2019-09-15, 09:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Varför så nedlåtande? Du påminner om en som skulle förminska kvinnor duktigt när man ser din taktik i tråden..
Du verkar förstå SD så bra, hur kommer det sig att du verkar identifiera dig så väl med honom?

Inte alls, har ingenting alls med den veka och karaktärslösa mannen att göra. I min värd lurar och bedrar man INTE den man delar sitt liv med. Speciellt allvarigt om man är gift och har barn han ska vara förebild för. En synnerligen dålig representant för vad som är manligt.

Men jag förstår att han inte stått gömd bakom LW med en kniv mot hennes strupe och våldtagit henne i flera år vilket du vill påskina. Förminskar är precis vad du gör med LW till utplåning t.o,m. Du fantiserar så du flyger iväg snart.
Citera
2019-09-15, 09:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Men det gjorde nog LW själv dagen därpå när hon läst SD geologg, han visste hur han skulle få henne att ringa...han styr och hon går i fällan hela tiden, gång på gång
Du har inte höga tankar om LW hörru. Du framställer henne som en lealös gammal trasa utan varken karaktär eller tankeförmåga.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-15 kl. 09:46.
Citera
2019-09-15, 09:56
Medlem
Citat:
Om han ljugit om detta är väl en sak, men har han även ljugit om andra saker, tex extrema saker om sin fru som LW förstått efteråt inte är sant öht, då blev det nog väldigt lätt för LW att förstå hur mycket han just ljuger, och då förstod hon nog att han inte hade några goda avsikter alls med henne, vilket då bör gå upp ett litet ljus även för vem som helst, fast kanske inte dig då?

Kan du nämna några exempel? Jag har nog missat dessa.
Citera
2019-09-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: är detta verkligen något som baseras på fakta?

Förlåt! Det är ren spekulation, det borde jag givetvis skrivit. Men det är rimligt att det kan ha gått till såhär utifrån faktan i tråden att de var vid samma burk dagen efter anmälan (enligt SD geologg) och givetvis pga faktan att hon kontaktade polisen efter anmälan och ville ta tillbaka anmälan efter några dagar för att hon uppgav att hon var rädd att det annars skulle bli värre....då bör det hänt något dagarna mellan anmälan som skrämde upp henne ännu mer...som sedan trappades upp eftersom hon återigen kontaktade polisen och ville fortsätta med anmälan trots allt. Där tycker jag tyder på att hon var riktigt rädd när hon ville ta tillbaka och sedan ännu räddare och därför ändrade sig och ville gå vidare med anmälan. Även det att hon då vid sista tillfället bad om en kvinnlig förhörsledare, tyder på att hon hade något för henne känsligt hon inte ville prata med en manlig polis om.
Men detta är spekulation förstås. Tack för du påpekade att jag ska vara tydlig när jag spekulerar!
Citera
2019-09-15, 10:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst kan man bli trött på att läsa om bilincidenten, men vad skall tråden annars handla om menar ni? Enligt åklagaren Mats Berg misstänker ju Hiding att det finns ett samband mellan anmälan om bilincidenten och mordet på LW. Det är också det här utredningsmaterialet man har läckt ut till lokaltidningen, så det är väl helt klart att det här anses vara av högsta relevans för mordutredningen. Det här är ju själva grunden för misstankarna mot SD.

Skulle tro att huvuddelen av de tusentals sidorna i den kommande FUP:en kommer att handla om just bilincidenten. Det handlar väl om att försöka visa att SD är våldsbenägen, men också om att försöka visa på en möjlig motivbild:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Ingen har påstått att "bilincidenten" är själva grunden för misstankarna.
Den är en av delarna men det finns troligen flera andra viktigare bevis.
Citera
2019-09-15, 10:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: är detta verkligen något som baseras på fakta?

Vad hände i LWs och SDs liv vid tiden (före och efter? för bilicidenten, 10 januari-17?

Vilka geocachar LW och SD med?

