Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Du fantiserar fortfarande, vad anledningen om nu furstehuset bjuckat på resan är, har du ju ingen aning om. Jag tror furstehuset klarar hushållskassan trots om dom är filantropiska och bidrar med en slant till Greta.
Hela teamet bakom Team Malizia ställde upp gratis, och leasar båten från den tyske ägaren vilken jag förstår hängt med i Gretas twitter sedan tidigare och lånade ut båten för ändamålet.
Team Malizia har bedrivit insamling utav data till klimatforskare innan Gretas resa.
Haha
Jag har styrkt mina påståenden att Monaco, som helt kontrolleras av furstefamiljen, håller på att rebrandas till ett klimatvänligt och hållbart land samtidigt som deras gamla intäktsmodell inte fungerar. Vemsomhelst kan kolla källorna jag angett och se att det stämmer.
Jag förstår att det gör dig besviken
Men visst, du får gärna tro att det är en ren slump att Yacht Club de Monaco, som leds av furstefamiljen, ägnar sig åt att uppmärksamma klimatkrisen genom Pierre Casiraghi och Team Malizias verksamhet.
Precis som det naturligtvis är en ren slump att Malizia II och Pierre Casiraghi tog Greta över Atlanten.
De bara vaknade upp en dag och av en slump kände sig godhjärtade gentemot världens just nu mest uppmärksammade klimataktivist. Varför just Greta och ingen annan?
För den som inte lever med skygglappar är det uppenbart att skjutsen av Greta och Pierre Casiraghis medverkan är en del av rebrandingen av Monaco. Furstehuset har ju lyckats få massor av positiv PR genom seglatsen, precis som det var tänkt. Nu kopplar människor ihop dem med klimataktivism.
Greta har betalat för sin gratisresa. Valutan är PR.
Det finns inga gratisluncher. Du är naiv nog att inte förstå det.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Faktum kvarstår: någon eller några betalade för Gretas resa.
Filmbolaget har förmodligen betalar en del.
Det är möjligt att Monacos furstefamiljen också betalat något. För deras del handlar Malizia II och seglatsen inte om filantropi, som folk om tråden verkar tro.
Monacos furstefamilj är under hård ekonomisk press. Deras gamla intäktsmodell fungerar inte längre och de måste rebranda Monaco och skapa nya intäktskällor.
En person som Pierre Casiraghi skulle inte vara så här publik i detta specifika sammanhang om han och familjen inte hade ett syfte med hans medverkan.