Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Jag håller med.
Jätte-märkligt.
Först topp student med många vänner.
Helt plötsligt hugga ihjäl sin vän med yxa.
Direkt efter, typ, så ringer han snuten.
Jag gjorde det, ni kan hämta mig.
En timma senare så sitter han inspärrad.
Och har totalt förstört sitt liv.
Hur i helvete gick det där till.?
Ja,det är så förbannat skumt allt!
Hur många fall där plötsliga mord ägt rum har man inte läst om att GM beskrivs som ”udda,enstöring,problem i skolan” etc.
Som om man kanske inte är helt förvånad i sin förvåning över att det till slut hände.
Men i detta fall (så vitt jag läst men kan ha missat ngt) så är de inte alls så.
Och precis,sabba hela sitt,sin familjs och BO familjs liv bara för att sätta yxan i någon, enbart för att han ”kände för att döda”??
Att han inte ens försökte dra från platsen i ren panik över att åka fast? Eller åtminstone försökte komma undan även om han anade att det nog va kört.
Men ändå,”de KAN gå” borde ju ha swishat förbi i hans huvud och lett till ett försök,om han så bara kom halvvägs hem på cykeln.
Tonåringar över lag ljuger ju ibland per automatik och tror väldigt ofta dom kommer undan med allt möjligt.
En 15 åring kan nästan gå över lik trots halvdött lopp me faktiska bevis, ist för att erkänna för mamma och pappa att dom snott en liten vinflaska på valborg,men inte JL.
Han dödar med yxa och ringer snuten direkt.
Nästan så man tror att han hellre ville bo i en cell på kåken än att bo i pojkrummet hemma...eller att dom mötte ett troll i skogen den där kvällen.
Knepigt!