2019-09-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Han får utan tvekan låna det på vilken bank som helst. 95% sannolikhet

13 miljoner (inkl de 4,3) ger en ränta på 195 000 årligen vid en räntebas på 1,5%.

Han kan nog pruta där säkert.

Och om någon har glömt:

Henrik är fortfarande skjuten av någon. Ville bara påminna.
Citera
2019-09-12, 22:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
OK, tack. Det där hade jag missat. Alltså klarade HOL ta sig ner till porten. Kvinnan är hemtjänstpersonal och det lät på henne som om hon skulle in i huset. Kan hända att rövare smiter sig in med hemtjänstpersonal som inte känner igen de boende. Annars borde det väl inte vara sådan rulle på lägenheter att de boende inte känner igen sina grannar i de där kåkarna.

Eller hade MGM nycklar. Eller en bricka eller någon kod för att ta sig in. Polisen borde ha en uppfattning om det nu. Tydligen visste han var HOL bodde om han nu sköt rätt man. Det vore ju snopet om kulorna var avsedda för någon annan och MGM återvände för att få jobbet gjort.
Det finns ju postens koder som kriminella brukar känna till.
Citera
2019-09-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Bra gjort, tack! Hur gjorde du?
Hon ser inte ut som en psykopat, som faktiskt Möller gör. Tror inte att hon är det heller,, snarare är det stroke, alkohol och ev borderline, som har kört denna vackra kvinna i botten.

Hittade bröllopsbilden genom sökning på SvD:s historiska arkiv. https://www.svd.se/arkiv
Citera
2019-09-12, 22:10
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Castorchamp|68684793]
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Håller med. Något är väldigt fel, inte bara - förlåt bara - alkoholism. Sen att hon går in som god man till en man (nu efterlyst efter missad rättegång) som vårdats av å till på psyket får mig än mer att tänka att hon varit inlagd till å från.[/QUOTE

Är det bekräftat att hon verkligen varit god man ? Det brukar vara praxis att kontrollera om personen finns med i belastningsregistret för att bedöma lämpligheten eller är det en trådsanning ?
Läst uppgiften i tråden. Läste även Fup för den norske medborgaren F som KL sas vara god man till. Kanske inte stämmer att hon var det? Någon som sett papper på detta?
Citera
2019-09-12, 22:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Mediasanning: Utanför sin egen lägenhetsdörr har jag läst och även Dagens Juridik verkar ha den uppfattningen och de borde väl ha kollat.

Henrik Olsson Lilja träffades av flera skott när han överfölls i trapphuset utanför sin lägenhet. Han uppges dock må under omständigheterna väl.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/aklagaren-misstankarna-mot-tidigare-anhallna-kvinnan-kvarstar/

Fast det där tror jag är ett missförstånd som sedan blivit till en trådsanning. Det behöver inte betyda att han stod utanför sin lägenhet när han sköts. Det kan lika gärna betyda att han stod någon annanstans i trapphuset utanför lägenheten, t.ex. strax innanför ytterdörren på bottenvåningen.
Citera
2019-09-12, 22:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Gäller detta föräldrahuset i Hudiksvall eller deras "sommarnöje".?
Kolla in dagboksbladet, Tommy Bulut, Mora Park-Södertälje.
Har du hört något om att KL suttit på en psykinrättning ?
Om inte-hur fan blir en 28-årig skötare indragen i detta så att han blir "kontak-ombud" för KL ?

Hudiksvall tror jag, eftersom det beskrivits ligga vid vattnet.
Minns tyvärr ej ortsnamn.

Mora Park ser dock ut att vara en boende för barn/unga max 20år.
Lite längre upp på dagboksbladet verkar hon uppgett att hon legat på sjukhus och inte kunnat ta emot mail, varpå ett läkarintyg följer 2 veckor senare.
Vidare uppges att hon inte kunde ta emot mailet som skickades 4 Maj 2017, samt att det uppges att hon ska skrivas ut "nästa vecka" räknat från 12 Maj.

Summa:
En två-veckors vistelse där hon inte kunnat ta emot mail.
Jag har inte hört att någon sådan vistelse ägt rum, men å andra sidan är det mycket jag inte hört.
Det ser onekligen ut som hon varit på låst inläggning där.
Citera
2019-09-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad du måste förstå är att det görs överväganden här, man avtalar om saker och ting. Ex.vis lämnade inte KL in sina utdrag ur banktillgodohavanden. HOL har slutligen begärt att ärendet företas till beslut på befintligt material. Han har därvid förklarat Sig avstå från anspråk på del i egendom.

Sluta nu käbbla. Att hålla på att säga vad man gör och inte är inte relevant - det är DENNA bodelning vi har att ta hänsyn till.

Och igen, inget "käbbel", det enda jag sa var att skulderna var en balanspost i bodelningen, vilket de också var, när jag läste. Att han avstår från ev. annan egendom, är en separat sak. Det har precis noll med belåningen av BR att göra, eller hur?
Citera
2019-09-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast det där tror jag är ett missförstånd som sedan blivit till en trådsanning. Det behöver inte betyda att han stod utanför sin lägenhet när han sköts. Det kan lika gärna betyda att han stod någon annanstans i trapphuset utanför lägenheten, t.ex. strax innanför ytterdörren på bottenvåningen.
Som jag förstod det hade HOL larmat och skulle precis låsa dörren, eller om det var tvärtom, när han blev varse att han var hotad och tumult uppstod. Och skott "gick av". Snubben stack iväg. Och därefter är det lite höljt i dunkel vad som händer.
Citera
2019-09-12, 22:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Som jag förstod det hade HOL larmat och skulle precis låsa dörren, eller om det var tvärtom, när han blev varse att han var hotad och tumult uppstod. Och skott "gick av". Snubben stack iväg. Och därefter är det lite höljt i dunkel vad som händer.

Vem hade han larmat, och var kan man läsa om detta?
Citera
2019-09-12, 22:17
Medlem
Citat:

Låsa-låsa upp. Detaljer försvinner gärna på vägen och så blir det totalt fel. Låsa upp verkar troligt. Låsa upp porten till och med. Inte ytterdörren. Lgh ligger på plan 5. Inte en chans att man kan lubba ner 5 trappor spårlöst och försvinna.
Citera
2019-09-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vem hade han larmat, och var kan man läsa om detta?
Larmat lägenheten. Satt på larmet.
Citera
2019-09-12, 22:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Om du har arbetat med KL så har du säkert slagits av ett underligt beteende redan innan det barkade rejält utför.

Inget att anmärka på över huvud taget, snarare tvärtom ett föredömligt närvarande genom vad jag observerat.
Det är en kolossal vändning hon genomgått under loppet av bara ett par år, av anledning jag inte kan begripa.

Obs.
Jag varken bekräftar eller dementerar att jag jobbat med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in