2019-09-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har i boutredningen konstaterat att det inte finns några enskilda tillgångar. HOL har dessutom bett boutredningsförrättaren att bortse från de tillgångar som KL inte kommit in med. Så precis tvärtom mot ditt uttalande att han skulle vara påstridig. Han önskade INTE dra ut på det hela.

Karin Lilja har dock inte gjort gällande eller visat att någon av den i bodelningen nu aktuella egendomen skulle vara enskild egendom

Karin Lilja har inte uppgivit alla sina tillgångar. Då efterfrågade kompletteringar, bland annat angående bankmedel m.m., inte inkommit-trots långa uppskov, har Henrik Olsson Lilja slutligen begärt att ärendet företas till beslut på befintligt material

Min kvalificerade gissning är att han inte efterfrågar upplysning om det han redan vet. I övrigt har de haft skild ekonomi sedan skilsmässan. Bodelningen ska ta upp tillgångar de hade som gifta, inget annat.

Nu gör han en kvittning om lösöret i lägenheten, och framstår hos personer, likt dig som generös!
Citera
2019-09-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det jag tycker är intressant med denna skjutning är att det belyser hur det kan gå i livet, när man ser hemlösa förtvivlade människor, som förlorat allt. Av de intervjuer jag sett med K, noterar jag att hon kämpar med att behålla sin värdighet. I en verklighet där hennes liv inte är värt något när hennes egendom kan avtalas bort från henne. Till folk som "behöver" den bättre.

Hon har 9,5 miljoner att hämta ut! Hon har inte accepterat faktum och domar och utlag och blivit rättshaverist. Förlorade sista striden två eller tre dagar innan händelsen. Det var spiken i kistan för hennes förhalande.

Och du bara fortsätter pladdra och pladdra...
Citera
2019-09-13, 15:53
Medlem
Citat:
KL är ingen offentlig person. Nu hängs hon ut efter att hennes exman advokaten HOL, pekar ut henne som anstiftare till denna skjutning.

Det är ju så att man bara borde låta detta stå oemotsagt, för det är så omöjligt att bemöta denna typ av ordflöde, som spretar och pekar, utan att det går att greppa något annat än ett förvirrat försvarstal.

Offentliga personer är en definition som egentligen saknar en tydlig referens. Många anställda i offentlig tjänst vill gärna inte stoltsera med sina namn, men har man valt att vara verksam som åklagare och domare... Ja, då får man räkna med att nagelfaras av den allmänheten som man är satt att tjäna.

KL valde att själv kliva ut i den mest klicksugna och läsarkåta offentligheten av dem alla i media. Oavsett vad någon utomstående påstår så har hon drivit fram denna situation själv och kan enbart hålla sig självt ansvarig för sin lycka, och olycka. Vi får väl se om polisen utreder detta till grunden...
Senast redigerad av 232323 2019-09-13 kl. 15:55.
Citera
2019-09-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Det är ju så att man bara borde låta detta stå oemotsagt, för det är så omöjligt att bemöta denna typ av ordflöde, som spretar och pekar ,utan att det går att greppa något annat än ett förvirrat försvarstal.

Offentliga personer är en definition som egentligen saknar en tydlig referens. Många anställda i offentlig tjänst vill gärna inte stoltsera med sina namn, men har man valt att vara verksam som åklagare och domare... Ja, då får man räkna med att nagelfaras av den allmänheten man ska tjäna.

KL valde att själv kliva ut i den mest klicksugna och läsarkåta offentligheten av dem alla. Oavsett vad någon utomstående påstår så har hon drivit fram denna situation själv och kan enbart hålla sig självt ansvarig för sin lycka, och olycka. Vi får väl se om polisen utreder detta till grunden...

I denna tråd försvar du HOL med en dåres envishet. I verkliga livet har HOL anlitat Thomas Olsson, en av Sveriges bästa advokater.

