2019-09-14, 12:43
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Och du är satt att dra gränsen om vad som är gott eller inte i hennes leverne?
Det är en förolämpning att inte minnas Lena av hela hennes dignitet. I hennes värdighet ryms också dom av dig bedömt icke goda och bortvalda sidorna.

Hennes livs resa är endast unikt vacker i hela dess vidd. Älska henne för den hon var och inte för dom sidor du själv tycker om.
Varje individ bestämmer själv vad den vill minnas och tycka är gott hos någon.
Både gott och ont färgar, alla är olika.
Självklart för vissa mindre för andra
Citera
2019-09-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Här finns uppgiften om att HD upplevde SD lite för påträngande. Det kan förstås med andra ord betyda, att hans personlighet är intensivt gränslös, om man jämför med andra uppgifter om SD, om det är sant att han tex tittade i fönstren, som exempel?

Aha, du tar EGT:s spekulationer för sanningar. För egen del tänker jag att EGT har gjort tolkningar av det hen uppfattat sägas av SD och HD. Det tar jag med en nypa salt. Det beror mest på att jag inte tror att SD och LW hade sex i nära tid. Det trodde inte heller EGT första tiden hen var i tråden, men har sen övertygats (av SD?) till att tro något annat.
Om HD tyckte att SD var för intensiv så är det ännu märkligare att hon började umgås så mycket med SD efter att LW mördats. Partners i nöd och lust trots skilsmässan? Mördarpar?
Citera
2019-09-14, 12:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är det polisens teori för att förklara den öppna ytterdörren, omöjlig är den ju inte.
Men nog känns det som om risken är skyhögt större i jämförelse med den som
jag tycker lilla vinsten som det skulle kunna ge, därför misstror jag den
teorin starkt.

Jag har iofs också varit inne på tanken att GM direkt efter mordet återvände till huset, kanske i syfte att hämta/dölja något som GM inte ville skulle kunna leda spåren till h*n.

Att ytterdörren därefter lämnades öppen kan ha praktiska förklaringar, t.ex. att GM inte ville lämna fingeravtryck/dna på dörren, att undvika att någon skulle höra den stängas - eller kanske GM tom. hade förhoppningen att någon klåfingrig nattirrande person skulle se den öppna dörren och lockas att ta sig in i lägenheten för att stjäla (enligt devisen "tillfället gör tjuven"). Det sistnämnda scenariot hade i så fall varit en alldeles utmärkt rökridå för att rikta uppmärksamheten åt annat håll
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-09-14 kl. 13:04.
Citera
2019-09-14, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja visst är det en i sig enkel manöver att slänga skor (kläder/annat) i en grannes soptunna. Men det kan ju i ett senare skede bli lite mer problematiskt när man skall svara på frågor om varför man var ute på natten och gjorde så (om nu någon granne olyckligtvis har råkat glutta bakom gardinen)?

Detta med blodiga skor var ju nu något som jag bara spekulerade lite kring. Men det är nog inte något osannolikt antagande att SD (om han är GM) hade någon form av skodon på sig vid dådet.

Och blodiga eller ej: nog "brände" skorna på honom efteråt, kan inte tänka mig att han bara skulle ställa dem i hallen som vanligt.
Hur skall han tex kunna veta säkert att han inte lämnat efter sig skoavtryck på platsen som kan matchas, eller att LW:s dna (genom saliv el nåt) hamnat på dem?
Tycker det känns självklart att han på något vis gömt/gjort sig av med allt han hade på sig den kvällen.
Och det kan ju vara ett indicium som räckte till skäligen: att skor/plagg "saknas".
Teorier.

Oavsett gm så borde skorna vara helt blodiga. Kan inte tänka mig annat.
Och troligen är skorna borta, men det finns fall där gm suttit på förhör med samma skor som han har haft på sig vid brottet.

När kroppen hittades, borde ju hundsök från fyndplatsen ha gjorts.

