2019-09-14, 16:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Domstolen i vilken stad?

Om åtal väcks är det rimligtvis Örebro tingsrätt.
Citera
2019-09-14, 16:26
Medlem
SD använde sin charm,sitt utseende,sin sex appeal som ett verktyg i att manipulera LW och hon föll pladask Det tror jag.
Självklart är att han gett olika förklaringar beroende på vem han mött.Kommer göra så även i framtiden.
Citera
2019-09-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Från bostadsrätten och fram till Rättarevägen nummer 9 = 132 meter ... därstädes från, blir ytterligare 29 meter fram till, var den avlidna kroppen låg placerad, detta totaliserat till 161 meter.

Enligt JokerMannen så är det 161 meter från Lenas bostad
och till den plats där hon hittades mördad.

Någon uppgift om var några eventuella släpmärken finns och startade,
som du skriver om @Fotoalbuns, finns det inga som helst uppgifter om
i tråden. Vad jag kan erinra mig om i alla fall.

Citat:
Jag undrar hur många meter LW gick från hemmet till där släpmärkena startade?

Intressant i sammanhanget är - som det skrivits om några gånger -
att minsta avstånd mellan cacher inom geocaching, är just 161 meter.

Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Hittades hon 161 m från hemmet?
Är minsta avstånd mellan cacher 161 m?
Då är mordet minst sagt planerat.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-09-14 kl. 16:36. Anledning: Stavfel
Citera
2019-09-14, 16:36
Medlem
Citat:
Domstolen i vilken stad?
Örebro tingsrätt i Örebro och sedan Göta hovrätt I Jönköping, om domen blir överklagad.
Citera
2019-09-14, 16:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, detta råkade inträffa mitt i Örebro-partiets valkampanj där Springare var en av frontfigurerna. Han blev sedermera utvald till en av de två platser dom tilldelades.

Citat:
”Ursprungligen postat av Avd.9
Nu menar jag inte dej....
Men det många inte förstår är att när ett grovt brott har inträffat så måste polisen rulla igång en jätte-apparat med personal och resursen direkt. Och inte minst i rätt ordning.
Har man då inte en Gubbe som seriöst hoppar in och styr upp detta direkt, så är risken stor att man går miste om viktigt arbete och personal inledningsvis.
Springare hade tydligen tankarna på annat håll just då.

Ajajaj detta ser inte bra ut. Han är säkert en bra polis, men hela soppan med Stå upp Sverige-gruppen på Facebook och stridigheterna inom Örebropolisen- och sen då hans politiska jobb...det känns ju som en sorts ”perfekt storm”.
Men man ska väl för bövelen inte behöva dö eller bli dödad på en för polisen lämplig tidpunkt...
Citera
2019-09-14, 16:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller också inte, utan man säger svaga bevis istället för skäligen eftersom folk i allmänhet som läser tidningen har vag uppfattning om innebörden av uttrycket skäligen misstänkt.

Ja hur ska man tolka det?
Det är inte ett direktcitat från ÅK.

(Mina fetningar)
NA 28(-19

"Ytterligare en person anhållen misstänkt för mordet på Lena Wesström. Efter förhör har åklagare anhållit personen, skäligen misstänkt för mord, säger Mats Öhman, presstalesperson vid Örebropolisen."

https://www.na.se/logga-in/ytterligare-en-person-anhallen-misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom

AB 31/8-19:

"Örebro tingsrätt beslutade i dag också att kvinnan skulle häktas. Eftersom det rör sig om den lägre misstankegraden är häktningstiden en vecka istället för två veckor som annars är det vanliga vid sannolika skäl."

"Varken polisen eller utredningsledaren Åsa Hiding vill lämna några kommentarer förutom att både mannen och kvinnan är misstänkta för mordet den 14–15 maj 2018.

Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl
."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera
2019-09-14, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God förmiddag @Avd.9

Låt oss säga att vi nu endast leker lite med våra tankar kring detta mordfallet, och detta gällande och angående möjligheter i komparation med omöjligheter.

Låt oss säga, att under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 befann sig Lena Wesström inom sin bostadsrätt, adresserad på Byalagsgatan klockan 🕚23:28 och höll på med sina sysslor, som till exempel, förberedandet till henne's son's då kommande bemärkelsedag den 15 Maj år 2018.

Klockan 🕚23:30 kontaktar en person Lena Wesström, och under samtalets gång bestämmer sig ifrågavarande att därnäst möta upp personen på Rättarevägen. Låt oss då säga att Lena Wesström och personen samtalade från approximativt klockan 🕚23:30 och avslutade samtalet ungefär klockan 🕚23:32

Vi antar då vidare sagt enligt ovan, att Lena Wesström lämnade sin bostadsrätt approximativt klockan 🕚23:35 och via sin [gång]-promenad sedan tog sig fram till Rättarevägen och därstädes hon en stund tidigare hade bestämt sitt möte med personen.

