes relationer så har hon alltid träffat Stefan"
https://www.flashback.org/p64180768#p64180768

Energizer666:
Citat:
"Finns fortfarande inga bevis till att dem skulle ha haft ett förhållande så som du påstår
och lite konstigt isf att du är den enda som vet om det"
https://www.flashback.org/p64180768#p64180768

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Nu vet jag att Stefan Davidsson haft ett förhållade med BO i sex år, sen får du tror vad du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Kommer från en person som har förhållande med 3st samtidigt..

Citat:
Resan var planerad långt innan skilsmässan
och man kan fortfarande åka som vänner..

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Hur ska Stefan Davidsson kunna logga in på geocaching när han sitter i förhör hos polisen??

Citat:
Hur kan du veta att det är just han som sitter där?

Sh. Holmes 4/6-18:
Citat:
"Du är mer än lovligt enögd att du så ihärdigt försvarar SD´s misshandel och nu kanske tom mord.
I åklagarens beslut att lägga ned förundersökningen om misshandel stod " SD hade rätt att utöva visst våld" för att få ut LW ur bilen."[...]
https://www.flashback.org/p64237697#p64237697

Energizer666 4/6-18:
Citat:
"Undrar om du blev dissad av LW pga SD .. därför du verkar vilja ha honom som GM..

Du ser själv vad Åklagaren säger, att SD hade rätt att utöva visst våld för att få ut LW ur bilen
sen var det ord mot ord. Du har ingen aning om vad LW gjorde mot honom i Bilen, han kanske likagärna hade kunnat anmäla henne? då det bara är SD och LW som vet vad som hände i bilen den kvällen
"

https://www.flashback.org/p64239129#p64239129

Energizer666 5/6-18:
Citat:
"Frågade dig tidigare om du hade varit med vid själva misshandeln så att du sett vad som har hänt?
då Åklagaren verkade vara av en annan uppfattning?
Sett skadorna? (kan ha uppkommit under geocaching, väldigt lätt hänt när man klättrar i berg/träd, kryper i grottor mm. (har hänt många ggr att man kommit hem både blåslagen och blodig.))
vet att LW var rätt duktig på att Överdriva saker

SD är fortfarande inte dömd för mord han är häktad som skäligen misstänkt,
dvs det är fortfarande risk för att det finns någon annan där ute,
och läser man bland inläggen här, så tror jag mer på några andra som verkar väldigt ivriga på att få SD inlåst så dem själva inte ska bli misstänkta"
https://www.flashback.org/p64245091#p64245091

Citat:
Har du någonsin sett honom använda våld mot LW?

är bara ord mot ord.

EGT 7/6-18:
Citat:
"En tolkning som fler än jag gjort angående händelsen i bilen är att SD ville avsluta relationen och det accepterade inte LW. Hon vägrade gå ut ur bilen.
Om hon nu som några indikerat var hunsad av SD skulle väl hon klivit ut direkt han sa det?

Så ja, jag är en stark tvivlare på dom anmälningar som gjorts. Känns mer som en desperat kvinna som är kär."
https://www.flashback.org/p64265064#p64265064

Energizer 7/6-18:
Citat:
"Håller nog med här"
https://www.flashback.org/p64265064#p64265064
Citera
2019-09-15, 12:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag tror att hon är en mycket god och snäll människa som tyvärr blir extremt manipulerad just för att hon är god och snäll. En extremt duktig manipulatör klarar att lura även dig..det är liksom uppenbart att du inte vill se åt något logiskt perspektiv utifrån det som kommit fram i tråden, du vägrar se troliga sammanhang, svårt att tänka utanför boxen? Är det jobbigt när dina cirklar bryts?

Vet du inte hur söndertrasade psykopatoffer beter sig, har du för lite kunskap så kan det vara av vikt att du skaffar just det, inte sant?

Jag tror tvärtom, just hennes personlighet att inte låta sig hunsas kan mycket väl ha varit en bidragande faktor att hon blev mördad.
Citera
2019-09-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan du nämna några exempel? Jag har nog missat dessa.

Nej det är ingen fakta alls, men högst troligt eftersom LW inte har dåligt samvete mot HD, men att hon förstår att SD ljugit om vem som är galen när SD börjar hota och kontrollera henne, jag finner det mycket troligt att det också är anledningen till att LW kontaktar HD och att HD bekräftat LW misstankar om varför HD verkat nedbruten länge/utmattningsdepression, att SD inte varit särskilt snäll och lagt sina egna dåliga sidor på HD.
Men det är jag som tror detta för att jag anser det rimligt för att få det att stämma ihop med vad vi vet har skett, har någon en än mer rimlig spekulation så vill jag gärna se den!!!
Citera
2019-09-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oavsett gm så borde skorna vara helt blodiga. Kan inte tänka mig annat.
Och troligen är skorna borta, men det finns fall där gm suttit på förhör med samma skor som han har haft på sig vid brottet.

När kroppen hittades, borde ju hundsök från fyndplatsen ha gjorts.

En gm med blodiga skor måste lämna blodiga doftspår efter sig.
I oktober krattades det.
Kanske efter skorna?

Ett vittne hade lämnat uppgifter (enl MV) om observation på andra sidan motorvägen (om jag minns rätt?). Detta hade funnits meed i utredningen en längre tid (Också enl MV).

Min tanke:

Om gm hade sprungit med blodiga skor hela vägen hem, borde inte hundar kunnat spåra detta?
Jag begriper inte det.

Kan gm ha sprungit över till andra sidan via gång/cykelbron, kastat skorna där i något dike alternativt slängt något i någons sopbehållare?

Sedan, hur knasigt det än låter, sprungit barfota hem?

För hur osannolikt låter det inte att polisen letar efter ett mordvapen 5 månader efter mordet, och trots vittnesuppgiften som funnits där länge?

Suck.
Vem vet?

Min tanke har också varit att om mordet har varit så brutalt, borde gm varit mycket nerblodad, från topp till tå.

Att ta sig in i huset med blodiga skor på fötterna, ja det kan hända om man är stressad. Men då borde det vara omöjligt att skrubba rent efter sig på hallmattan.

Kanske en dörrmatta som saknas?

Det har funnits blod i SDs villa sägs det (EGT), men var? Och vilken förklaring?

Eller har han tagit av sig skorna utanför i trädgården? Eldat upp dom?

Hur ska hundarna kunnat missa en snitslad bana från brottsplats till SDs hus?
Begriper inte det.

Ang fetat: vad handlar observationen om, vad ska (enl MV) ha observerats på andra sidan vägen? Kan ej minnas

Ang spårning/hundar: även om skor blev blodiga så efterlämnar de kanske inte så mycket 'konkreta' blodspår/droppar under förflyttning från BP (kanske ett litet tag men inte hela vägen).
Och eftersom det nu tog 5 dygn innan LW hittades så har nog alla doftspår förflyktigats. Massor med folk har ju också efter mordet rört sig i området och därigenom förstört GM-spåret.
Spår är ju färskvara, har mkt kort bäst före datum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in