2019-09-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Håller till stor del med dig, men BO har ju i något läge varit attraherad av honom. Hans bakgrund som dykinstruktör och pilot kanske verkade spännande. Kanske mer spännande än exmannen som jobbade på Försvaret med IT och kanske mer ser ut som Beppe Wolgers.
SD såg inte ledsen ut på alla foton.Brett leende
Citera
2019-09-14, 15:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
SD såg inte ledsen ut på alla foton.Brett leende

Ja fast oavsett om vi i tråden tycker han är märklig så har ju BO haft en relation med honom. På de flesta bilder där de syns tillsammans ler hon också. Sedan vet man ju inte varför det gick snett mellan dem. En del antar att han skulle ljugit för henne men det kan väl lika gärna vara så att hennes besvikelse kommer ur en felaktig förväntan, som hon själv kanske byggt upp. Det som först var spännande är solkigt efter något tag.
Citera
2019-09-14, 15:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Så varför skickade då SD hot till LW på temat ”jag vill bestämma och kontrollera dig”?

Jo vi har nog alla märkt att det finns en sfär runt SD som han lurat rätt grovt med sitt dubbelspel. Att hjärntvättade personer är samstämmiga är såklart inget märkligt.

Och ja jag kan tänka mig att SD ville ha tillbaka HD när han blivit dumpad utav båda kvinnorna. LW ville slita sig loss och HD ansöka om skilsmässa. Hon plockade av sig ringen, han behöll den på. Efter mordet på LW blev de tajta igen.

Jag håller med. Det är och blir nog inte lätt för den närmaste kretsen runt SD att öppet erkänna, och kanske ännu svårare inför sig själva, att de blivit förda bakom ljuset.

Visst människor ljuger, om stort som smått, allt från små vita lögner, 6 år långa lögner till stora mörka tunga lögner. Det finns grader i helvetet...

Citerar, igen, @letsdoit
””SD kan antas ha gett en version till LW; en annan till HD; en tredje till sina geo-kompisar - och nu en fjärde till sin advokat. - Kanske kan vi också förvänta oss en femte version när han tänkt över sin prekära situation?”
Citera
2019-09-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förslagsvis äktenskapet och familjen som kraschades av megasveket från vigselförrättaren?

Detta är odiskutabelt det som gav mördaren motivet att ta LW av daga. Håller du inte med om det?
Inte tu tal om att SD också svek sin fru om och om igen men det finns det som talar för att familjen D försökt läka såren men att den tävlingsinriktade LW satte käppar i hjulen för dom.

Att utelämna en av huvudrollsinnehavarna i triangeldramat som föranlett mordet går inte om man inte framställt SD som ett vidrigt monster vilket mindre vetande (företrädelsevis kvinnliga)postare genomgående ägnat sin långa tid i tråden åt. Inte vackert.

Tänkvärt att samma medlemmar har mycket stora problem att ens nämna den för mordet misstänka HD i ekvationen av det enkla faktum att hon är kvinna.. Så tystas HD bort samtidigt som det evinnerliga tjatet om vilken ohyggligt avskyvärd person SD är fortsätter. Vågar påstå att nämda medlemmars snurriga deltagande i tråden avser personliga och allmänna upprättelse av kvinnor som utsätts för våldsamma män.

Om du strof ger dig tid att söka en del i tråden om vilket psykvrak till demon SD framställts som så förstår du bättre vart jag vill komma.

Om vi börjar med att se att det är människor inblandade tror jag det blir lättare att förstå vad som gav mördaren motiv att så besinningslöst ta LW av daga.

Det finns en del fog för att HD och SD försökte läka från sveket SD utsatt sin fru för.
Tyvärr var det nog än svårare för LW att läka från att SD ville gå tillbaka till HD?

Nu är vi troligtvis så lyckligt lottade att då SD är häktad på sannolika så innebär det att FUP kommrr svara på dom frågor vi dryftar. Hur mycket ni än i tråden försöker undanta LW från triangeldramat kommer inte offrets person neglieras i FUP
Enig med dig.

Vem var egentligen JG?
Hur får man tag på FUP?
Citera
2019-09-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan ju vara något fel från journalistens sida, att det skulle stå skäligen?
ÅK verkar ju inte öppna munnen i första taget. Jag får en känsla av att hon noga har bestämt sig för att inte svara på frågor eller säga mer än det som är förutbestämt.

Jag misstänker i första hand någon slags missförstånd.
Men visst, ÅK har haft en hektiskt period, och vem som helst kan göra fel, dvs försäga sig.

Vänta och se, det är det enda vi kan göra.
Hoppas att vi inte måste vänta 1.5 år till bara...

Eller också inte, utan man säger svaga bevis istället för skäligen eftersom folk i allmänhet som läser tidningen har vag uppfattning om innebörden av uttrycket skäligen misstänkt.
Citera
2019-09-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Enig med dig.

Vem var egentligen JG?
Hur får man tag på FUP?

När åtal väcks kan du fråga domstolen (om FUP).
Citera
2019-09-14, 15:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag tror han spelade Poker dessutom, låter seriöst, med Poker alltså haha

Ja hur fasen kunde de missa lena där hennes kropp var inom räckhåll?
Tänk när de står där alla poliser, fullt pådrag och de står utomhus...och inte en enda polis ser sig omkring för att se någon tänkbar skymd plats??? Va de bakis en tisdag allihop eller har de bara Poker i skallen i Örebro? Är fasen pinsamt att ingen ens tänkte på att kolla bakom planket som är det första synliga stället som har en skymd plats!

Kan inte annat än instämma.
Och inte för att allmänt raljera över polisen kapacitet utan för att det i detta fall bedrövligt nog är alldeles sant.
Det är tamejf@n en riktig skandal.
Inte 1 dag utan nästan 5 hela dagar sökande.
Och till slut är det privatpersoner som hittar henne.
Det är så pinsamt att det nästan är dråpligt.
Det är oförlåtligt dåligt polisarbete.
Citera
2019-09-14, 15:52
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu dyker en ny tanke upp.
Smutsiga ben?

Orkar inte kolla men jag har för mig att alla bilder av LW visar henne i långbyxor av någon typ.
Jag kan inte komma ihåg att jag skulle ha sett henne i kjol (eller shorts).

Hur kunde någon se att benen var smutsiga?
Kan de mena byxbenen?
Då hade det väl stått smutsiga byxor och inte smutsiga ben?

Det har funnits information om att vissa klädesplagg låg vid sidan om henne.
Kan det ha handlar om byxor?
Nu var det ju sent på kvällen, och LW satt (i pyjamasshorts kanske?) och slog in presenter. Dessutom var det väldigt varmt, ha på sig långbyxor då? Tror inte det.
Citera
2019-09-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ja fast oavsett om vi i tråden tycker han är märklig så har ju BO haft en relation med honom. På de flesta bilder där de syns tillsammans ler hon också. Sedan vet man ju inte varför det gick snett mellan dem. En del antar att han skulle ljugit för henne men det kan väl lika gärna vara så att hennes besvikelse kommer ur en felaktig förväntan, som hon själv kanske byggt upp. Det som först var spännande är solkigt efter något tag.
Absolut.
Citera
2019-09-14, 16:13
Medlem
Citat:
När åtal väcks kan du fråga domstolen (om FUP).
Domstolen i vilken stad?
Citera
2019-09-14, 16:17
Medlem
SD till LW: "jag vill bestämma och kontrollera dig"=Rollspel(tror jag)
Citera
2019-09-14, 16:20
Medlem
Citat:

Absolut.Ingen vill väl vara den 2 kvinnan egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in