Citat:
Ursprungligen postat av
coche
Visst ingen tar en exmakens oro/problem på allvar, förutom hans allra närmaste (ett exempel för det är ju J. Möller, och alla ”historier” kring henne innan Arbogamordet). Vi vet att KL har farit med osanningar, och det är inte bara något hennes ex ”hittat på” men andra människor har träffat på den sidan av henne.
Vet inte var du (fortfarande) får ifrån, att allt hänger på HOL:s påståenden, när det är hennes egna beteenden & ord som mer än en gång (av andra) visat sig inte stämma.
Det KL råkat ut för, är att hennes olämpliga beteende systematiskt polisanmäls. Saker som i jämförelse med andra fall bara passerar under en pågående skilsmässa.
När Exressen blir en källa som förmedlar att en kvinna ljuger, ger de indirekt HOL fri lejd att ta över delar av KLs förmögenhet. Rättssäkerheten i fara när journalistiken är omdömeslös.. HOL har blandat bodelning och vårdnad i en farlig symbios, där han nu går ut segrade ur tvisten, med en våning på Norr Mälarstrand till underpris och oskäliga avtalsvillkor för finansieringen av detta byte som grädde på moset.
Exressen borde ta reda på varför KL är så arg, genom att boka tid hos en familjerättsadvokat och fråga hur man hanterar bodelning m.m.
Att jämföra KL med Arbogakvinnan är omdömeslöst. Det visar bara på bristande kunskaper i diskussionen, och avsaknad av ett västerländskt rättsmedvetende. Jag skulle jämföra henne med Sture Bergwall och andra sköra människor som hamnar snett i livet när ödet sammanför dem med hänsynslösa personer.
Det centrala i detta fall är lägenheten. Utan begäret till lägenheten hade HOL inte lagt ner all denna energi på att framstå som den förträffliga pappan i olika domar. Vem som har vårdnad över barnen betyder inget, eftersom de är eniga om vilken skola barnens ska gå till, var de ska bo m.m. En part har rätt till umgänge, men i detta fall är barnen sedan länge i åldern där de bestämmer själva över vem de vill vara med.
Min slutsats blir därför att HOL har haft "vårdnaden" över lägenheten i fokus och vunnit den kampen genom att KL inte klarat av formalia och ens inkomma med en skrivelse i tid. Han har fått ett rättsvidrigt avtal att vinna laga kraft mot en svag motpart. Väl medveten om att motparten har alkoholproblen, och andra besvär efter en hjärnblödning.
De är av intresse hur lägenheten hanteras i HOLs lilla privata rättsordning där han avtalat till sig lägenheten och olika villkor för konfiskerandes av egendom, istället för att sälja lägenheten enligt samäganderättalagen, eller i en
riktig bodelning, på den öppna marknaden, vid tiden han begärde skilsmässa. Om HOL inte tycker att en kvinna som han inte är gift med längre kan hantera pengar, ska boutredningsmannen tala om för honom att det inte är hans sak nu när de inte är gifta längre. Nu blev det KL som fråntas pengar till HOL för barnens framtida arv. En hantering av makes andel i boet som inte finns i den gängse rättsordningen.
Barnens framtida arv frän mamman är inget HOL har att göra med. Är det blodigt allvar som demens kan han vända sig till överförmyndaren i kommunen istället för att finansiera sitt eget boende i den lägenhet KL ägde störst andel i. Att förvalta hennes pengar för eget boende, för barnens framtida arv, i det som hon ser som sin lägenhet, är inget han hade fått igenom om bodelningen hade passerat en tingsrätt.
HOL bör informeras om att folk får ge alla sina pengar till hemlösa hundar om de vill, eller supa bort pengarna utan att man blir omyndigförklarad i Sverige.
Skjutningen avgör inte för mig om hur jag ser på KL. Jag tror inte hon har anlitat torped, men man vet inget än. När HOL kan hantera KL som han gjort skulle det inte förvåna mig att det finns arga klienter och motparter därute som vill skjuta honom!
Det jag tycker är intressant med denna skjutning är att det belyser hur det kan gå i livet, när man ser hemlösa förtvivlade människor, som förlorat allt. Av de intervjuer jag sett med K, noterar jag att hon kämpar med att behålla sin värdighet. I en verklighet där hennes liv inte är värt något när hennes egendom kan avtalas bort från henne. Till folk som "behöver" den bättre.