Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag undrar om HOL gett ett bättre signalement till polisen än det om en person i grå tröja. Att vara redig som HOL efter en skjutning men inte kunna beskriva skytten bättre är konstigt.
Jag tror inte skytten är beställd av HOL, absolut inte men jag anser att advokat Lilja dragit nytta av dådet. Att be en granne om att få låna dennes telefon för att själv påkalla hjälp(ge sin version) skottskadad tillhör nog inte vanligheterna. Därtill har Lilja tagit sig ut på allmän plats blodig, ingen rädsla för skytten där inte.
Jag undrar varför grannen inte anses duglig att ringa 112 likaså undrar jag varför karln inte tar sig in till grannen och söker skydd i väntan på polis och ambulans. Nej då HOL agerar bakslugt och vill sköta saken själv på sitt egna vis oavsett om han just skjutits med tre skott. Snacka om att vara en lömsk dramaqueen som utnyttjar en dödsallvarlig situation till sin egen fördel.
Förhoppningsvis är det endast tidningarnas påhitt att Lilja ville tala själv i grannens telefo likaså får vi hoppas att det bara är hittepå av media att drama Lilja kravlat sig ut på öppen gatan utanrädsla för skytten men tyvärr är nog risken rätt stor att det finns bäring i medias uppgifter .....