2019-09-12, 01:42
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Såg lite klipp ifrån Kompanys match från gårdagen. RVP skulle tagit plats direkt i dagens United.
Citera
2019-09-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Såg lite klipp ifrån Kompanys match från gårdagen. RVP skulle tagit plats direkt i dagens United.

Haha håller med.

Scholes passning här talar för att även han skulle kunna få va med o leka:

https://youtu.be/49JvW0dJXok
Citera
2019-09-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Filmare skulle jag inte kalla honom.
Dock ingår han (med oerhört många andra) i skaran som ganska ofta söker kontakt och straffar.
Vardy är ytterligare ett exempel.

Salah, A Young och James däremot är mer åt filmningshållet.
Salah har ju blivit hårt kritiserad för att falla när han knappt får någon kontakt alls.
Och James lyckades la med bedriften att bli varnad för filmning i sina 3 första PL-matcher denna säsongen? Det är starkt jobbat!

Håller verkligen inte med om att james skulle filmat än så länge i United tröjan. Han har blivit varnad två gånger och båda är felbedömnda av dommaren.

1. Här blir han varnad för filmning där han helt klart tappar balansen pga kontakt, att kontakt förekommer kan du se både genom att titta på benen men också för att Wolves spelaren direkt sträcker upp armarna samtidigt som kontakten sker, detta innan han vänder sig om och skulle ha kunnat se James falla. Ingen filmning men självklart ingen frispark heller, han tappar bara balansen för att hans fot kommer åt Wolvesspelaren, spelet ska fortsätta:

https://youtu.be/F1Gwldrm794

2. Att han blir varnad för filmning här är helt sjukt. Klippet talar för sig själv:

https://youtu.be/A-i_SCxdZZs

Young är Young och tar ibland till fula knep, både filmningar och tuffa tacklingar, inte så mycket att argumentera där.

Salah faller lätt och vissa gånger handlar det om filmning men lätta spelare som Salah och även James faller också lättare vid kontakt pga av deras vikt och snabbhet.
Citera
2019-09-14, 09:48
Medlem
Dagens match mellan Manchester United och Leicester kommer onekligen bli intressant att se.

United kommer sakna Wan-Bissaka, Pogba, Shaw och Martial. Utöver dessa starspelare är även Bailly och Dalot skadade.

Trolig 4-3-3 startelva enligt mig(kommentarer nedan):

De Gea

Young - Lindelöf - Maguire - Rojo

McTominay - Matic - Fred

Pereira - Rashford - James

Skulle vilja se Greenwood starta men något säger mig att OGS väljer Pereira från start,

Troligt 4-2-3-1 startelva enligt mig(den här är den troligaste av de två enligt mig)

McTominay - Matic

Pereira - Mata - James

Rashford

Hade skrivit Lingard ist för Pereira men han verkar fortfarande vara sjuk enligt Stone

Maguire kommer såklart va sugen på att storspela mot sin tidigare lagkamrater. Med tanke på skadorna i United så känns oavgjort dock troligt och jag tror 1-1 blir slutresultat även om jag hoppas på vinst för United.
Citera
2019-09-14, 12:55
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Håller verkligen inte med om att james skulle filmat än så länge i United tröjan. Han har blivit varnad två gånger och båda är felbedömnda av dommaren.

1. Här blir han varnad för filmning där han helt klart tappar balansen pga kontakt, att kontakt förekommer kan du se både genom att titta på benen men också för att Wolves spelaren direkt sträcker upp armarna samtidigt som kontakten sker, detta innan han vänder sig om och skulle ha kunnat se James falla. Ingen filmning men självklart ingen frispark heller, han tappar bara balansen för att hans fot kommer åt Wolvesspelaren, spelet ska fortsätta:

https://youtu.be/F1Gwldrm794

2. Att han blir varnad för filmning här är helt sjukt. Klippet talar för sig själv:

https://youtu.be/A-i_SCxdZZs

Young är Young och tar ibland till fula knep, både filmningar och tuffa tacklingar, inte så mycket att argumentera där.

Salah faller lätt och vissa gånger handlar det om filmning men lätta spelare som Salah och även James faller också lättare vid kontakt pga av deras vikt och snabbhet.
Du har en poäng där angående James. Det var lite hårt att nämna honom i samma gäng som Salah och Young!
Citera
2019-09-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Dagens match mellan Manchester United och Leicester kommer onekligen bli intressant att se.

United kommer sakna Wan-Bissaka, Pogba, Shaw och Martial. Utöver dessa starspelare är även Bailly och Dalot skadade.