Kan någon fräscha upp mitt minne lite?
Citera
2019-09-15, 10:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Uppgav hon verkligen att hon vägrade gå ur bilen?

Exakta ordalag har jag inte utan bara vad åklagaren återger i motiveringen. Men yes, LW har berättat att SD bad henne kliva ur bilen då han ville åka hem men att hon inte gjorde det då hon tyckte de behövde prata.
Citera
2019-09-15, 10:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Efter ett par dagar hörde Lw av sig och ville ta tillbaka anmälan, hon var rädd att det skulle bli värre...tror du inte att SD och LW haft kontakt med varann, när han dagen efter bilincidenten när han såg hennes långa svarta hårt när hon tog upp burken och han avvek? Får en känsla av att han plågas rejält när han skriver som han gör på geologgen.
Jag tycker att det är mycket logiskt att LW kontaktar SD när hon läser hans geologg, tar tjuren vid hornen och meddelar att hon anmält knoggnuggningen. Han blir ännu mer förbannad och pressar henne på vad hon sagt, och hon berättar allt hon sagt, men också att hon inte berättat vad de tjafsade om, att hon bjudit in på fika bara.

Fast vem blir arg för att man blir inbjuden på,en fika? Hörs ju lång väg att något inte stämmer.
Lw ringer i alla fall polisen på nytt, hon är rädd att det ska bli värre och vill alltså ta tillbaka anmälan. Förstår du inte att han på nytt hotat henne när hon berättat att hon anmält?

Ytterligare några dagar senare har det eskalerat och hon är då så rädd att hon ringer polisen på nyy och vill gå vidare med anmälan!

Hon är så rädd för SD att hon vet inte hur hon ska göra. Detta beteende påminner mig om det motsägelsefulla när hon ska ha gapat i panik och vägrat åka i samma bil som SD, som flera uppfattat som överdrivet. Jag tror inte att det är överdrivet, hennes beteende är resultatet av SD galenskap. Han lugnar givetvis ner sig när han skrämt upp henne att hon är hysterisk inför deras vänner, Dr Jekyll och Mr Hyde?

Han blir inte arg för att han blir inbjuden på fika. Det är hon som går bananas när han tackar nej för han vill avsluta kvällen och åka hem. Vilket han är i sin fulla rätt att göra utan att dra det i långbänk oavsett om det är för att han är trött, han bantar eller om han tycker hon luktar illa.

Jo det hörs på "lång väg" att något inte stämmer. LW verkar jävligt fnoskig.

Nja, jag tror snarare att det går upp ett litet ljus för LW att det är hon som kommer att framstå som fnoskig eftersom det är hon som s a s genom sitt agerande provocerar fram en fysisk reaktion. Och då vill hon dra tillbaka anmälan men det går inte till skillnad från anmälan om ofredandet.
Av det uppgivna händelseförloppet och att hon även vill dra tillbaka misshandelsanmälan så tänker jag mig att anmälan om ofredandet handlar om något liknande men utan fysisk kontakt. Hon har gnetat om något på messenger eller liknande och han har ledsnat och kallat henne något fult.
Citera
2019-09-15, 10:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen har påstått att "bilincidenten" är själva grunden för misstankarna.
Den är en av delarna men det finns troligen flera andra viktigare bevis.
Naturligtvis handlar det inte enbart om bilincidenten. LW hade också i november 2016 anmält SD för ofredande, och enligt det material polisen har gått ut med i media skall hon ha sparat de här SMS:en från SD, så de kanske finns kvar. Enligt den kristna tidningen Dagen skall LW också ha anmält SD för hot, men det kan ju vara något som den kristna tidningen har hittat på själv (har i alla fall inte sett de uppgifterna i någon av de sekulära tidningarna).

