2019-09-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Saxat från polisen.se:

Polisen avgör om det finns ett behov av skydd och vilket sorts skydd som ska användas i det enskilda fallet. Bedömningen utgår från hur allvarligt brottet är och hur stor risken är att det genomförs.

Ja att killen tackade nej gjorde varken mig eller polisen förvånad.

Personskydd kan vara kontaktförbud, skyddat boende, polis utanför huset med termos o dyl. Någon åtgärd har nog gjorts i det här caset.
Det du räknar upp är åtgärder för att skydda en person, det är korrekt. Det är däremot inte personskydd. Personskydd är vad myndigheterna kallar det när en person tilldelas livvakter.
Citera
2019-09-14, 16:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterstor
Henrik har nu livvaksskydd vilket han självklart ska ha efter mordförsöket. Hoppas de snart får tag på skytten, men om de inte hittar skytten ska han ha livvaksskydd hela livet ?
Har i livet träffat på en kvinna och en man som båda blivit utsatta för mordförsök, ingen av dem fick livvaksskydd.
Antar att om man är en känd advokat så låter staten det kosta hur mycket som helst.

Japp, och inte är han fattig heller. Och målsägarbiträdet betalas säkerligen med rättshjälpen

Medan många vanliga måste ta lån eller sälja av tillgångar (hus, bil) om de hamnar i tvist och betala advokatarvodet själv.

Jag får betala advokat helt själv för mitt 4-åriga barnbarn som är föräldralös och behöver ha umgänge med sin halvbror.
Citera
2019-09-14, 16:42
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Vad händer om du vägrar? Blir du sittandes hos Farbror Blå då tills identifiering gjorts?

Ja tills du blir identifierad, du kan vara efterlyst, misstänkt för brottslighet osv. Är nog få som vägrar identifiera sig när man sitter i en kall cell, ensam och snyftandes.
Citera
2019-09-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja tills du blir identifierad, du kan vara efterlyst, misstänkt för brottslighet osv. Är nog få som vägrar identifiera sig när man sitter i en kall cell, ensam och snyftandes.
Beror säkert på vilket brott. En rattfylla av en vanlig medborgare - klart man identifierar sig. En sprängning.... nja, är du helt ostraffad innan så kanske man drar sig för att tala om sitt namn och personnummer. Och om man är ute i så skumma affärer så lämnar man nog id-kort hemma. Men fan vet - är inte så bevandrad i den världen.
Citera
2019-09-14, 16:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Oavsett LOBar: Vida kretsar känner till hennes grova supande sedan många år tillbaka. Folk har skrämts av det och av alla hennes uppenbara lögner.
Tack. Det har flera skrivit i tråden men då har vi någon som är bedårad av hennes skönhet som säger raka motsatsen och det tar folk till sig.
Bra att fler som känner till henne berättar hur det faktiskt är, vilket backas upp av dom domar jag har läst och annat.

Karin har ett enormt hat mot HOL och umgås hon i suspekta kretsar, vilket hon verkar göra av dom aktbilagor jag har tagit del av.
Hon får sin dator och telefon stulen, blir knivhuggen, (hennes påstående till varför hon inte kan infinna sig i rätten eller komma in med kompletterande uppgifter, hon ramlar och slår huvudet och måste sys igen.
Då skytten var så klumpig så är det väl inte för otroligt att det var någon av hennes fyllekompisar som höll i vapnet. Hon är en mästare på att dupera folk. Karin är inte avförd från utredningen ännu.

I dag kom ännu en artikel från Expressen.
Toppjuristens hårda ord – om Henrik Olsson Lilja
NORR MÄLARSTRAND Publicerad 14 sep
Med högt tonläge och grova anklagelser har toppjuristen drivit på i sin konflikt med advokat Henrik Olsson Lilja. ”Försök att tro på att allt jag säger är sant”, har hon förgäves bett rätten.

I slutet av juli vädjade hon till domstol igen.

3 september kom svaret: Nej.

Kort därpå sköts Olsson Lilja.

Flera gånger framställde hon honom på ofördelaktiga sätt. Ingen av hennes anklagelser har bevisats och tvisterna har slutat med att flera instanser dömt till Henrik Olsson Liljas fördel.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-harda-ord-om-henrik-olsson-lilja/
Citera
2019-09-14, 16:56
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beror säkert på vilket brott. En rattfylla av en vanlig medborgare - klart man identifierar sig. En sprängning.... nja, är du helt ostraffad innan så kanske man drar sig för att tala om sitt namn och personnummer. Och om man är ute i så skumma affärer så lämnar man nog id-kort hemma. Men fan vet - är inte så bevandrad i den världen.

Jo men du tror väl inte på fullaste allvar att polisen släpper dig om du vägrar identifiera dig?
Citera
2019-09-14, 16:58
Medlem
Citat:
Jo men du tror väl inte på fullaste allvar att polisen släpper dig om du vägrar identifiera dig?
Har inte en susning. Om du bara ligger på en plastmatta för fylla och stök i tunnelbanan - varför skall man ta skattemedel för att behålla dig? Men - jag vet inte.
Citera
2019-09-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tack. Det har flera skrivit i tråden men då har vi någon som är bedårad av hennes skönhet som säger raka motsatsen och det tar folk till sig.
Bra att fler som känner till henne berättar hur det faktiskt är, vilket backas upp av dom domar jag har läst och annat.