Det betyder att brottsoffret HOL, garderar sig med försvar, i stället för att nöja sig med ett målsägarbiträde. Mot vad är det HOL söker skydd i när han anlitar det bästa försvar han kan få tag på?
Citera
2019-09-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Hon har 9,5 miljoner att hämta ut! Hon har inte accepterat faktum och domar och utlag och blivit rättshaverist. Förlorade sista striden två eller tre dagar innan händelsen. Det var spiken i kistan för hennes förhalande.

Och du bara fortsätter pladdra och pladdra...

Precis så. Användare i den här tråden agerar utifrån radikalfeministisk agenda eller personliga oförrätter och det spelar ingen roll om hon ens hade gripits med vapen i hand, med honom skjuten framför sig på golvet.

Det hade varit hans fel i alla fall.
Han som drev henne.
Han som misshandlat henne psykiskt och fysiskt.
Han som förtalade henne inför barnen och trollade deras hjärnor och fick dem att hata henne.
Han, som vedervärdig människa fick henne att supa.

—-

Det finns bara en möjlighet som talar för Karin Lilja i nuläget gällande mordförsöket och det är att hon inte är anstiftare för det, och det faktiskt existerar en annan gärningsman som inte har med henne att göra.

En minimal möjlighet men ändå en möjlighet.
Citera
2019-09-13, 16:33
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Istället för att dra ut små meningar så kommer här hela domen (om jag klarat av det). Högerklicka när ni kommit in och skall ladda ner, så slipper ni virusspam

https://minfil.com/17Ec9c51nf/B2795-16_3_Dom_misshandel_av_AL_pdf

Observera att det är flera ärenden i domen. Och att KL blev frikänd från misshandeln av AL. Vid tillfället var heller inte HOL i lägenheten, han var på Norr Mälarstrand med barnen - men skickade poliserna till sin lya där AL var kvar - med KL.

Domarna finns nog inte så mycket att invända mot. Vi har ju som regel att hellre fria än fälla,

Detta par borde aldrig träffats tror jag.
Citera
2019-09-13, 16:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Fast uppgifterna som dessa kommer ifrån är ju ifrån användaren som fritt verkar klippa och klistra från någon dom som han vägrar lämna ut med hänvisning till barnen.
Så KL skulle då alltså bankat huvudet i en dörrpost eller något för att framkalla en liten blödning i hjärnan och sedan åka in för en hjärnröntgen?

K.L. har väl hävdat att det var HOL som bankade hennes huvud i dörrposten och enligt det som lagts ut här av klippoklistradomen så tillkallades polis (enligt socialtjänsten) och enligt samma socialtjänst så var båda parter skyldiga till våld.

Vad jag förstår så har bl.a. polisen gjort en orosanmälan till soc, och det bör ju ha varit utifrån att K.L. polisanmält hustrumisshandel. HOL har väl aldrig anmält henne för misshandel? Han har påstått att barnen blivit misshandlade av K.L. och gjort en anmälan (åt) barnen.

Tyvärr verkar ju K.L.s polisanmälningar av HOLs (eventuella) misshandlar ALLTID läggas ner, hon verkar ha en extrem otur där, nästan för bra för att vara sant.
Citera
2019-09-13, 16:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte avgörande hur jag ser på KL.

Citat:
Det KL råkat ut för, är att hennes olämpliga beteende systematiskt polisanmäls. Saker som i jämförelse med andra fall bara passerar under en pågående skilsmässa.

När Exressen blir en källa som förmedlar att en kvinna ljuger, ger de indirekt HOL fri lejd att ta över delar av KLs förmögenhet. Rättssäkerheten i fara när journalistiken är omdömeslös.. HOL har blandat bodelning och vårdnad i en farlig symbios, där han nu går ut segrade ur tvisten, med en våning på Norr Mälarstrand till underpris och oskäliga avtalsvillkor för finansieringen av detta byte som grädde på moset.

Exressen borde ta reda på varför KL är så arg, genom att boka tid hos en familjerättsadvokat och fråga hur man hanterar bodelning m.m.

