Citat:
Ursprungligen postat av
Eastmancolor
Man bör ha i beaktande - för detta har hänt innan den synnerligen olyckliga historien med Quick - att folk kan anmäla sig själv och ändå vara oskyldiga.
(1j Det kan ha varit så att någon dök upp och hade ihjäl offret och hotade JL med samma behandling med resultattet att JL då omedelbart tillkallade polis - för sin egen säkerhets skull - och tog på sig brottet för att inte råka lika illa ut själv. Inte särskilt sannolikt men i nuläget heller ej en omöjlig hypotes.
(2j Det kan ha varit någon form av olyckshändelse med dödlig utgång. T ex kan de ha tramsat kring en mordsrekonstruktion med fatal utgång. JL får en chock med bekant utgång. Jag antar att det är svårt att ta tillbaka ett erkännande.
Det finns ju ett otrevligt fall där en ung man pressades till erkännande för ett mord han uppenbarligen inte kunde ha begått vilket framkom långt senare. Minns inte namn och plats i skrivande stund. Polisen kan ha pressat honom till att påstå att han tittat på våldsamma filmer.
Omständigheterna att JL inte utåt var känd för att vara knepig och att han är så pass ung är känsliga fakta i sammanhanget.
Ja,precis som du skriver. Inte sannolikt men eftersom vi inte vet mer, men inte heller HELT osannolikt.
Att 2 st tonårskillar har med sig div ”friluftsverktyg” i en väska på en trip till stranden/skogen är ju egentligen i sig inget konstigt alls.
Minns själv att många av mina gamla polare när vi var i den åldern hade allt möjligt med sig när vi skulle ut och tälta och dylikt.
Nån hade kniv,en annan yxa,nån en tragisk liten bit rostig ståltråd osv...inte för att begå brott utan för att ”de kunde va bra att ha” och man kände sig lite cool och matcho förmodligen.
I detta fall blir ju tillhyggena i väskan (varav nån form utav yxa det enda vi eg fått bekräftat som tillhygge så vitt jag vet) en olycklig omständighet med tanke på utgången. Men var de menat så från början undrar man?
Att dom cyklat runt länge och verkar haft roligt ihop (enligt nån uppgift i tråden från ett vittne) i flera timmar före dådet för att plötsligt lura iväg BO till en enslig plats och kasta sig över honom och hugga ihjäl honom med en yxa, gör de hela ännu märkligare.
Kan en grabb verkligen vara så störd,kall och beräknande och gå ”under radarn” för lärare,klasskompisar,vänner,vänners föräldrar osv.
Kanske är det möjligt. Men även,kanske inte.
Ang gravt våldsamma filmer så minns jag även att det cirkulerade bland ungdomar när jag var yngre. Ingen utav dom var eller är så vitt jag vet störd sexuellt/våldsbenägen då eller i dag och har inte heller har haft ihjäl någon.
Samma där,en ålder då fixering vid allt som är förbjudet och extremt verkar lockande. Och även lite ”tufft” att ha sett. Allt från smått våldsamma porrfilmer till snuffmovies (huruvida dom var äkta ska jag låta vara osagt).
Men kanske var han just den där vanliga men ovanliga killen som hade helt andra tankar med sin nyfikenhet. Eller återigen,kanske inte.
Reflektionerna är många.
Känns som detta fall kan få alla möjliga potentiella utgångar.
Eller så styrs de av järnhand mot en enda untgång.
Kanske märktes mer udda beteende kring han personlighet än vad vi fått ta del av i nuläget.
Kommer ingen sån fakta framöver så vet i fan va jag ska tro om detta fall.
Han kan va en väldigt sjuk grabb som sitter precis där han ska nu,eller så är detta precis så konstigt som det låter.