Antag då vidare, att själva den då aktuella promenad-sträckan från bostadsrätten och sedan därifrån till Rättarevägen, tog någon stans från 60 upp till 120 sekunder.

Låt oss då antaga att den då aktuella promenad-sträckan gjordes på 120 sekunder.

Det vill säga enligt ovan skrivet, att Lena Wesström då befann sig på Rättarevägen klockan 🕚23:37 och därstädes stod öga mot öga tillsammans med personen hon tidigare hade bestämt ett möte med.

Till observandum, nu skall jag inte skildra vidare enligt detta ovan skrivet, utan jag skall i stället överbringa frågan till dig och vilken följande lyder,

Beskriv nu vidare och utifrån dina egna tankar, vad du tror kan ha ägt rum kort, och strax efter klockan 🕚23:37 ?

Mvh/ @JokerMannen

God eftermiddag @Jokermannen.

Detta blir en gissnings-lek utan dess like från mig, för jag har såklart INGET som kan bevisa min teori.
Men, jag gör gärna denna gissning.

Jag tror följande:
Gärningsmannen hade redan bestämt sig för att mörda Lena, och eftersom han inte kunde lura iväg Lena en längre sträcka, så ansåg han att den bästa platsen att utföra detta mord är bakom planket.
När Gärningsmannen ringer Lena så befinner han sig redan på Rättarevägen, och han "kräver" att hon skall komma ner dit så dom kan "prata ostört", eller säger att han vill lämnat tillbaka/få tillbaka en sak.
Gärningsmannen har förberett sig genom att redan ha placerat ut sitt mordvapen bakom planket.
Anledningen till det är att Gärningsmannen vet att det är svårt att slå ihjäl någon med sina bara händer, dels gör det ont, och dels så är risken stor att man får egna skador i form av krossade knogar och kanske nåt brutet finger och det vill inte Gärningsmannen, utan har då istället placerat ut ett tillhygge bakom planket.
När Lena lämnar sin bostad så stänger hon dörren efter sig.
Väl på plats uppstår en kortare diskussion.
Gärningsmannen är väl medveten om att dom står öppet på en liten väg, och det finns boende i direkt anslutning till där dom befinner sig, så Gärningsmannen måste snabbt få Lena bakom planket, för där bakom hörs inte hennes skrik till dom närmsta grannarna på Rättarevägen.
Jag tror INTE att hon gick bakom frivilligt utan jag tror det gick till såhär.
Gärningsmannen tar ett rejält tag i henne (som han har gjort fler gånger tidigare) och bryskt drar med henne mot hörnet av planket. Självklart blir det då lite hög-ljut men inte sådana skrik som är i panik och hörs genom väggar och fönster. Väl bakom hörnet så måste Gärningsmannen få ner henne på marken så att han kan få tag i sitt tillhygge. Gärningsmannen börjar då slå och brotta ner Lena, och Lena börjar då skrika i panik. handgemänget håller på i ett par minuter och skriken i panik hörs till och från. Lena kämpar på så gott hon kan, men tillslut får Gärningsmannen ett övertag och drar in henne i gläntan med buskar runt om, och fortsätter att slå henne och hennes panik-skrik hörs av några som anmäler detta. tillslut hamnar han sittandes över henne och boxar på henne rejält. Lena skriker, men tillslut orkar/kan hon inte mer. Lena kan röra "lite" på sig men kan inte försvara sig längre.....
Gärningsmannen reser sig upp och rusar bort och hämtar tillhygget.
Under tiden lyckas Lena sakta rulla runt på mage, och vrider sig så hennes vänstra kind ligger neråt.
Gärningsmannen ställer sig så han har Lenas bakhuvud framför sina fötter.
Han lutar sig framåt och börjar mata på med slag mot Lenas högra sida, med en våldsam kraft.
Gärningsmannen slår Lena med över 10 slag så både skallen och hennes ansikte krossas på framför allt hennes högra sida. Hon är totalt mosad, hjärna har blottats och nu är hon död.
Problemet är att hon ligger helt öppet där hon ligger.
Gärningsmannen lägger ifrån sig tillhygget och ställer sig vid Lenas krossade huvud, tar tag i hennes armar och drar henne till den närmaste busken ca 4-5 meter bort, och han lyckas dra in ungefär halva kroppen i busken så hon ligger hyfsat dold i alla fall.
Sen "städar" Gärningsmannen brottsplatsen så långt det går. Han tömmer Lenas fickor.
Sen försvinner Gärningsmannen från platsen.
Sen går gärningsmannen tillbaka till Lenas lägenhet och öppnar dörren. Kanske var han inne och hämtade nåt, men framför allt vill han lämna ett villospår. Varför, har jag inte tänkt ut än.
Efter denna händelse så tar Gärningsmannen kontakt med två personer till. Till den ena berättar han vad han har gjort, och det bemöts med glädje, och för den andre berättar han i stora drag men inte allt.
Gärningsmannen pratar ihop sin historia med den ena, och ljuger ihop en historia till den andre.