Trolig 4-3-3 startelva enligt mig(kommentarer nedan):

De Gea

McTominay - Matic - Fred

Pereira - Rashford - James

Skulle vilja se Greenwood starta men något säger mig att OGS väljer Pereira från start,

Troligt 4-2-3-1 startelva enligt mig(den här är den troligaste av de två enligt mig)

McTominay - Matic

Pereira - Mata - James

Rashford

Hade skrivit Lingard ist för Pereira men han verkar fortfarande vara sjuk enligt Stone

Maguire kommer såklart va sugen på att storspela mot sin tidigare lagkamrater. Med tanke på skadorna i United så känns oavgjort dock troligt och jag tror 1-1 blir slutresultat även om jag hoppas på vinst för United.

https://mobile.twitter.com/ManUtd/status/1172857606047698945?s=20

Tack och lov är AWB förvånandsvärt på benen igen, 10/11 prickade jag rätt i alla fall.
Citera
2019-09-14, 19:01
Medlem
Scrip7s avatar
5 omgångar in på säsongen och Chelseas akademispelare har fler minuter den här säsongen än vad man haft någon annan säsong sedan 2005. Kul att se Lampards prägel på laget, hoppas han stannar länge och får tid att bygga ett lag.
Citera
2019-09-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
5 omgångar in på säsongen och Chelseas akademispelare har fler minuter den här säsongen än vad man haft någon annan säsong sedan 2005. Kul att se Lampards prägel på laget, hoppas han stannar länge och får tid att bygga ett lag.
Alla 11 mål gjorda av akademispelare också.
Citera
2019-09-14, 20:41
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Alla 11 mål gjorda av akademispelare också.
Ja, kul att se att Chelsea äntligen utnyttjar sin akademi till A-laget istället för att bara låna ut spelarna och sen sälja dem.
Citera
2019-09-14, 21:07
Medlem
zebra121s avatar
Watford var första lag att avskeda sin tränare. Blir Wolves nästa eller är det långsökt?
Citera
2019-09-14, 21:20
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Mycket fel idag för oss. Stones tillbaka efter skadan såg inte bekväm ut med Otamendi. Herregud vilket hjärnsläpp att ge bort det andra målet så där. Vet inte vem man ska skrika mest på, Stones som inte kommunicerar, eller Otamendi som står och sover.

Sterling trött efter att varit så bra under veckan? Spela honom enbart på vänsterkanten, spela enbart B silva på mittfältet. Gundogan osynlig hela matchen. Varför ingen kdb från start? Walker borde få börja nöta lite bänk för att få upp jaget igen. Aguero gör en riktigt dålig match, ge Jesus chansen nu som ensam striker några matcher.

Det som såg bra ut då? Ja inte mycket men Rodi ska lyftas fram, bra passningar säker, lugn och stark. Kul att han fick göra sitt första mål.

Säsongen är lång och är inte speciellt orolig om man vågar testa walker och ferna som cb lite mer. Skulle kännas surt om man förlorar ligan enbart för att Laporte blir borta fram till feb/mars.

Sist men inte minst, Puuki vilken spelare! Utsedd till månadens spelare i går och gör en kanon match i dag mot mästarna. Hoppas verkligen hans form håller i sig hela säsongen.
Citera
2019-09-14, 22:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Mycket fel idag för oss. Stones tillbaka efter skadan såg inte bekväm ut med Otamendi. Herregud vilket hjärnsläpp att ge bort det andra målet så där. Vet inte vem man ska skrika mest på, Stones som inte kommunicerar, eller Otamendi som står och sover.

Sterling trött efter att varit så bra under veckan? Spela honom enbart på vänsterkanten, spela enbart B silva på mittfältet. Gundogan osynlig hela matchen. Varför ingen kdb från start? Walker borde få börja nöta lite bänk för att få upp jaget igen. Aguero gör en riktigt dålig match, ge Jesus chansen nu som ensam striker några matcher.

Det som såg bra ut då? Ja inte mycket men Rodi ska lyftas fram, bra passningar säker, lugn och stark. Kul att han fick göra sitt första mål.

Säsongen är lång och är inte speciellt orolig om man vågar testa walker och ferna som cb lite mer. Skulle kännas surt om man förlorar ligan enbart för att Laporte blir borta fram till feb/mars.

Sist men inte minst, Puuki vilken spelare! Utsedd till månadens spelare i går och gör en kanon match i dag mot mästarna. Hoppas verkligen hans form håller i sig hela säsongen.

Kort kommentar om Rodri - på ettan är han helt akterseglad, hans gubbe som sätter målet och han är inte ens nära i duellen.

Kul när Walker klagar på offside på 2-0 när det är han som upphäver den.

Hur en spelare på den nivån inte kan ha koll på/få information om att akta rygg på 3-1... Otamendi är Otamendi, kommer kosta av och till.

——————

Vilken klack av Firmino. Fotbollsporr. Såg lite gnäll på backlinjen för 1-0 men alltså... det där målet, med fel fot av ytterbacken. Hur många gånger gör han det på 1000 försök? Skönt att man städade av Newcastle ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in