2019-09-13, 16:58
Medlem
Inte ens en vecka har gått och Henrik är utskriven från sjukhuset.
Citera
2019-09-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Då kan man undra om hundvakten var den som hotade ägaren till zoo-affären...
Familjen B*ulut verkar finnas i en del rättsärenden.
Sen blir det mer intressant att hon då inte fick träffa sina barn, men att dom samtidigt med morsan hamnar i en fajt om denna hund Ester där dom binder hunden vid ratten när ägarinnan misshandlas.

Någon med facebook-konto som kan skicka bild på B*ulut" till zoo-affärens innehavare, hon har ju polisanmält detta ärende, här är länkarna:
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Lägg ut aktbilagorna med B*ulut, annars kommer vi att ha hundratals sidor med "tolkningar" baserat på urklippta texter från dessa dokument. Och det gäller alla dokument i ärendet KL och HOL.

EDIT: Visar sig nu att "Tommy" just har raderat sitt linked-in och stängt ner sina konton...
Finns fortfarande på Facebook, om det nu är samma kille.
Citera
2019-09-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Inte ens en vecka har gått och Henrik är utskriven från sjukhuset.

Ja, du skrev det i morse. Och din poäng är..?
Att hela skjutningen är en konspiration?

Var nyttig idiot/ sätt på vraket för all del, men HENRIK ÄR FORTFARANDE SKJUTEN.
Citera
2019-09-13, 17:02
Medlem
Tog KL examen från Uppsala eller Sthlm?
Citera
2019-09-13, 17:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
H kanske har/hade skulder som det var högst angeläget att betala tillbaka. Han försökte sig kanske på att strippa K på mer pengar än han hade rätt till lagligt sett?

Är det någon av de två som har kortaste vägen till kontakter med kriminella så är det ju HOL. Han försvarar ju sina kriminella klienter.

Han är ju brottsmålsadvokat med specialitet ekonomi, ekonomisk brottslighet.

Han vet nog exakt hur man ska begå ekonomiska brott och utan att åka dit dessutom.

Jag tror redan att han har strippat henne på mer än vad som är lagligt. troligen i en gråzon där inga lagrum egentligen täcker. Men det är min spekulation.
Citera
2019-09-13, 17:04
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte samma möjlighet att följa trafiken som de och Secret Service hade 2013 under Obamas besök då de låg uppe på taket på hotellet vid Lindhagensplan och lyste upp hela rondellen med starka strålkastare hela natten men absolut måste de nu i alla fall ha koll på vilket fordon, eller i alla fall fordonstyp, som lämnat platsen och kan då leta bland stulna/hyrda fordon.

Vore intressant om någon som bevittnade händelsen på Norr Mälarstrand ville dela med sig av vad de såg på platsen. Samtidigt gick det väl hyfsat snabbt för gärningsmannen att lämna platsen så är väl få som hunnit uppfatta vad som skett innan HOL själv uppmärksammade utanför byggnaden vad som hänt.

Om man ska tro GW så drar brottslingen iväg i högervarv det borde i så fall vara österut om bil fanns på norr mälarstrand polhemsgatan om den stod där St Eriksgatan Drottningholmsvägen
Citera
2019-09-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är det någon av de två som har kortaste vägen till kontakter med kriminella så är det ju HOL. Han försvarar ju sina kriminella klienter.

Han är ju brottsmålsadvokat med specialitet ekonomi, ekonomisk brottslighet.

Han vet nog exakt hur man ska begå ekonomiska brott och utan att åka dit dessutom.

Jag tror redan att han har strippat henne på mer än vad som är lagligt. troligen i en gråzon där inga lagrum egentligen täcker. Men det är min spekulation.

Fröken spekulation i farten igen.?
Har de inget bröd, kan de väl äta kakor.

Advokaters jobb är att försvara människor åtalade / misstänkta för brott. En del är skyldiga, en del oskyldiga. Ta bort deras jobb helt och återgå till en medeltida rättsskipning.

Det finns ingenting på Henrik som visar att han skulle ha ägnat sig åt ekonomisk brottslighet.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-13 kl. 17:08.
Citera
2019-09-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Tack för tipset! Är inte bekant i området alls. Var längs vägen till Värtahamnen kan det finnas kameror?