Att jämföra KL med Arbogakvinnan är omdömeslöst. Det visar bara på bristande kunskaper i diskussionen, och avsaknad av ett västerländskt rättsmedvetende. Jag skulle jämföra henne med Sture Bergwall och andra sköra människor som hamnar snett i livet när ödet sammanför dem med hänsynslösa personer.

Det centrala i detta fall är lägenheten. Utan begäret till lägenheten hade HOL inte lagt ner all denna energi på att framstå som den förträffliga pappan i olika domar. Vem som har vårdnad över barnen betyder inget, eftersom de är eniga om vilken skola barnens ska gå till, var de ska bo m.m. En part har rätt till umgänge, men i detta fall är barnen sedan länge i åldern där de bestämmer själva över vem de vill vara med.

Min slutsats blir därför att HOL har haft "vårdnaden" över lägenheten i fokus och vunnit den kampen genom att KL inte klarat av formalia och ens inkomma med en skrivelse i tid. Han har fått ett rättsvidrigt avtal att vinna laga kraft mot en svag motpart. Väl medveten om att motparten har alkoholproblen, och andra besvär efter en hjärnblödning.

De är av intresse hur lägenheten hanteras i HOLs lilla privata rättsordning där han avtalat till sig lägenheten och olika villkor för konfiskerandes av egendom, istället för att sälja lägenheten enligt samäganderättalagen, eller i en riktig bodelning, på den öppna marknaden, vid tiden han begärde skilsmässa. Om HOL inte tycker att en kvinna som han inte är gift med längre kan hantera pengar, ska boutredningsmannen tala om för honom att det inte är hans sak nu när de inte är gifta längre. Nu blev det KL som fråntas pengar till HOL för barnens framtida arv. En hantering av makes andel i boet som inte finns i den gängse rättsordningen.

Barnens framtida arv frän mamman är inget HOL har att göra med. Är det blodigt allvar som demens kan han vända sig till överförmyndaren i kommunen istället för att finansiera sitt eget boende i den lägenhet KL ägde störst andel i. Att förvalta hennes pengar för eget boende, för barnens framtida arv, i det som hon ser som sin lägenhet, är inget han hade fått igenom om bodelningen hade passerat en tingsrätt.

HOL bör informeras om att folk får ge alla sina pengar till hemlösa hundar om de vill, eller supa bort pengarna utan att man blir omyndigförklarad i Sverige.

Skjutningen avgör inte för mig om hur jag ser på KL. Jag tror inte hon har anlitat torped, men man vet inget än. När HOL kan hantera KL som han gjort skulle det inte förvåna mig att det finns arga klienter och motparter därute som vill skjuta honom!

Det jag tycker är intressant med denna skjutning är att det belyser hur det kan gå i livet, när man ser hemlösa förtvivlade människor, som förlorat allt. Av de intervjuer jag sett med K, noterar jag att hon kämpar med att behålla sin värdighet. I en verklighet där hennes liv inte är värt något när hennes egendom kan avtalas bort från henne. Till folk som "behöver" den bättre.

Återigen kommer du med ett mycket bra och intressant inlägg som jag till stora delar håller med dig om.

Javisst är det centrala i detta fall just lägenheten. Det har jag också trott ända från början. Jag vet inte om KL har anlitat skytten? Jag vet inte heller att hon inte gjorde det? Hur det än förhåller sig, så är det inte heller avgörande för min del hur jag ser på henne.
Citera
2019-09-13, 16:38
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniara20
Varför spekulera kring Borderline, narcissism eller andra personlighetsstörningar.

Hennes problem verkar vara ALKOHOLISM och det kan vi alla utveckla!

Om enbart alkoholism orsakade detta beteende skulle rättshaverism vara legio.
Citera
2019-09-13, 16:48
Medlem
Citat:
I denna tråd försvar du HOL med en dåres envishet. I verkliga livet har HOL anlitat Thomas Olsson, en av Sveriges bästa advokater.

