Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
SD har ju inte kunnat kontrollera sitt temperament gentemot LW (blivit anmäld mer än en gång och vi har händelsen i bilen).
Fram till nu har det vägt starkt för att få mig att tro att han är den skyldige (samt att han sitter på sannolika skäl).
Dessutom, om jag ska tror ryktena - eftersom sådant övervåld som vissa påstår har skett - kräver sin Man/kvinna - så har jag svårt att tro att två personer är med om detta på plats - det känns lite för mycket av det onda för mig ...
Jag har inte följt det här fallet lika noga som du, ➡men vad är det HD gjort, kan/vill du gå in lite mer på det - rör det sig om fysiskt våld?
Man kan till exempel försöka, att göra en annan människa illa ... utan ❕ att bruka sig av fysiskt våld genom att handgripligen gå till väga med enbart slagkraften genom brukandet av sina händer, eller med hjälp av ett tillhygge. Jag skall giva dig några exempel i skrift här nedan sett.
Vad är fysiskt våld❔ Det är varje form av oönskad fysisk beröring, så som fysisk handling som skadar och orsakar fysisk smärta.
Det finns även något vi kallar för sexuellt våld❔ Det är när någon blir tvingad att deltaga i eller, se❕ på sexuella handlingar mot sin egen vilja, eller i oförenlighet med sin egen mognad.
Vi har även så kallat psykiskt våld❔ Det här handlar om till exempel kränkningar med hjälp av ord och handlingar, och som riktar sig mot den närstående's person, .... egendom eller människovärde.
Till observandum enligt nyligen ovan skrivet,
Psykiskt våld kan taga sig många olika uttryck, det kan till exempel handla om verbala kränkningar, det kan också handla om isolering, det kan även handla om hot och kontroll av många olika slag och sätt. Det psykiska våldet kan också faktiskt vara materiellt, som aggressiva handlingar riktade mot materiella ting som skapar oro och rädsla.
Det finns ytterligare något som vi kallar för ekonomiskt förtryck❔ av en närstående/ detta är också en form av våld. Det kan uttryckas genom ekonomiska hot så som begränsningar av gemensamma ekonomiska tillgångar, och även att tvinga någon till att utföra ekonomiska olagligheter. Vad jag vill att du skall förstå här till nyligen sagt är att, förtrycket skapar begränsat handlingsutrymme och verkar nedvärderande.
Gällande din tidigare till mig ställda fråga om vad HD👤 en gång inom svunnen tid försökte göra mot ... och med sin dåvarande make SD👤 bör du nu kunna ha fått en bättre förståelse över enligt ovan skrivet.
Mvh/ @JokerMannen