Nu har jag inget större behov att gömma mig eller bilen så jag överlåter till dig att undersöka de kartor och webkameror som är aktuella. Stadshuset lär ju ha en del kameror och en tunnel som går inte långtifrån stadshuset och nästan till Norrmalstorg. Hur mycket privata kameror hinner polisen undersöka kan vi nog inte ens gissa. Säkert finns det otaliga. Att följa ett fordon i innerstaden går nog säkert om man vet färdvägen. Att kunna läsa av reg-skylten är svårare.
Eftersom många har skrivit alla möjliga förslag som går ut på att passera tullarna så har jag undrat lite för mig själv om man inte kan stanna kvar innanför och försöka hitta ett alternativ. Vet inte om det är så smart men när du frågade kunde jag inte låta att tipsa. Lycka till med undersökningen och ha en fin kväll.
Citera
2019-09-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
HOL var visst i lgh, men fegisen stack innan polisen kom, och på telefon till polisen sa han att han inte ville medverka i utredningen! K.L.

Utelämna inte sådana detaljer, för det kan missuppfattas.

Hur vet vi att han var där o stack innan polisen kom.

Vad har det med att han blev skjuten.
400 sidor om hon är alkis eller haft hjärnblödning eller vem som ska äga lägenheten osv.
Detta är då inte riktar mot dig.
Citera
2019-09-13, 17:20
Medlem
Tidslinje över sådant som diskuterats här, lägg gärna till men inget hitte på tack! 2015 saknas info månad ??

1998 - 2001 KL arbete Svea Hovrätt.
1998 KL sambo HOL.
2002 KL Barn.
2003 KL Giftermål HOL.
2002 - 2007 KL arbete Åklagarmyndigheten.
2004 KL Barn.
2004 Köp lgh Norr Mälarstrand KL60% HOL40%.
2007 – 2008 KL arbete Tingsrätten.
2009 – 2012 KL arbete Svea Hovrätt.
2012_01 KL mor död.
2012_07 KL far död.
2012_10 Utredning orosanmälan från polis ang våld i hemmet.
2013_09 KL händelsedatum dom B633-14 T-rätt.
2013_10 Ansökan äktenskapsskillnad.
2014_08 Äktenskapsskillnad laga kraft.
2015_?? KL ANSTIFTAN 1 en man anmäler hos polisen att KL ska ha försökt anstifta mord.
2015_?? HOL ansöker och erhåller kontaktförbud på KL.
2015_12 Vårdnadstvist T15411-13. HOL tilldöms ensam vårdnad samt rätt att kvarsitta i lägenhet.
2016_11 Bodelning klar.
2017_04 KL händelsedatum för dom B13967-17 T-rätt.
2017_05 KL händelsedatum för dom B13967-17 T-rätt.
2017_10 KL dom överklagan B633-14 T-rätt H-rätt.
2017_11 överklagan bodelning avvisas i T-rätt.
2018_01 KL syster död.
2019_09 överklagan bodelning avvisas i H-rätt.
2019_08 HOL blir skjuten.
2019_09 KL ANSTIFTAN 2 anhållen och frisläppt.
Citera
2019-09-13, 17:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skytten.

Det är nu en vecka sedan HOL blev skjuten och ännu har denne inte blivit gripen.

Vad tror ni han gör nu och vad har han gjort under den här veckan? Finns han ens kvar i landet?
Citera
2019-09-13, 17:26
Medlem
flammers avatar
Angående koppling till pågående eller avslutade mål så är det synnerligen ovanligt att en advokat blir utsatt för våld eller rent av mordförsök med anledning av ett mål. Den främsta anledningen torde vara att det som utgångspunkt saknas incitament för någon att ge sig på advokaten, eftersom det inte åstadkommer något i sak. Det kan såklart i undantagsfall vara så att en dömd brottslig uppfattar sitt försvar ha varit så pass undermåligt att advokaten ska lastas och hämnd vara motiverat, men givet hur ovanligt detta är så tror jag knappast tråden kommer framåt genom att folk bara kastar ur sig hänvisningar till diverse mål utan att det finns något konkret i aktuellt mål som skulle kunna ha motiverat en hämnd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in