En gm med blodiga skor måste lämna blodiga doftspår efter sig.
I oktober krattades det.
Kanske efter skorna?

Ett vittne hade lämnat uppgifter (enl MV) om observation på andra sidan motorvägen (om jag minns rätt?). Detta hade funnits med i utredningen en längre tid (Också enl MV).

Min tanke:

Om gm hade sprungit med blodiga skor hela vägen hem, borde inte hundar kunnat spåra detta?
Jag begriper inte det.

Kan gm ha sprungit över till andra sidan via gång/cykelbron, kastat skorna där i något dike alternativt slängt något i någons sopbehållare?

Sedan, hur knasigt det än låter, sprungit barfota hem?

För hur osannolikt låter det inte att polisen letar efter ett mordvapen 5 månader efter mordet, och trots vittnesuppgiften som funnits där länge?

Suck.
Vem vet?

Min tanke har också varit att om mordet har varit så brutalt, borde gm varit mycket nerblodad, från topp till tå.

Att ta sig in i huset med blodiga skor på fötterna, ja det kan hända om man är stressad. Men då borde det vara omöjligt att skrubba rent efter sig på hallmattan.

Kanske en dörrmatta som saknas?

Det har funnits blod i SDs villa sägs det (EGT), men var? Och vilken förklaring?

Eller har han tagit av sig skorna utanför i trädgården? Eldat upp dom?

Hur ska hundarna kunnat missa en snitslad bana från brottsplats till SDs hus?
Begriper inte det.
Citera
2019-09-14, 13:12
Medlem
SD skrev på ett ställe att:
"Lena är oskicklig med män"

Vad var då anledningen att han träffade henne?Om han tyckte hon var oskicklig med män..

(Han har ju då i samma mening skrivit under på att han är ett dumhuvud underförstått)
Citera
2019-09-14, 13:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
SD skrev på ett ställe att:
"Lena är oskicklig med män"

Vad var då anledningen att han träffade henne?Om han tyckte hon var oskicklig med män..

(Han har ju då i samma mening skrivit under på att han är ett dumhuvud underförstått)

Ja det rimmar illa med att ha ett förhållande med henne av och till i flera år. Så oskicklig kan hon ju inte varit. Bevisar bara hans egen dumhet.
Citera
2019-09-14, 13:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu dyker en ny tanke upp.
Smutsiga ben?

Orkar inte kolla men jag har för mig att alla bilder av LW visar henne i långbyxor av någon typ.
Jag kan inte komma ihåg att jag skulle ha sett henne i kjol (eller shorts).

Hur kunde någon se att benen var smutsiga?
Kan de mena byxbenen?
Då hade det väl stått smutsiga byxor och inte smutsiga ben?

Det har funnits information om att vissa klädesplagg låg vid sidan om henne.
Kan det ha handlar om byxor?

Nu vet jag inte hur du ställer dig till MV trovärdighet, men enligt honom så:

"Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.
"

https://www.flashback.org/p64798308#p64798308

Det borde innebära att byxor satt på, då de inte skulle av djur kunna dras av så lätt.

Det har diskuterats tidigare i tråden just om de bara benen.

Kan tänka mig att de bilder vi har sett är mycket från geocachingen, där byxor kanske används för att skydda benen.

Klockan var ju dent på kvällen för mordet och hon hade förmodligen bytt om och duschat efter joggingturen tidigare på kvällen. Kanske hade hon pyjamas/morgonrock på sig?

Det var varmt också, så även om hon hade joggingkläder på sig, borde byxorna vara av den korta varianten.
------------------------------------------

En annan ska jag tänkt på, L*enas skor:

OM LW dragits in från cykelbanan/gångvägen in bakom planket, hur gick det med hennes egna skor?

Jag själv har alltid ett par "hoppa i och hoppa ur" skor vid dörren, eftersom man snabbt vill kunna gå ut och lämna sopor, kunna hämta post, fixa med trädgård, blommor lätt utan att behöva stå och knyta skor på fötterna vareviga gång man ska ut.

