2018-06-04, 15:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack detsamma! Ja, cykel, någon form av kärra eller skottkärra kan ha använts. Tänkte att många kanske har barnvagnar i området och att ingen reagerat nämnvärt om det såg ut som att någon var ute och ”nattade” ett oskyldigt barn...

Nog för att hon må ha varit "liten" till växten
men det får väl vara någon måtta!
Citera
2018-06-04, 15:29
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Tack detsamma! Ja, cykel, någon form av kärra eller skottkärra kan ha använts. Tänkte att många kanske har barnvagnar i området och att ingen reagerat nämnvärt om det såg ut som att någon var ute och ”nattade” ett oskyldigt barn...

Ja precis. Han kan också använt sig av en snel hest. Hestar finns ju lite här och där, bara lasta upp en kropp på hestryggen så går man med den bakom planket. Det är nog ingen som reagerar då heller, en oskyldig promenad med sin hest.
Citera
2018-06-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte hon var för efterhängsen heller. Det behöver väl inte vara svart eller vitt? Att hon skulle vägrat lämna hans bil vet vi inte heller med säkerhet. Jag menar bara att ingen av parterna var besatt av den andre och inte kunde släppa.

Jag tror snarare att det var precis tvärtom... Att båda till viss del var beroende, fixerade, "besatta" av varandra! Det är inte alls ovanligt i dysfunktionella förhållande, vilket jag tror dom hade. Gissar även att det var ett "katt o råttalek" dem emellan, dvs när en av dom drar sig tillbaka så går den andra på mer o kan mycket väl växla mellan dom.
Citera
2018-06-04, 15:36
Medlem
Citat:

Precis ja jag var helt säker hon mördades bakom planket men vissa :säkra:källor påstår ju att det skedde hemma ?
Om hon fraktades dit i kärra på natten är inte många som sitter och glor ut
Citera
2018-06-04, 15:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är en trådsanning att han tagit stryptag osv. Ingen av oss vet exakt vad som hände i bilen. Att hon fick knogar gnuggade på huvudet mm är Lenas version. Det gör det inte sant. Ord stod mot ord. Ingens ord väger tyngre än den andres. Särskilt som att SD som sagt kanske inte uppvisat tendenser till våld förut.

Det kanske är du som ska ta av dig glasögonen och se verkligheten. Att misshandelsanmälan lades ner säger mer än ditt ord på motsatsen.
Instämmer. Bra formulerat.
Citera
2018-06-04, 15:44
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD ser ju så äcklig ut så man mår illa!
Vad 17 ser de hos honom?

Tycker han ser ut som en mjuk och fin kille. Tror ännu mindre på honom som gm nu efter bilderna. Däremot var hans inlägg på insta illavarslande. men det kan ha varit skämtsamt.
Skulle tippa på att han är ett offer som hamnat mellan två svartsjuka, "galna" fruntimmer. Ska bli så intressant att följa utvecklingen.
Citera
2018-06-04, 15:50
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du är mer än lovligt enögd att du så ihärdigt försvarar SD´s misshandel och nu kanske tom mord.
I åklagarens beslut att lägga ned förundersökningen om misshandel stod " SD hade rätt att utöva visst våld" för att få ut LW ur bilen.

Undrar om du blev dissad av LW pga SD .. därför du verkar vilja ha honom som GM..

Du ser själv vad Åklagaren säger, att SD hade rätt att utöva visst våld för att få ut LW ur bilen
sen var det ord mot ord. Du har ingen aning om vad LW gjorde mot honom i Bilen, han kanske likagärna hade kunnat anmäla henne? då det bara är SD och LW som vet vad som hände i bilen den kvällen
Citera
2018-06-04, 15:53
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nog för att hon må ha varit "liten" till växten
men det får väl vara någon måtta!

