2019-09-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Fast har man betalat för ett mord så förväntar man sig väl att det ska bli utfört, eller ska man betala på nytt när torpeden klantar sig? Hälften nu och resten när han är död är väl klassikern.

Picasso 2 som har gediget juridiskt kunnande har konsumenttjänstlagen i tankarna. Där han antagligen syftar till att KL av skräck och en mix av ekonomiskt sinnelag inte vill betala mer, förrän torpeden gett henne rättelse.
Citera
2019-09-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ärligt talat tror jag att KLs "nätverk" har tröttnat på henne. T o m hennes hyresvärd var nu förbannad, då han blev föremål för husrannsakan, enligt hennes själv i intervju. Så hon är nog ute i kylan nu - med tio mille. Jag vet inte hur bostadsrättsföreningar sållar sina blivande köpare, men min egen brf går inte in i olika register - de kollar bara ev skulder hos kronofogde. Så Karin har nog inga problem att fixa en bostad med 10 mille på kontot och övriga tillgodohavanden som hon aldrig redovisade.

KL samäger också en fastighet tillsammans med HOL i Hälsingland samt icke redovisade tillgångar i pengar och aktier som KL inte ville redovisa för bodelningsförrättaren Johan Schüldt. HOL gick till slut med på att inte ta upp dessa i bodelningen.

Tror inte att HOL har betalat ut de 9,48 miljonerna till KL än då han vill att KL väntar på pengarna tills barnen vuxit upp.
Senast redigerad av EdgarAllaPoe 2019-09-14 kl. 17:15.
Citera
2019-09-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Picasso 2 som har gediget juridiskt kunnande har konsumenttjänstlagen i tankarna. Där han antagligen syftar till att KL av skräck och en mix av ekonomiskt sinnelag inte vill betala mer, förrän torpeden gett henne rättelse.
Hahaha! Go iakttagelse! Men det ligger en del i det jag sa. Fixa jobbet - hälften nu och hälften när det är utfört. Torpeden får inte sin sista betalning då han var tafflig i sitt utförande.
Citera
2019-09-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ärligt talat tror jag att KLs "nätverk" har tröttnat på henne. T o m hennes hyresvärd var nu förbannad, då han blev föremål för husrannsakan, enligt hennes själv i intervju. Så hon är nog ute i kylan nu - med tio mille. Jag vet inte hur bostadsrättsföreningar sållar sina blivande köpare, men min egen brf går inte in i olika register - de kollar bara ev skulder hos kronofogde. Så Karin har nog inga problem att fixa en bostad med 10 mille på kontot och övriga tillgodohavanden som hon aldrig redovisade.

Ja det finns en gräns för hur mycket man själv är beredd att riskera när man hjälper till. Den där hundaffären är ju lite rörig som exempel. Hundsäljaren gick in i affären och hjälpte till efter bästa förmåga men det blev ju helfel. Intressant med det hotet i sammanhanget.
Citera
2019-09-14, 17:16
Medlem
Mammamia44s avatar
Finns det någon bild på denna Karin?
Citera
2019-09-14, 17:19
Medlem
Citat:
Nej nej så fungerar det inte i Svärje, du måste identifiera dig om du blir omhändertagen.

Nej, absolut inte. Blir du LOB:ad behöver du inte styrka din identitet eftersom det inte är ett brott att vara full. Inte heller kan du överklaga en LOB, endast acceptera men man kan förstås kontakta JO men det leder sällan någonstans vilket i alla fall KL är fullt medveten om.

JO dnr 4222-2016

Citat:
Beslutet i korthet: T.E. hade omhändertagits för berusning. Han ville inte uppge sin identitet och skrevs därför in som okänd vid ankomsten till arrestintaget. En arrestantvakt bad därefter T.E. vid flera tillfällen att han, för sitt eget bästa, skulle uppge sitt personnummer. När T.E. frågade vad som skulle hända om han inte gjorde det fick han bl.a. till svar att det fanns en risk att han skulle få sitta inlåst lite längre. Arrestantvakten uppgav också att ett omhändertagande på grund av berusning normalt varar i 6 –8 timmar, men om T.E. uppgav sitt personnummer kunde han se om det inte gick att släppa honom tidigare än så. T.E. blev rädd och uppgav till slut namn, adress och personnummer.

Citat:
Den som har omhändertagits för berusning har ingen skyldighet att identifiera sig, och polisen har ingen möjlighet att använda tvångsmedel för att fastställa den omhändertagnes identitet.
Citera
2019-09-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
KL samäger också en fastighet tillsammans med HOL i Hälsingland samt icke redovisade tillgångar i pengar och aktier som KL inte ville redovisa för bodelningsförrättaren Johan Schüldt. HOL gick till slut med på att inte ta upp dessa i bodelningen.

Tror inte att HOL har betalat ut de 9,48 miljonerna till KL än då han vill att KL väntar på pengarna tills barnen vuxit upp.
Fel fel fel. Han har inte kunnat köpa ut henne eftersom ärendet varit öppet pga hennes ständiga överklaganden. Detta överklagande tog sitt slut 3 sept då hovrätten avvisade det. Och det var då hon tröttnade (enl mig) och såg till att han skulle dö. Vilket han inte gjorde.
Citera
2019-09-14, 17:22
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Har inte en susning. Om du bara ligger på en plastmatta för fylla och stök i tunnelbanan - varför skall man ta skattemedel för att behålla dig? Men - jag vet inte.

För att du kan vara efterlyst för mord tex?
Citera
2019-09-14, 17:23
Medlem
Citat:
För att du kan vara efterlyst för mord tex?
Om du läser så lite noggrannare så pratade jag ENBART lob för fylla. Men jag kan ha varit otydlig. Ber om ursäkt för det. Och väldigt OT.
Citera
2019-09-14, 17:24
Medlem
Citat:
Jo men du tror väl inte på fullaste allvar att polisen släpper dig om du vägrar identifiera dig?

Ja. Polisen låser inte in folk och håller dem där i femtio år för att de vägrar identifiera sig. Det måste du väl ändå förstå. LOB är bara för att folk inte ska skada sig själv eller andra för de är drullfulla av något.
Citera
2019-09-14, 17:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Men LOB är inget straff. Har man begått ett brott så köper jag ditt resonemang.

Ja jag har det inte svart på vitt och orkar inte börja undersöka så vi lämnar det därhän, men lycka till om du nånsin blir LOBad å försöka gå utan att du blir identifierad.
Citera
2019-09-14, 17:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas att detta kommer att bli uppklarat.

Vad som än var orsaken till att HOL sköts tre gånger, varav ett skott i levern, så får vi verkligen hoppas att polisen kommer att kunna reda ut detta och att skytten grips.

Många frågor på hur det kunde gå så här långt mellan dem. Tragiskt att se att hela familjen numera har blivit s. a. s. "allmänt gods".

Både HOL och KL har numera blivit rikskändisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in