På morgonen när Lena anmäls försvunnen, så är polisens arbete under all kritik.
Lena ligger i princip på farstu-trappen och dom hittar henne inte.
HALLÅ, det finns ett plank 150 meter från dörren, hur vore det om polisen bara slängde ett öga där bakom, för att sen kunna utesluta den platsen.

Sen när Lena påträffas så tycker jag att inledningen av utredningen var pinsam.
Ett förslag är ju att utredningsledaren studerar PUG:en. "Polisens metodstöd för utredning av grova brott". Där står det exakt hur polisen skall göra, och det är en jävla apparat som skall startas igång.
Känns inte som om dom tog detta seriöst.

Så, @Jokermannen...…. Här har du min gissning !!

Kan jag möjligtvis få en replik från dig.

Med vänlig hälsning. Avd.9
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-14 kl. 17:42.
Citera
2019-09-14, 16:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Från det att släpspåren startar och till fyndplatsen borde ta minst 5 minuter att släpa en tung människokropp på.Det är en lång tid att hinna omvärdera en mordplan på.
Det tyder på en eller flera otroligt störda människor.Troligtvis flera.

Max 10-15 meter

Läs detta inlägg så får du en klarare bild av resonemanget

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-14, 16:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
God eftermiddag @Jokermannen.

Detta blir en gissnings-lek utan dess like från mig, för jag har såklart INGET som kan bevisa min teori.
Men, jag gör gärna denna gissning.

Jag tror följande:
Gärningsmannen hade redan bestämt sig för att mörda Lena, och eftersom han inte kunde lura iväg Lena en längre sträcka, så ansåg han att den bästa platsen att utföra detta mord är bakom planket.
När Gärningsmannen ringer Lena så befinner han sig redan på Rättarevägen, och han "kräver" att hon skall komma ner dit så dom kan "prata ostört", eller säger att han vill lämnat tillbaka/få tillbaka en sak.
Gärningsmannen har förberett sig genom att redan ha placerat ut sitt mordvapen bakom planket.
Anledningen till det är att Gärningsmannen vet att det är svårt att slå ihjäl någon med sina bara händer, dels gör det ont, och dels så är risken stor att man får egna skador i form av krossade knogar och kanske nåt brutet finger och det vill inte Gärningsmannen, utan har då istället placerat ut ett tillhygge bakom planket.
När Lena lämnar sin bostad så stänger hon inte dörren efter sig, för hon skall bara traska iväg en bit och lösa ett snabbt problem och sen gå hem igen.
Väl på plats uppstår en kortare diskussion.
Gärningsmannen är väl medveten om att dom står öppet på en liten väg, och det finns boende i direkt anslutning till där dom befinner sig, så Gärningsmannen måste snabbt få Lena bakom planket, för där bakom hörs inte hennes skrik till dom närmsta grannarna på Rättarevägen.
Jag tror INTE att hon gick bakom frivilligt utan jag tror det gick till såhär.
Gärningsmannen tar ett rejält tag i henne (som han har gjort fler gånger tidigare) och bryskt drar med henne mot hörnet av planket. Självklart blir det då lite hög-ljut men inte sådana skrik som är i panik och hörs genom väggar och fönster. Väl bakom hörnet så måste Gärningsmannen få ner henne på marken så att han kan få tag i sitt tillhygge. Gärningsmannen börjar då slå och brotta ner Lena, och Lena börjar då skrika i panik. handgemänget håller på i några minuter och skriken i panik hörs till och från. Lena kämpar på så gott hon kan, men tillslut får Gärningsmannen ett övertag sittandes över henne och boxar på henne rejält. Lena skriker, men tillslut orkar/kan hon inte mer. Lena kan röra "lite" på sig men kan inte försvara sig längre.....
Gärningsmannen reser sig upp och rusar bort och hämtar tillhygget.
Under tiden lyckas Lena sakta rulla runt på mage, och vrider sig så hennes vänstra kind ligger neråt.
Gärningsmannen ställer sig så han har Lenas bakhuvud framför sina fötter.
Han lutar sig framåt och börjar mata på med slag mot Lenas högra sida, med en våldsam kraft.
Gärningsmannen slår Lena med över 10 slag så både skallen och hennes ansikte krossas på framför allt hennes högra sida. Hon är totalt mosad, hjärna har blottats och nu är hon död.
Problemet är att hon ligger helt öppet där hon ligger.
Gärningsmannen lägger ifrån sig tillhygget och ställer sig vid Lenas krossade huvud, tar tag i hennes armar och drar henne till den närmaste busken ca 4-5 meter bort, och han lyckas dra in ungefär halva kroppen i busken så hon ligger hyfsat dold i alla fall.
Sen "städar" Gärningsmannen brottsplatsen så långt det går. Han tömmer Lenas fickor.
Sen försvinner Gärningsmannen från platsen.
Efter denna händelse så tar Gärningsmannen kontakt med två personer till. Till den ena berättar han vad han har gjort, och det bemöts med glädje, och för den andre berättar han i stora drag men inte allt.
Gärningsmannen pratar ihop sin historia med den ena, och ljuger ihop en historia till den andre.

