Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Nu dyker en ny tanke upp.
Smutsiga ben?
Orkar inte kolla men jag har för mig att alla bilder av LW visar henne i långbyxor av någon typ.
Jag kan inte komma ihåg att jag skulle ha sett henne i kjol (eller shorts).
Hur kunde någon se att benen var smutsiga?
Kan de mena byxbenen?
Då hade det väl stått smutsiga byxor och inte smutsiga ben?
Det har funnits information om att vissa klädesplagg låg vid sidan om henne.
Kan det ha handlar om byxor?
Nu vet jag inte hur du ställer dig till MV trovärdighet, men enligt honom så:
"
Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen."
https://www.flashback.org/p64798308#p64798308
Det borde innebära att byxor satt på, då de inte skulle av djur kunna dras av så lätt.
Det har diskuterats tidigare i tråden just om de bara benen.
Kan tänka mig att de bilder vi har sett är mycket från geocachingen, där byxor kanske används för att skydda benen.
Klockan var ju dent på kvällen för mordet och hon hade förmodligen bytt om och duschat efter joggingturen tidigare på kvällen. Kanske hade hon pyjamas/morgonrock på sig?
Det var varmt också, så även om hon hade joggingkläder på sig, borde byxorna vara av den korta varianten.
------------------------------------------
En annan ska jag tänkt på, L*enas skor:
OM LW dragits in från cykelbanan/gångvägen in bakom planket, hur gick det med hennes egna skor?
Jag själv har alltid ett par "hoppa i och hoppa ur" skor vid dörren, eftersom man snabbt vill kunna gå ut och lämna sopor, kunna hämta post, fixa med trädgård, blommor lätt utan att behöva stå och knyta skor på fötterna vareviga gång man ska ut.
Det är typ foppa-tofflor eller sandaler.
Jag har lite svårt att se L*ena stå och knyta skor på fötterna om hon lät dörren stå öppen.
Nu vet vi ju inte säkert att det var hon som lämnat den öppen, men det kan vara så.
OM LW sedan har överumplats en bit från planket och dragits dit, då borde skorna kunna ha ramlat av?
Då har antingen gm hämtat in dom till planket.
Kanske gick hon ut barfota, tanken kanske inte var att gå alls särskilt långt. I maj kan dock ibland en del grus från vintern ligga kvar, innan det har hunnit städats flera gånger. Det är dock lite olika från år till år tycker jag.