2019-09-15, 08:51
Medlem
Så, då har man skaffat ett eget konto på Spotify. Hade familjekonto med syrran men har avslutat det nu.
När jag loggade in på mitt konto kom den rutan upp "Verifiera Adress", dock tryckte jag "Inte Nu" men tror att detta kommer bli tvingande och kommer slumpvis . Tycker det har varit jävligt "generöst" att ha familjekonto trots jag inte har adress hos syrran... Skulle aldrig palla ha gratis konto, stod i valet kvalet att skaffa Apple Music men behåller Spotify.

https://m3.idg.se/2.1022/1.723510/spotify-familjekonto

https://www.spotify.com/se/legal/premium-family-terms/

/Mouk
Citera
2019-09-15, 09:07
Medlem
Krocketklubbas avatar
Jag har råkat ut för samma. Är dock skriven på samma adress men vart utsparkad åndå.

Det bästa är att det är omöjligt att få tag i någon på Spotify så det enda alternativet är att betala för ett solokonto. Riktigt grisigt av Spotify så nu blir det gratisåka hädanefter
Citera
2019-09-15, 09:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Jag har råkat ut för samma. Är dock skriven på samma adress men vart utsparkad åndå.

Det bästa är att det är omöjligt att få tag i någon på Spotify så det enda alternativet är att betala för ett solokonto. Riktigt grisigt av Spotify så nu blir det gratisåka hädanefter

Det är inte så att du sitter på en VPN eller något, men att resten av familjen inte gör det?
Citera
2019-09-15, 10:22
Medlem
rawsezxs avatar
Jag skippade Spotify för över ett år sedan kör youtube music nu. Sjukt nöjd. Kostar 179:-/mån har jag för mig för ett familjekonto. Går att knyta till 6 st googlekonton plus att man slipper all jävla reklam på youtube och får tillgång till deras premiumtjänster.
Senast redigerad av rawsezx 2019-09-15 kl. 10:24.
Citera
2019-09-15, 10:24
Medlem
Firewaias avatar
Citat:

Du bor med ägaren av kontot och har familjekonto med personen men blir ändå utsparkad? Nja då har ju något gått fel eftersom du fullgott uppfyller kraven för familjekonto?

Annars tycker jag det är lustigt att de inte haft sådan här kontroll på delade konton förr. Bank-id är väl nästa steg kanske?
Citera
2019-09-15, 10:25
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
Jag skippade Spotify för över ett år sedan kör youtube music nu. Sjukt nöjd. Kostar 179:-/mån har jag för mig för ett familjekonto. Går att knyta till 6 st googlekonton plus att man slipper all jävla reklam på youtube och får tillgång till deras premiumtjänster.
Finns det någon som helst värd premiumtjänst att ha? Är utbudet lika stort? Och reklam på youtube väljer man ju att ha idag med den uppsjö av reklamblockerare på några kilobyte som finns ute...
Citera
2019-09-15, 10:39
Medlem
rawsezxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Finns det någon som helst värd premiumtjänst att ha? Är utbudet lika stort? Och reklam på youtube väljer man ju att ha idag med den uppsjö av reklamblockerare på några kilobyte som finns ute...

Jag skulle säga att YT music är likvärdig spotify gällande utbud, streamingkvalitet och funktioner, men som sagt kan inte uttala mig egentligen lyssnar ju mest på gamla 80-tals dängor.

Adblockers i all ära men det passar inte riktigt mig, enklare och smidigare att gå den lagliga vägen plus att CC får pengar genom prenumationstjänsten också.

Loggar jag in på jobbdatorn så har jag också reklamfritt där vilket hade varit svårt att få installera någon suspekt adblocker på.

Sen så har ungarna och frugan sina konton knutna också både på plattor och mobiltelefoner.
Citera
2019-09-15, 10:56
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Firewaia

Får ju med Google Play Music (när man har YTMusic Premium) och t ex tillgång till YouTube Originals (mest dokumentärer, serier etc.. ) och tycker faktisk YouTube-tittandet kör mer smidigt med Premium.

119,- /månatligt - tycker det är värt det.
Citera
2019-09-15, 11:31
Medlem
Cornflakesfasoners avatar
Citat:

Skumt? Jag har haft det i 3 år. Med både vänner, barn som inte bor hemma och min mamma? Aldrig haft problem??
Citera
2019-09-15, 12:29
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Skumt? Jag har haft det i 3 år. Med både vänner, barn som inte bor hemma och min mamma? Aldrig haft problem??

Ja verkligen, lyckades dock få ett svar idag och hon sa att jag inte bekräftat adressen, samma adress som dom nekade.. Trots att det är samma adress som alla andra i kontot.

Har jobbat på annan ort i 6 månader som dom har antagligen använt platsdata och dragit slutsatsen att jag inte bor på den adressen. Uppskattar inte det tillvägagångssättet kan jag lugnt säga.
Citera
2019-09-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
Loggar jag in på jobbdatorn så har jag också reklamfritt där vilket hade varit svårt att få installera någon suspekt adblocker på.
Ursäkta offtopic men en arbetsgivare som anser det säkrare att ofiltrerat släppa igenom annonser än att installera adblocker med öppen källkod har gjort en konstig säkerhetsanalys.
Citera
2019-09-15, 13:08
Medlem
norther1s avatar
Hur bra snål/ fattig måste man vara för att inte betala en avgift på 99:- för en tjänst man använder kanske dagligen. Skäms ni inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in