2019-09-14, 22:30
Medlem
zebra121s avatar
Liverpool kommer att vinna ligan. Så enkelt är det. Grattis i förskott!
Citera
2019-09-15, 00:18
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Liverpool kommer att vinna ligan. Så enkelt är det. Grattis i förskott!

Att folk fortfarande håller på och skriva så här, fyra omgångar har gått. Skulle inte störa mig om liverpool vinner ligan i år, men nu önskar jag verkligen inte det pga dig.
Citera
2019-09-15, 08:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Att folk fortfarande håller på och skriva så här, fyra omgångar har gått. Skulle inte störa mig om liverpool vinner ligan i år, men nu önskar jag verkligen inte det pga dig.

Och du tror han önskar Liverpool vinner? Klassisk jinx.

Liverpool ser bäst ut här och nu men som jag sa före säsong: en skada på en nyckelspelare och det finns inga ersättare med samma egenskaper. Origi är ok men det blir sämre när han stoppas in i fronttrion, vem är vänsterbacksreserv? Ett mittbackspar med Matip/Gomez kommer bjuda på mål.

Det är en lång säsong och allt kan hända. Men visst - får Liverpool vara skadefria är de stora favoriter just nu.
Citera
2019-09-15, 09:28
Medlem
zebra121s avatar
Citat:

Är det så jävla konstigt att skriva så? Liverpool ser okristligt starkt ut och kommer vinna ligan. Det bör du kunna se.
Pep sade grattis till Liverpool så även han har gett upp
Citera
2019-09-15, 09:53
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Kalle Karlsson sa ju i nån pod att han trodde att skadan på Laporte skulle bli förödande för City med tanke på övriga alternativen som City har att välja på bland mittbackar. Och det är väl bara att hålla med. Risken är väl ganska stor att vi har en liga som är avgjort strax efter jul om Liverpools fantastiska form håller i sig.
Citera
2019-09-15, 09:57
Medlem
En väldigt imponerande insats av Norwich, som är svåra att inte tycka om. Många väldigt intressanta yngre spelare också med Cantwell, Aarons, Lewis m.fl. samt duktige Farke vid rodret. De fick ju en del kritik för sitt spel i öppningsmatchen mot Liverpool men igår gick de ut och körde sitt race och det var riktigt härligt att se.

Trots alla nedplöjda miljoner i backlinjen är det emellanåt fortfarande skakigt defensivt för Manchester City. Tidigare har man förlitat sig på Kompany och nu på Laporte, som ju är skadad just nu. Stones och Otamendi håller inte om man vill vinna ligan igen. Man kan undra hur länge Guardiola kommer ha tålamod med just Stones efter alla hans sjukhuspassningar och misstag. Killen är 25 år gammal nu så det är hög tid att steppa upp om han någonsin ska ha chansen att leva upp till förväntningarna.
Citera
2019-09-15, 09:59
Medlem
Citat:
Är det så jävla konstigt att skriva så? Liverpool ser okristligt starkt ut och kommer vinna ligan. Det bör du kunna se.
Pep sade grattis till Liverpool så även han har gett upp

Fattar jag det rätt, så sa Pep detta med en viss ironi.

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Kalle Karlsson sa ju i nån pod att han trodde att skadan på Laporte skulle bli förödande för City med tanke på övriga alternativen som City har att välja på bland mittbackar. Och det är väl bara att hålla med. Risken är väl ganska stor att vi har en liga som är avgjort strax efter jul om Liverpools fantastiska form håller i sig.

Lite löjligt att klaga på skador med tanke på den breda trupp City besitter.

Liverpool har Alisson på skadelistan.
Citera
2019-09-15, 10:29
Medlem
Alex P. Keatons avatar
5 matcher spelade av 38 för City och Liverpool. 99 poäng poäng återstår att spela om. Vill folk ta ut saker i förskott eller försöka jinxa redan nu för de väl göra det men är ju rätt löjligt. Men å andra sidan om City istället hade haft ett sådant försprång hade nog profetiorna om en avgjord liga vara mycket mer förekommande med tanke på de två senaste säsongerna. Absolut ingenting är avgjort men en lucka på 5 poäng är ju mer än vad man kunde drömma om efter 5 matcher.
Citera
2019-09-15, 12:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Alla 11 mål gjorda av akademispelare också.
Nästan löjligt vilken utdelning på dem egna produkterna. Och nu pratar vi verkligen om egna produkter. Tycker man använder det lite fel ibland men här snackar vi om spelare som varit i klubben sen dem var små pojkar. Tror alla tre, tomori, mount och abraham varit där sen typ 8 års ålder. Inte ens john terry kan ju slå det. Och då ska vi komma ihåg att dem två mest rutinerade, loftus cheek och odoi är skadade. Även james som är högerback och hypats upp mycket av lampard är skadad. Azpi har ju inte rosat marknaden direkt, inte någon av chelseas yttrar heller så inte otroligt att chelsea avslutar säsongen med halva laget från egna akademin.

Citat:
Watford var första lag att avskeda sin tränare. Blir Wolves nästa eller är det långsökt?
Nej jag tror inte det. Å andra sidan finns det inget som förvånar längre när det gäller sparkandet av tränare. Men nuno och hans portugisiska kontakter är en så stor del av wolves framgång så tror han sitter säkert än, även om det såklart finns en gräns även där. Inte så förvånande dock. Kombinerandet av europa spel och den svåra andra säsongen talade hela tiden för en tuffare säsong, sen lär dem nog inte riskera bottenstrid.

Nästa tränare att få sparken i england borde nog vara jones i stoke. Ny förlust. Sist i the championship. Har många konstiga uttalanden om laget och sina spelare. Kan väl få sparken redan nu nästa vecka. I premier league håller ag nog bruce som favorit att få sparken härnäst.
Citera
2019-09-15, 12:39
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Som förra året då? Alla trodde liverpool skulle vinna ligan vid jul och vad hände...

Sjukt att liverpool är den enda klubben som alltid kommer vinna ligan innan det ens gått 10 omgångar, varje år 😅
Citera
2019-09-15, 13:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Som förra året då? Alla trodde liverpool skulle vinna ligan vid jul och vad hände...

Sjukt att liverpool är den enda klubben som alltid kommer vinna ligan innan det ens gått 10 omgångar, varje år 😅

....ser du några Liverpool-fans härinne som på allvar säger att ”nu vinner vi”? Hand upp, ni LFC-supportrar som räknar hem detta, finns ni här?

Jag ser bara fans till andra lag som försöker bygga illusionen av att det är klart, för att sen kunna vältra sig i skadeglädje om Liverpool inte vinner det jag.
Citera
2019-09-15, 13:50
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
....ser du några Liverpool-fans härinne som på allvar säger att ”nu vinner vi”? Hand upp, ni LFC-supportrar som räknar hem detta, finns ni här?

Jag ser bara fans till andra lag som försöker bygga illusionen av att det är klart, för att sen kunna vältra sig i skadeglädje om Liverpool inte vinner det jag.

Det kommer snart, ni (inte du) samma visa varje år, det är ingen nyhet att varje år är liverpools år och att man redan vunnit innan jul. Snark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in