Det är typ foppa-tofflor eller sandaler.

Jag har lite svårt att se L*ena stå och knyta skor på fötterna om hon lät dörren stå öppen.
Nu vet vi ju inte säkert att det var hon som lämnat den öppen, men det kan vara så.

OM LW sedan har överumplats en bit från planket och dragits dit, då borde skorna kunna ha ramlat av?
Då har antingen gm hämtat in dom till planket.

Kanske gick hon ut barfota, tanken kanske inte var att gå alls särskilt långt. I maj kan dock ibland en del grus från vintern ligga kvar, innan det har hunnit städats flera gånger. Det är dock lite olika från år till år tycker jag.
Citera
2019-09-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu dyker en ny tanke upp.
Smutsiga ben?

Orkar inte kolla men jag har för mig att alla bilder av LW visar henne i långbyxor av någon typ.
Jag kan inte komma ihåg att jag skulle ha sett henne i kjol (eller shorts).

Hur kunde någon se att benen var smutsiga?
Kan de mena byxbenen?
Då hade det väl stått smutsiga byxor och inte smutsiga ben?

Det har funnits information om att vissa klädesplagg låg vid sidan om henne.
Kan det ha handlar om byxor?

Läste i tråden att något vittne(eller annan med insyn) sagt att LW hade smutsiga ben.Vet inte om det var smutsiga byxben eller enbart benen.
Citera
2019-09-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det rimmar illa med att ha ett förhållande med henne av och till i flera år. Så oskicklig kan hon ju inte varit. Bevisar bara hans egen dumhet.
Ja visst.Det var SD själv som sa det.
Citera
2019-09-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Aha, du tar EGT:s spekulationer för sanningar. För egen del tänker jag att EGT har gjort tolkningar av det hen uppfattat sägas av SD och HD. Det tar jag med en nypa salt. Det beror mest på att jag inte tror att SD och LW hade sex i nära tid. Det trodde inte heller EGT första tiden hen var i tråden, men har sen övertygats (av SD?) till att tro något annat.
Om HD tyckte att SD var för intensiv så är det ännu märkligare att hon började umgås så mycket med SD efter att LW mördats. Partners i nöd och lust trots skilsmässan? Mördarpar?
Korrekt!
Citera
2019-09-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Håller med. Vill man försöka påskina ett överfall i hemmet borde man stöka till i eller alldeles utanför hemmet. Med risk för upptäckt.

Ytterdörren🚪ställdes i ett så kallat glänt-läge, detta, sålunda för att kunna skapa en bild av att några personer hade ringt på ytterdörren till bostadsrätten och därnäst hade Lena Wesström gått fram och öppnat ytterdörren och sedan plötsligt blivit angripen, eller utdragen från bostadsrätten, eller, att hon då vid det aktuella tillfället skulle ha gått fram och öppnat ytterdörren och därefter gått ut och ställt sig på den anbringade sten-platt-beläggning strax utanför ytterdörren och helt enkelt lämnat ytterdörren tillfälligt ställd i ett glänt-läge, detta då under tiden som hon samtalar med besökarna, och för att sedan därstädes stående, plötsligt blivit överfallen och bortförd mot sin egen vilja.

Till observandum, ett sådant falsk-skapat händelseförlopp åstadkommet av en Gärningsperson, är för dig lika otänkbart som att min pappa heter Kurt Olsson.

Det finns faktiskt mycket vikta detaljer inom detta mordfallet som du förbiser och även glömmer bort, till exempel, att Gärningspersonen måste försäkra sig om vissa omständigheter innan vederbörande kan bringa sitt utvalda offer om livet, dessutom handlar det om opportunitét, det vill säga, tillfället.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 13:35
Medlem
Jag undrar hur många meter LW gick från hemmet till där släpmärkena startade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in