På morgonen när Lena anmäls försvunnen, så är polisens arbete under all kritik.
Lena ligger i princip på farstu-trappen och dom hittar henne inte.
HALLÅ, det finns ett plank 150 meter från dörren, hur vore det om polisen bara slängde ett öga där bakom, för att sen kunna utesluta den platsen.

Sen när Lena påträffas så tycker jag att inledningen av utredningen var pinsam.
Ett förslag är ju att utredningsledaren studerar PUG:en. "Polisens metodstöd för utredning av grova brott". Där står det exakt hur polisen skall göra, och det är en jävla apparat som skall startas igång.
Känns inte som om dom tog detta seriöst.

Så, @Jokermannen...…. Här har du min gissning !!

Kan jag möjligtvis få en replik från dig.

Med vänlig hälsning. Avd.9

Men GM måste släpa henne från platsen han slog ihjäl henne för att dölja henne? Eller tänker du att platsen hon slogs ihjäl på var undanskymd men inte tillräckligt för att dölja kroppen?
Om hon skulle ha släpats från strax intill gång/cykelvägen som någon annan spekulerade i så tänker jag att det är lite jobb att städa bort blodstänk från försommargrönskan. Men kanske inte syns lika väl om det skett invid buskaget?
Citera
2019-09-14, 17:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Alla dessa foton på det skilda paret Davidsson.Deras gemensamma resor och förehavanden som publicerats så mycket efter mordet.Allt som sagts.SD som bedyrar sin oskuld.Hd som bedyrar SD oskuld.
SD som sägs vara med vid begravningen och gråta.
Det är typiskt att försöka visa den stora massan hur oskyldiga de är genom dessa handlingar.
Hade de varit oskyldiga hade inga foton behövts på dem gemensamt(nu har de en gemensam hemlighet o svetsas samman av den).Ingen hade behövt bedyra någons oskuld heller.
Det är enbart min tankegång.

Var har du fått det ifrån?

Han var övervuvudtaget inte inbjuden eller ens välkommen på LWs begravning.

Du kommer överhuvudtaget med en massa konstiga påståenden som lätt blir till trådsanningar.

Jag förstår att det är svårt att hoppa in i en ca 60.000 inläggs-tråd.
Läs gärna sammanställningen och med tiilhörande PDF av Honan6 så klarnar mycket
LÄNK TILL HONAN6s SAMMANSTÄLLNING
Citera
2019-09-14, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men GM måste släpa henne från platsen han slog ihjäl henne för att dölja henne? Eller tänker du att platsen hon slogs ihjäl på var undanskymd men inte tillräckligt för att dölja kroppen?
Om hon skulle ha släpats från strax intill gång/cykelvägen som någon annan spekulerade i så tänker jag att det är lite jobb att städa bort blodstänk från försommargrönskan. Men kanske inte syns lika väl om det skett invid buskaget?

Jag tror att Gärningsmannen påbörjade mordet direkt efter att dom rundat planket.
Alltså den öppna ytan mellan "början av planket & buskaget"
Där slogs hon först ner och misshandlades. (se bild)

https://www.bildtagg.se/bild/H8D4P20181012-212613

Sen släpades hon först in bland buskarna (se bild) för där hade han gömt mordvapnet, och dödades på platsen som krim-teknikerna står. Det är som en lite glänta, skyld av buskar runt om.
Efter det drar han upp henne "norrut på fotot" ett par meter och lyckas skyla i alla fall halva kroppen vid en buske.

https://www.bildtagg.se/bild/H8D4O20181012-202008

Men som sagt.
Inte fan vet jag, detta är gissnings-leken på hög nivå.
Citera
2019-09-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tja, kan man visa att hon ville lämna honom så kan man väl alltid köra på det. Jag har ingen aning.

Eller att SD hotat och trakasserat henne? SD har ju faktiskt själv berättat om motivet genom detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in