Karin har ett enormt hat mot HOL och umgås hon i suspekta kretsar, vilket hon verkar göra av dom aktbilagor jag har tagit del av.
Hon får sin dator och telefon stulen, blir knivhuggen, (hennes påstående till varför hon inte kan infinna sig i rätten eller komma in med kompletterande uppgifter, hon ramlar och slår huvudet och måste sys igen.
Då skytten var så klumpig så är det väl inte för otroligt att det var någon av hennes fyllekompisar som höll i vapnet. Hon är en mästare på att dupera folk. Karin är inte avförd från utredningen ännu.

I dag kom ännu en artikel från Expressen.
Toppjuristens hårda ord – om Henrik Olsson Lilja
NORR MÄLARSTRAND Publicerad 14 sep
Med högt tonläge och grova anklagelser har toppjuristen drivit på i sin konflikt med advokat Henrik Olsson Lilja. ”Försök att tro på att allt jag säger är sant”, har hon förgäves bett rätten.

I slutet av juli vädjade hon till domstol igen.

3 september kom svaret: Nej.

Kort därpå sköts Olsson Lilja.

Flera gånger framställde hon honom på ofördelaktiga sätt. Ingen av hennes anklagelser har bevisats och tvisterna har slutat med att flera instanser dömt till Henrik Olsson Liljas fördel.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-harda-ord-om-henrik-olsson-lilja/
Kort sagt, kärringen är både tokig och arg nog för att i fylledimman ha betalat någon avdankad och nedsupen föredetting som hon känt igen från rättssalen.
Citera
2019-09-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det du räknar upp är åtgärder för att skydda en person, det är korrekt. Det är däremot inte personskydd. Personskydd är vad myndigheterna kallar det när en person tilldelas livvakter.

Tack för rättelse. Skydd av hotad var nog vad jag for efter i inlägget egentligen.

Om topic, kopplingen till SU är kanske inte så märkvärdig då många poliser, jurister och domare umgås kors och tvärs. M issbruksproblem och andra personliga problem finns även i dessa kretsar. Och då tar man hand om varandra vilket nätverket runt KL säkert försökt göra efter bästa förmåga.
Citera
2019-09-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för rättelse. Skydd av hotad var nog vad jag for efter i inlägget egentligen.

Om topic, kopplingen till SU är kanske inte så märkvärdig då många poliser, jurister och domare umgås kors och tvärs. M issbruksproblem och andra personliga problem finns även i dessa kretsar. Och då tar man hand om varandra vilket nätverket runt KL säkert försökt göra efter bästa förmåga.
Ärligt talat tror jag att KLs "nätverk" har tröttnat på henne. T o m hennes hyresvärd var nu förbannad, då han blev föremål för husrannsakan, enligt hennes själv i intervju. Så hon är nog ute i kylan nu - med tio mille. Jag vet inte hur bostadsrättsföreningar sållar sina blivande köpare, men min egen brf går inte in i olika register - de kollar bara ev skulder hos kronofogde. Så Karin har nog inga problem att fixa en bostad med 10 mille på kontot och övriga tillgodohavanden som hon aldrig redovisade.
Citera
2019-09-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag tror inte skytten är beställd av HOL, absolut inte men jag anser att advokat Lilja dragit nytta av dådet. Att be en granne om att få låna dennes telefon för att själv påkalla hjälp(ge sin version) skottskadad tillhör nog inte vanligheterna. Därtill har Lilja tagit sig ut på allmän plats blodig, ingen rädsla för skytten där inte.

Jag undrar varför grannen inte anses duglig att ringa 112 likaså undrar jag varför karln inte tar sig in till grannen och söker skydd i väntan på polis och ambulans. Nej då HOL agerar bakslugt och vill sköta saken själv på sitt egna vis oavsett om han just skjutits med tre skott. Snacka om att vara en lömsk dramaqueen som utnyttjar en dödsallvarlig situation till sin egen fördel.

Förhoppningsvis är det endast tidningarnas påhitt att Lilja ville tala själv i grannens telefo likaså får vi hoppas att det bara är hittepå av media att drama Lilja kravlat sig ut på öppen gatan utanrädsla för skytten men tyvärr är nog risken rätt stor att det finns bäring i medias uppgifter .....

Tack för att du sammanfattar det som jag endast kunde beskriva som konstigt.

Det är mycket konstigheter med den karln. Vad med fästmön som bott i eget hus i alla år, med en dotter som har beröringspunkter med en av KLs turer i domstol?

Denna donna, advokaten N*sell har varit särbo istället för att ta över KLs roll som finansiär av HOLs leverne. KL som under åren haft den ekonomiska bördan av att understödja ett lyxboende åt en man hon inte längre är gift med. Hur konstigt är inte det? När karln har en ny dam.
Citera
2019-09-14, 17:08
Medlem
Citat:

Men LOB är inget straff. Har man begått ett brott så köper jag ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in