Det betyder att brottsoffret HOL, garderar sig med försvar, i stället för att nöja sig med ett målsägarbiträde. Mot vad är det HOL söker skydd i när han anlitar det bästa försvar han kan få tag på?

Samma logik som förr när en tilltalad anlitade Silbersky: ”SKYLDIG!”

Olsson kanske inte känner KL, vilket HOL:s eget folk på byrån säkerligen gör efter deras 16 år tillsammans?

HOL vet ju att flashbackare som du är på hans arsle som vettvillingar, så då kan det vara vettigt att ta en utanför härvan?

Eller tror du Massi Fritz vore ett bra drag för att driva en mans case?
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-13 kl. 16:50.
Citera
2019-09-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
HOL var visst i lgh, men fegisen stack innan polisen kom, och på telefon till polisen sa han att han inte ville medverka i utredningen! K.L.

Utelämna inte sådana detaljer, för det kan missuppfattas.

Fegisen, som du kallar honom, lämnade sin lya på uppmaningen av en aprak exfru som krävde att han skulle gå till barnen!

Det framkommer tydligt i domskälet, och det var just till barnen han gick.

Jävla idiot.
Citera
2019-09-13, 16:54
Medlem
flammers avatar
Citat:
Det KL råkat ut för, är att hennes olämpliga beteende systematiskt polisanmäls. Saker som i jämförelse med andra fall bara passerar under en pågående skilsmässa.

När Exressen blir en källa som förmedlar att en kvinna ljuger, ger de indirekt HOL fri lejd att ta över delar av KLs förmögenhet. Rättssäkerheten i fara när journalistiken är omdömeslös.. HOL har blandat bodelning och vårdnad i en farlig symbios, där han nu går ut segrade ur tvisten, med en våning på Norr Mälarstrand till underpris och oskäliga avtalsvillkor för finansieringen av detta byte som grädde på moset.

Exressen borde ta reda på varför KL är så arg, genom att boka tid hos en familjerättsadvokat och fråga hur man hanterar bodelning m.m.

Att jämföra KL med Arbogakvinnan är omdömeslöst. Det visar bara på bristande kunskaper i diskussionen, och avsaknad av ett västerländskt rättsmedvetende. Jag skulle jämföra henne med Sture Bergwall och andra sköra människor som hamnar snett i livet när ödet sammanför dem med hänsynslösa personer.

Det centrala i detta fall är lägenheten. Utan begäret till lägenheten hade HOL inte lagt ner all denna energi på att framstå som den förträffliga pappan i olika domar. Vem som har vårdnad över barnen betyder inget, eftersom de är eniga om vilken skola barnens ska gå till, var de ska bo m.m. En part har rätt till umgänge, men i detta fall är barnen sedan länge i åldern där de bestämmer själva över vem de vill vara med.

Min slutsats blir därför att HOL har haft "vårdnaden" över lägenheten i fokus och vunnit den kampen genom att KL inte klarat av formalia och ens inkomma med en skrivelse i tid. Han har fått ett rättsvidrigt avtal att vinna laga kraft mot en svag motpart. Väl medveten om att motparten har alkoholproblen, och andra besvär efter en hjärnblödning.

De är av intresse hur lägenheten hanteras i HOLs lilla privata rättsordning där han avtalat till sig lägenheten och olika villkor för konfiskerandes av egendom, istället för att sälja lägenheten enligt samäganderättalagen, eller i en riktig bodelning, på den öppna marknaden, vid tiden han begärde skilsmässa. Om HOL inte tycker att en kvinna som han inte är gift med längre kan hantera pengar, ska boutredningsmannen tala om för honom att det inte är hans sak nu när de inte är gifta längre. Nu blev det KL som fråntas pengar till HOL för barnens framtida arv. En hantering av makes andel i boet som inte finns i den gängse rättsordningen.

