2019-09-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tveksamt om han skulle försöka igen. Jag menar, det kostar säkert en del att anlita en snubbe som skall riskera sin frihet för att skjuta någon. Sånt gör man inte gratis.

Får man pengarna tillbaka om torpeden misslyckas?
Citera
2019-09-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Jag undrar om HOL gett ett bättre signalement till polisen än det om en person i grå tröja. Att vara redig som HOL efter en skjutning men inte kunna beskriva skytten bättre är konstigt.

Jag tror inte skytten är beställd av HOL, absolut inte men jag anser att advokat Lilja dragit nytta av dådet. Att be en granne om att få låna dennes telefon för att själv påkalla hjälp(ge sin version) skottskadad tillhör nog inte vanligheterna. Därtill har Lilja tagit sig ut på allmän plats blodig, ingen rädsla för skytten där inte.

Jag undrar varför grannen inte anses duglig att ringa 112 likaså undrar jag varför karln inte tar sig in till grannen och söker skydd i väntan på polis och ambulans. Nej då HOL agerar bakslugt och vill sköta saken själv på sitt egna vis oavsett om han just skjutits med tre skott. Snacka om att vara en lömsk dramaqueen som utnyttjar en dödsallvarlig situation till sin egen fördel.

Förhoppningsvis är det endast tidningarnas påhitt att Lilja ville tala själv i grannens telefo likaså får vi hoppas att det bara är hittepå av media att drama Lilja kravlat sig ut på öppen gatan utanrädsla för skytten men tyvärr är nog risken rätt stor att det finns bäring i medias uppgifter .....
Citera
2019-09-14, 15:56
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Tveksamt om han skulle försöka igen. Jag menar, det kostar säkert en del att anlita en snubbe som skall riskera sin frihet för att skjuta någon. Sånt gör man inte gratis.

Fast har man betalat för ett mord så förväntar man sig väl att det ska bli utfört, eller ska man betala på nytt när torpeden klantar sig? Hälften nu och resten när han är död är väl klassikern.
Citera
2019-09-14, 15:57
Medlem
[quote=Picasso2|68700426]D(a)n Fr(e)drik Ol(a)fsen heter killen som KL sägs varit god man för. Och läser man domen, hittar inte länken nu, så är det en fullständigt livsfarlig kille. Ingen känd adress. Men i domen har han en c/o-adress. Troligen för att ha NÅN adress att uppge. Fråga mig inte om namn och exakt adress för det har jag glömt.[/QUOTE
Det är samma kille vi pratar om. Läst domen och håller med dig om livsfarlig kille. Min magkänsla säger att det är gärningsmannen.
Citera
2019-09-14, 16:00
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Får man pengarna tillbaka om torpeden misslyckas?

Förmodligen öppet köp, 14 dagars ångerrätt.
Nä skämt åsido, tror inte nån kan svara på den frågan.
Citera
2019-09-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Fast har man betalat för ett mord så förväntar man sig väl att det ska bli utfört, eller ska man betala på nytt när torpeden klantar sig? Hälften nu och resten när han är död är väl klassikern.

Är lite taskigt uppdaterad hur det funkar.
Citera
2019-09-14, 16:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Är lite taskigt uppdaterad hur det funkar.

Ja det är vi alla, men som sagt man läser ju om tex dödspatrullen som mördar mot betalning, där får man tydligen vad man betalar för.
Citera
2019-09-14, 16:06
Medlem
Citat:
Okeeej? Vem säger att staten bekostar? Det tvivlar jag starkt på. Ur vilken kassa skulle man ta dom pengarna? Finns ju massor med jurister/advokater som hotas. Skall skattebetalarna pröjsa för det? Aldrig i livet. Sina egna vakter får han betala själv. Eller så får han fakturera lilla frugan i efterhand, om hon bevisas ligga bakom det hela.

Bedömer man att det finns en risk så får han personskydd.

I det fallet nu senast där en artonårig tjej blev dödad i Stockholmstrakten så har den de då var ute efter erbjudits skydd men tackat nej.

Även kändisar får personskydd för mindre än att de överlevt tre skott i kroppen. HOL har väl betalat gott om skatt och som familjefar förhoppningsvis haft vett att tacka ja till skydd. Han hade nog sluppit hela situationen och hellre sett att pengarna gick till nåt vettigare.
Citera
2019-09-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja det är vi alla, men som sagt man läser ju om tex dödspatrullen som mördar mot betalning, där får man tydligen vad man betalar för.
Raggar man upp ett random fyllo i behov av pengar, för att ta död på exmaken, så har du helt rätt: Man får vad man betalar för.
Citera
2019-09-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

I det fallet nu senast där en artonårig tjej blev dödad i Stockholmstrakten så har den de då var ute efter erbjudits skydd men tackat nej.

Även kändisar får personskydd för mindre än att de överlevt tre skott i kroppen. HOL har väl betalat gott om skatt och som familjefar förhoppningsvis haft vett att tacka ja till skydd. Han hade nog sluppit hela situationen och hellre sett att pengarna gick till nåt vettigare.
Polisskydd är en sak, men livvakt är en annan. Eller så är det jag som är petig.
Citera
2019-09-14, 16:11
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Men det är inte villkorslöst med personskydd ska du veta, som mannen du nämner som tackat nej. Han hade fått börja sjunga ut precis allt han vet om sina kriminella kontakter och fått flytta förmodligen till nån håla i tex frankrike, med veckopeng på 1500:- typ.
Citera
2019-09-14, 16:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Raggar man upp ett random fyllo i behov av pengar, för att ta död på exmaken, så har du helt rätt: Man får vad man betalar för.

Ja ännu ett nerköp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in