2019-09-13, 22:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej. Men SD förnekar allt som kan tala mot honom. Han har valt den linjen.

Den linjen är ju inte trovärdig alls. Det är bättre att säga att han ibland störde sig på henne men det är väl för f-n inget man mördar för.
Citera
2019-09-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alls inte. Känslor kan aldrig vara fel. Dom bara är till sin beskaffenhet. Vilket innebär att det aldrig kan vara fel att bli kär i någon.

Det Izibell78 skrev var att inleda ett förhållande med SD inte kunde vara fel "för våra känslor rår vi inte över." Känslorna rådde inte LW över men dom handlingar som var konsekvensen av känslorna är hon liksom SD ansvariga för.

78? Årgången är ändå väldigt nära 😄
Förtydliga gärna hur du menar...vad exakt är det som LW delar ansvaret för? Majoriteten av antalet gifta män som bedrar sina fruar mördar tack & lov inte sina älskarinnor!!
Citera
2019-09-13, 23:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är klart. Alla blir ju inte störda utan tar det mesta med ro. SD får väl hävda han är likadan även om jag ändå tror att det finns vittnen som kommer motsäga hans utsaga vilket i sin tur bara kommer öka polisens misstankar mot honom.

Jag tror vi förstår varandra.

Ingen av de tre alternativen är bra så klart när bevisningen hopar sig. Då blir sitsen för den misstänkte för svår helt enkelt, och halmstråna brinner upp en efter en.

Överväldigande, robust bevisning talar för sig själv. Det bästa en misstänkt kan göra då är att tiga så mycket det går. Men i denna utredning tror jag inte fallet är så. Det lutar starkt åt en utredning med en stor portion av indicier enligt mig. Då blir det viktigt för försvaret att hävda att den misstänkte saknar motiv till gärningen. Dessutom, rent juridisk, är det viktigt för de båda parterna i en rättegång att beröra en motivbild.
Citera
2019-09-13, 23:10
Medlem
Citat:
Den linjen är ju inte trovärdig alls. Det är bättre att säga att han ibland störde sig på henne men det är väl för f-n inget man mördar för.

Ja, klart han nämner vissa irritationsmoment som störde men inget som kan indikera mordorsak.

Polisen har nog en klar bild över relationerna här, men det är de tekniska bevisen på händelseförloppet som är det viktiga. Om man kan fastställa Vad som hänt så Vet man vem GM/s mest troligt är. Här lutar det dock mot att det blir ett indiciemål.
Senast redigerad av Remark 2019-09-13 kl. 23:14.
Citera
2019-09-13, 23:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror vi förstår varandra.

Ingen av de tre alternativen är bra så klart när bevisningen hopar sig. Då blir sitsen för den misstänkte för svår helt enkelt, och halmstråna brinner upp en efter en.

Överväldigande, robust bevisning talar för sig själv. Det bästa en misstänkt kan göra då är att tiga så mycket det går. Men i denna utredning tror jag inte fallet är så. Det lutar starkt åt en utredning med en stor portion av indicier enligt mig. Då blir det viktigt för försvaret att hävda att den misstänkte saknar motiv till gärningen. Dessutom, rent juridisk, är det viktigt för de båda parterna i en rättegång att beröra en motivbild.
Nja, försvaret behöver väl inte hävda något alls. Det är väl i så fall åklagaren som kan vilja hävda att det finns ett motiv, men det kanske inte blir helt enkelt om man vill åtala just SD. Däremot med HD kanske det skulle kunna vara lite lättare.
Citera
2019-09-13, 23:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, försvaret behöver väl inte hävda något alls. Det är väl i så fall åklagaren som kan vilja hävda att det finns ett motiv, men det kanske inte blir helt enkelt om man vill åtala just SD. Däremot med HD kanske det skulle kunna vara lite lättare.

Varför skulle det inte vara enkelt att finna motiv för SD? Det är bara att hävda det klassiska med svartsjuk kontrollerande relation som resulterar i mord när kvinnan vill lämna mannen.
Citera
2019-09-13, 23:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Varför skulle det inte vara enkelt att finna motiv för SD? Det är bara att hävda det klassiska med svartsjuk kontrollerande relation som resulterar i mord när kvinnan vill lämna mannen.
Tja, kan man visa att hon ville lämna honom så kan man väl alltid köra på det. Jag har ingen aning.
Citera
2019-09-13, 23:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, kan man visa att hon ville lämna honom så kan man väl köra på det. Jag har ingen aning.

Det har ju varit ett par vänner till Lena i tråden som sagt att hon lämnat honom för gott.
Det var nog svårt för SD att acceptera speciellt när HD också hade lämnat. Helt plötsligt stod han ensam efter att ha haft två kvinnor i 6 år.
Citera
2019-09-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Man kan välja att inte låta sina känslor styra sitt agerande. Hon kan kliva ur en bil även om hon känner för att praktisera en liten inkvisition och försöka dra ur någon en kärleksförklaring med tumskruvar, inte sant?
Varför tror du hon kräver en kärleksförklaring? Hon hade tröttnat på hans lögner, däremot ville nog både hon och HD ha massa svar på varför han ljugit för dom båda. Sanningen är jobbig för psykopater, inte sant?
Citera
2019-09-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag läste att det stod släpspår någon stans här i denna tråd.
Sluta sprid rykten som i händerna på mindre intelligenta blir sanningar.
Det har aldrig sagts.
Citera
2019-09-13, 23:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Varför tror du hon kräver en kärleksförklaring? Hon hade tröttnat på hans lögner, däremot ville nog både hon och HD ha massa svar på varför han ljugit för dom båda. Sanningen är jobbig för psykopater, inte sant?

Att han inte varit öppen om förhållandet med LW inför HD kan man nog på hyfsat goda skäl anta men det är ju inte givet att han ljugit överhuvudtaget för LW? Hon gav sig med öppna ögon in i en relation med en gift man (att hon var medveten om att han var gift får man väl hoppas då hon själv vigt mannen)?

Jag vet inte om hon försökte avkräva honom en kärleksförklaring. Hon försöker i vart fall tvinga sig till umgänge i någon form med honom mot hans vilja. Det är trots allt hon som är offensiv i sitt agerande att få hans sällskap den natten. Fastän hon tre månader innan gjort en anmälan om att han skulle ha ofredat henne på något sätt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-14 kl. 00:00.
Citera
2019-09-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Snickesnack! Han kunde ha använt en annan metod! Han kunde ha gått runt till hennes sida av bilen, tagit henne under armarna och dragit ut henne. Eller ringt polisen...eller hotat med det.

Vi vet inte vad som sas i bilen. Hon kan ha försökt få ett svar på nån fråga han vägrade svara på. Kanske gällande deras förhållande? Förmodligen för att han inte hade nåt bra svar så gjorde han henne illa i stället.
Helt rätt. SD är liten ynklig människa som förhoppningsvis blir inlåst på livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in