2019-09-04, 22:16
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag sov med taklampan tänd i flera veckor efter att ha sett filmen när den kom ut första gången.

Man undrar hur många skribenter i denna tråden som sover med lyset på sedan 190802.
Citera
2019-09-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Man undrar hur många skribenter i denna tråden som sover med lyset på sedan 190802.
Misstänker att fler kommer ha nattlampan lysande när fupen är läst och ni läst om ryggskadorna.
Citera
2019-09-05, 11:45
Medlem
godhetsapostelns avatar
Eftersom autism syns (missbildade ansiktsdrag "babyface") undrar jag om det finns några bilder på gärningsmannen så vi slipper spekulera?
Citera
2019-09-05, 12:20
Medlem
Får lite av ett Ed Kemper-intryck av JLs handling. Inte nödvändigtvis allvarlig psykisk störning som ligger bakom utan snarare en ytterst morbid nyfikenhet om hur det skulle kännas att döda någon som stod honom nära.

När han väl gjort dådet insåg han att han inte hade tänkt på vad som skulle hända näst och ringer själv till polisen, precis som Kemper ringde sin mamma efter att han skjutit ihjäl sina farföräldrar.

Kemper var också fascinerad av våld, mord och döden, men eftersom internet inte fanns på den tiden kunde han inte hålla det dolt för omgivningen som JL lyckades med.

Förmodligen kommer JL ändå hamna på rättspsyk. Ungdomsvården kommer inte ha verktygen för att rehabilitera honom och han är för avvikande från de som normalt döms till ungdomsvård.
Citera
2019-09-05, 12:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor

För att återgå till verkligheten så tror jag att denna mördare är mycket farlig och risken är stor att han förblir det även i framtiden. Dels pga den låga ålder vid detta dåd och hur han genomförde det hela. Fyllemord/gängskjutningar är en sak men det här är i en klass för sej. Bör nog hindras från att göra något liknande igen.
Citera
2019-09-05, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Misstänker att fler kommer ha nattlampan lysande när fupen är läst och ni läst om ryggskadorna.

Hej.
Du verkar mest insatt i detta fallet.
Finns det nån information som visar att JL "lyckades med" det han ville åstadkomma.

Vad jag har förstått så "kände han för att mörda" och just mordet har han ju lyckats med.
Efteråt ringer han själv till polisen... osv.
Finns det nåt som signalerar att han har åstadkommit det han ville - Just mörda.
Enklare sagt - Tror du han är nöjd med vad han har gjort ??
Citera
2019-09-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
Du verkar mest insatt i detta fallet.
Finns det nån information som visar att JL "lyckades med" det han ville åstadkomma.

Vad jag har förstått så "kände han för att mörda" och just mordet har han ju lyckats med.
Efteråt ringer han själv till polisen... osv.
Finns det nåt som signalerar att han har åstadkommit det han ville - Just mörda.
Enklare sagt - Tror du han är nöjd med vad han har gjort ??
Vilka frågor du ställer! Nej, jag tror han skulle velat lyckas bättre. Nu blev det ett hafsjobb - ursäkta uttrycket, det är ett fruktansvärt scenario och brott. Dvs - enl den info jag fått så tror jag helt enkelt han inte klarade av vad han kanske hade i åtanke. Det är ju spekulativt vad han kanske hade i åtanke, mer kan jag tyvärr inte säga. Fupen lär komma efter han är tillbaka från rättspsyk och åtal väcks.
Citera
2019-09-05, 13:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vilka frågor du ställer! Nej, jag tror han skulle velat lyckas bättre. Nu blev det ett hafsjobb - ursäkta uttrycket, det är ett fruktansvärt scenario och brott. Dvs - enl den info jag fått så tror jag helt enkelt han inte klarade av vad han kanske hade i åtanke. Det är ju spekulativt vad han kanske hade i åtanke, mer kan jag tyvärr inte säga. Fupen lär komma efter han är tillbaka från rättspsyk och åtal väcks.

Kan han ha haft en såg i väskan?
Citera
2019-09-05, 13:14
Medlem
Citat:
Han köpte en del verktyg, så det kan ju vara en gissning. Har inte en susning.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-05 kl. 13:18.
Citera
2019-09-05, 13:19
Bannlyst
Citat:

NEJ.!!
Vadå NEJ.??
Han ville ju mörda och nu är killen död...……?
Jävligt märkligt.

Ja ja, det är bara att sitta lugnt i båten och vänta in FUP:en
Tror nog den kommer vara rejält maskad, med tanke på åldrarna på dom inblandade, men nåt måste väl släppas till allmänheten.
Citera
2019-09-05, 13:20
Bannlyst
Citat:

Eller sina badkläder.....
Citera
2019-09-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
NEJ.!!
Vadå NEJ.??
Han ville ju mörda och nu är killen död...……?
Jävligt märkligt.

Ja ja, det är bara att sitta lugnt i båten och vänta in FUP:en
Tror nog den kommer vara rejält maskad, med tanke på åldrarna på dom inblandade, men nåt måste väl släppas till allmänheten.
Tror också den kommer vara rejält maskad. Ärendet är ett vidrigt ärende. Och JL skall ju ut igen i samhället om några år - om han inte bir föremål för psykiatriskt omhändertagande. Då kan han bli sittande i många år. Men ärligt, jag tror på ungdomsvård. 4 år. Max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in