Barnens framtida arv frän mamman är inget HOL har att göra med. Är det blodigt allvar som demens kan han vända sig till överförmyndaren i kommunen istället för att finansiera sitt eget boende i den lägenhet KL ägde störst andel i. Att förvalta hennes pengar för eget boende, för barnens framtida arv, i det som hon ser som sin lägenhet, är inget han hade fått igenom om bodelningen hade passerat en tingsrätt.

HOL bör informeras om att folk får ge alla sina pengar till hemlösa hundar om de vill, eller supa bort pengarna utan att man blir omyndigförklarad i Sverige.

Skjutningen avgör inte för mig om hur jag ser på KL. Jag tror inte hon har anlitat torped, men man vet inget än. När HOL kan hantera KL som han gjort skulle det inte förvåna mig att det finns arga klienter och motparter därute som vill skjuta honom!

Jösses så tramsigt.

Nu är det visserligen oftast så att när två strider och tvistar så bär bägge ansvar för detta, och så är det säkerligen även i detta fallet varför jag inte vågar påstå att HOL skulle vara en ängel för det vet jag inget om. Det synes mig dock lite skevt att komma med ogrundade påstående, halvt om halvt uttalade såsom varandes sanning, i någon slags vilja att balansera bilden mellan KL och HOL. Mot KL finns det ju mycket skit här i tråden - möjligen både oförtjänt och välförtjänt - men gemensamt för det mesta av "skiten" är ju ändå att det verkar baseras på någon form av underlag såsom domar, vittnesmål etc.

Angående lägenheten som många hänger upp sig på. Det kan hända ett en tidig trådsanning (som senare visade sig felaktig) i form av att paret fick lägenheten från KL:s föräldrar, gav upphov till att folk känsloargumenterade för att KL skulle få den eller att HOL på annat sätt skulle lämnat den. För egen del kan jag inte förstå att HOL får skit för att ha velat behålla lägenheten. Den var familjens hem. Därefter inträffade omständigheter som medförde att familjen i princip endast bestod av HOL och barnen (bl.a. i och med vårdnadstvistens utgång - och ni kan tvista separat om huruvida vårdnadstvistens utgång är rätt eller fel). Utan att klandra någon enskild för den nya familjekonstellationens sammansättning, så är det väl inte så konstigt att den som bor i en lägenhet med sina barn vill fortsätta göra detta.

Jag tror alldeles säkert att HOL har haft ett egenintresse i att behålla lägenheten (han lär väl gilla den), men alldeles oavsett egenintresset så torde det ju även vara en fördel för barnen att bo kvar jämfört med att flytta. De var en familj på 4 personer som alla hade ett intresse i att få behålla lägenheten. Jag kan inte förstå varför en av fyra (KL) skulle ha bättre rätt än tre av fyra (HOL och barnen). Att de inte bara sålde den kan man diskutera såhär i efterhand eftersom det kanske hade varit det smidigaste, men det är ju enkelt att med facit på hand vara efterklok. Hade jag varit HOL i denna soppa skulle jag inte i stunden uppfattat att någon vinner på att lägenhet säljs och lämnar familjen helt och hållet (annat än att det möjligen kunnat minska ev stridslystenhet och prestige mellan KL och HOL).

Jag har inte sett något i tråden, bodelningen eller övriga handlingar/domar som talar för att HOL skulle ha försökt att ekonomiskt sko sig otillbörligt på KL. Det kan dock såklart vara så, och åtminstone kan man väl kanske nästan förutsätta att han velat komma så bra ut som möjligt ekonomiskt, men att anklaga honom för otillbörlighet utan underlag synes mig lite magstarkt i denna situation.

Överlag är det ofta intressant med spekulationer, men innan man drar iväg och påstår saker så bör man väl ha åtminstone något slags stöd annat än sina övriga insinuationer?

Vill även tipsa folk om Ochams rakkniv.
Senast redigerad av flammer 2019-09-13 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in