Det handlar väl om att åklagare Hiding nu vill kunna visa på ett mönster här, dvs. att det faktiskt fanns grund för de anmälningar som kammaråklagare Mats Berg tycks ha tagit lättare på 2017, och att det här sedan eskalerade till mord.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-15 kl. 10:33.
Citera
2019-09-15, 10:28
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Då kan jag tillföra både dig och tråden att du faktiskt i detta fallet tror helt fel, det vill säga, att det finns betydligt fler saker riktade mot SD👤 än vad som berör själva den så kallade "bilincidenten"

Komplettering: Beträffande ordet FUP:en ... så är ordet's förkortning inkorrekt, detta sagt med anledning av att ordet är ett neutralt substantiv och sammansatt av tre olika ord, det vill säga, ●För-/ och -●Undersökning-/ samt ●-Protokoll .... det sista ordet är / -protokoll, och styr ordet's genus, det vill slutligen säga att, det skrives korrekt ●D-et för-undersökning-s-protokoll-et ... och slutligen sagt skrives sålunda den bestämda förkortningen av ordet = FUP:et och inte inkorrekt = FUP:en ... detta med anledning av jag aldrig har fått lära mig att den bestämda ordformen skrives / D-en förundersökningsprotokoll-en, men däremot / D-et förundersökningsprotokoll-et.

Om det nu blir så att SD👤 döms för det i svunnen tid begångna mordet på Lena Wesström, kommer sålunda allmänheten att kunna få ta del av ett tidigare gjort förundersöknings-protokoll, då kan vi i sådant fall få läsa / D-et förundersökningsprotokoll-et ... det vill säga / D-et FUP-et ... eller ... FUP:et

Mr Pekpinne hade visst lite otur där i slutet. Allmänheten kommer inte bara att få del av FUP:en om SD döms. Det räcker bra med att det går till rättegång. Lärde ni er inte det i Polisutredarskolan?
Citera
2019-09-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Inte alls, har ingenting alls med den veka och karaktärslösa mannen att göra. I min värd lurar och bedrar man INTE den man delar sitt liv med. Speciellt allvarigt om man är gift och har barn han ska vara förebild för. En synnerligen dålig representant för vad som är manligt.

Men jag förstår att han inte stått gömd bakom LW med en kniv mot hennes strupe och våldtagit henne i flera år vilket du vill påskina. Förminskar är precis vad du gör med LW till utplåning t.o,m. Du fantiserar så du flyger iväg snart.

Nu ljuger du!!
Vad farao påstår du att jag skrivit människa? Var fasen hittar du att jag skrivit om en våldtäkt och att SD har hållt en kniv mot LW strupe?
Är du inbillningssjuk, eller kan man ytterligare lägga till att din taktik påminner om en manipulativ fräck mytoman, likt SD? Du bör ändra taktik om du ska vara trovärdig öht och inte just tramsig själv, för just trams är ju ett återkommande ord du flänger stadigt med här och förknippar just dig med!

Jag har aldrig förminskat LW, det är ytterligare en lögn från dig, nu är du ute på riktigt djupt vatten Snor-Johan, man får tacka för att du just deklarerade hur stressad du är över det jag skrivit, vilket får mig att vara helt säker på att du inser att jag är väldigt nära sanningen! TackTack!
Citera
2019-09-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst kan man bli trött på att läsa om bilincidenten, men vad skall tråden annars handla om menar ni? Enligt åklagaren Mats Berg misstänker ju Hiding att det finns ett samband mellan anmälan om bilincidenten och mordet på LW. Det är också det här utredningsmaterialet man har läckt ut till lokaltidningen, så det är väl helt klart att det här anses vara av högsta relevans för mordutredningen. Det här är ju själva grunden för misstankarna mot SD.

Skulle tro att huvuddelen av de tusentals sidorna i den kommande➡ FUP:en kommer att handla om just bilincidenten. Det handlar väl om att försöka visa att SD är våldsbenägen, men också om att försöka visa på en möjlig motivbild:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Varför tror du att det kommande FUP-ET till största delen kommer att handla om bilincidenten mellan SD👤 och LW👤 ?

Jag tror nog snarare att det förundersökningsprotokollet kommer att handla till största delen om helt andra saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in