Jag bor visserligen inte i Örebro eller i dess utkanter men jag unnar mig att gissa att det finns olika storlekar och årsmodeller på barnvagnar även där. Nyligen, på kvällskvisten, såg jag från mitt fönster, vad som såg ut att vara en yngre kvinna körandes en liggvagn. Vagnen var täckt med någon form av filt. Det var mycket riktigt en ung kvinna som körde vagnen. Det låg inget litet barn i den dock. En annan yngre (men fullvuxen) kvinna lyfte till min förvåning på pläden och tittade ut! Hon låg först hopkurad i vagnen och kravlade sig därefter ur den. Jag såg inte i syne. Mina närmaste grannar hade också sett dem. Tjejerna hade tydligen haft studentmössor på sig, sa grannarna. Det var så jag kom att tänka på barnvagnar och transport av andra än små barn.
Citera
2018-06-04, 15:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har du läst "dykbloggen" där SD svartsjukt undrar om han ska "döda någon". Ingen normal skriver så. Även om det inte är fysiskt utfört (fast nu ÄR det enligt mig) tyder det på en gränsöverskridande personlighet.
Och säg inte att det är jargong, det är sjukt.

Håller med om att det är väldigt ögonbrynshöjande kommentarer. Och som jag skrivit tidigare ett överdrivet smickrande kan lätt uppfattas som det motsatta.

Fast det är nästan femton år sedan dessa kommentarer skrevs.
Citera
2018-06-04, 15:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du är mer än lovligt enögd att du så ihärdigt försvarar SD´s misshandel och nu kanske tom mord.
I åklagarens beslut att lägga ned förundersökningen om misshandel stod " SD hade rätt att utöva visst våld" för att få ut LW ur bilen.
Ni kvinnor är märkliga... försvara en kvinnomisshandlare och mördare... Det börjar ALLTID med misshandel, och nu slutade det med mord som det gör ibland gör. Åtminstone för tiotals kvinnor i Sverige varje år.

Ska jag se verkligheten, vilken då menar du? Att bara för att han inte blev dömd för misshandel så är han ett helgon, höjden av vänlighet och godhet?
Du tror alla kvinnor som anmäler en man för misshandel och som sedan ej blir dömda är helt oskyldiga?
Jisses...
SD har INTE misshandlat FW för att hon sagt det, lika lite som du misshandlat mig om jag säger det nu.Buuu.
Utöva ett visst våld äger var människa rätt till om vederbörande vägrar lämna bilen trots uppmaningar, utan att det är misshandel. Du har fel i sak.
SD är INTE dömd det gör rätten och tack och lov inte en medeltida hetsare.
Rosamund mfl, hindrar lyncharna till lite sans och reson i
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-04 kl. 16:04.
Citera
2018-06-04, 16:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Klankar inte ner på LW snarare tvärtom. Allt Remark skriver stämmer att hon var social, vänlig, ömsint mor o.s.v. men det utesluter inte en dålig självkänsla. Det är inte ovanligt hos adopterade och de lever ungefär ett sådant liv jag ser på bloggen. Hon gör så mycket, nästan för mycket för allt och alla. Som att hon vill bevisa för sig själv och andra att hon är bra.
Att döma av att hon är mördad låter det troligt att hon faller för fel sorts män.

När det gäller SD så försvarar jag inte honom utan att det faktum att vi dömer för tidigt och korsfäste honom här, han anklagas för oupplösta mord i Sverige sedan han var 18 år, man antar att han med säkerhet är våldsam på grund av att han blivit anmäld för misshandel o.s.v.

Vad är det ni inte fattar i att jag är här diskutera och inte varken försvara eller döma? Lägg ner detta nu med att jag försvarar någon bara för att jag vägrar ta det för sanning att han är mördaren, våldsam ÄN!!

För att ditt inlägg ska kunna tas för seriöst så tycker jag att du ska precisera vilken TEXT i hennes blogg som gör att du finner fog för: "Att döma av att hon är mördad låter det troligt att hon faller för fel sorts män."

Dina inlägg osar lite väl mycket "damage control"...tycker jag
Citera
2018-06-04, 16:10
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andra90
Här är bilder på SD och LW från hennes Instagram-konto:

https://instagram.com/p/BCHzzSMR5On/

https://instagram.com/p/4tPxyOx5Hb/

https://instagram.com/p/xGjzx8x5Ls/

https://instagram.com/p/xElT6PR5Nv/

De umgås både på annandag jul och 27 dec. Dessa dagar ägnar åtminstone jag och många med mig att umgås med familjen. Men vi är alla olika. Känns ändå som om de var tighta "vänner".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in