2019-09-12, 22:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Oj! Gick det så långt? Inte konstigt att skilsmässa genomgicks - kan tänka att han tog initiativet då. Men hur känner du till det där?
Det finns i en dom men det har jag ju redan svarat på.

Den interventionen gjordes i september 2012 och först sommaren 2013 flyttade HOL för då hade han gett upp, troligen efter många års kamp med Karins missbruk.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HOLs släktingar? KLs mostrar? Fastrar? Kusiner? Kusinbarn? Om det så bara var vänner till dom båda, så räcker det. Det är ganska allvarligt med en intervention. Då handlar det inte om två glas vin fred-lörd. Det är mer än så.
Det ska till väldigt mycket innan en intervention görs och då har missbruket pågått länge.
För dom som inte vet vad en intervention är så kommer här en länk till en sida som förklarar hur det går till och där även en numera nykter kvinnlig alkoholist skriver om sin situation.
Tips på hur man ska utföra en "intervention"
https://alkoholhjalpen.se/forum/hjalpa-nagon-som-star-nara/6981
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är kanske inte ogörligt att hennes drickand blir mer svårkontrollerat om föräldrar är sjuka och dör tätt inpå. Vet inte om en ev hjärnskada efter hjärnblödning stroke kan påverka belöningssystemet i huvudet, om det hänger ihop med bristande impulskontroll, om det inverkar på att någon lättare blir alkoholiserad och det blir värre (alltså mer markant än någon som glider omkring salongsberusad i tillvaron).
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det finns ingen hjärnskada belagd före mars 2014, då hon drabbades av en lindrig hjärnblödning.

Allt talar för att problemen berodde på alkoholmissbruk, inte en hjärnskada.
Hon hade en liten blödning i mars 2014 som hon själv påstår uppkom i dec 2013 men det motsägs av hennes journaler. En lögn till från Karin...
Karin hade enligt läkarutlåtandet en liten blödning - "utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Men trots att Karin genomgick rehab för skadan så söp hon till så rejält så hon blev omhändertagen för LOB under rehabiliteringen 14 april 2014.
Då lyckades hon lura polisen så totalt att hon inte var full utan hjärnskadad så dom körde in henne till sjukhus... "har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.

Det är ju mer än tydligt att Karin använder den lilla blödningen som en förklaring till sitt raglande, sluddrande osv när hon egentligen bara är full.
Men den är ju bra att ha att skylla på för hon har ju lyckats lura folk med den länge nu.

Karins räddning skulle faktiskt kunna vara att hon är skyldigt till dådet och döms till ett fängelsestraff och behandling som pågår under en lång tid.
Då har barnen möjlighet att få en fungerande mamma och allt bråk, som jag själv tror beror mycket på hennes alkoholism, kommer att upphöra.
Hoppas kan man ju alltid...
Citera
2019-09-12, 22:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Låsa-låsa upp. Detaljer försvinner gärna på vägen och så blir det totalt fel. Låsa upp verkar troligt. Låsa upp porten till och med. Inte ytterdörren. Lgh ligger på plan 5. Inte en chans att man kan lubba ner 5 trappor spårlöst och försvinna.

Exakt. Ett naturligt tillfälle för en mördare är att slå till när någon står och pifflar med portkoden.
Citera
2019-09-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
https://www.advokatsamfundet.se/hilda/om-hilda/Hildas-medlemmar/

Hilda består av 100% kvinnor i en yrkeskategori (jurister) som redan till stor del domineras av kvinnor.

Det kan inte bli mycket tydligare att det patriakala samhället är en myt.

I nätverket gäller inga rättsstatliga principer som annars gäller i samhället och mellan myndigheter.

Det är självfallet så att allmänhetens förtroende för rättsväsendet skadas exempelvis när man läser den misstänkte:

"Om domaren som släppte henne fri en tidigare kollega från juristkarriären – sa hon:

Jag blev tacksam när jag såg vad det var för rådman. Hon är väldigt duktig och har bra rykte. Det kändes tryggt."

Vad de gör på åklagarmyndigheten är för mig en gåta. Det är uppenbart jäv.

Hold your hästar. Ruben är dess manliga motsvarighet, och det är väl lite ”här samlas gubbarna - här samlas tanterna och så leker vi i samma sandlåda ibland”

Med detta sagt, instämmer jag i den senare delen av ditt inlägg helt och fullt: mycket stor jävsrisk.
Citera
2019-09-12, 22:22
Medlem
Citat:
Fast det där tror jag är ett missförstånd som sedan blivit till en trådsanning. Det behöver inte betyda att han stod utanför sin lägenhet när han sköts. Det kan lika gärna betyda att han stod någon annanstans i trapphuset utanför lägenheten, t.ex. strax innanför ytterdörren på bottenvåningen.

Har för mig att jag såg i någon blaska att det var utanför hans lägenhet, men kan vara som du säger. Dagens Juridik skriver inomhus.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/aklagaren-misstankarna-mot-tidigare-anhallna-kvinnan-kvarstar/
Citera
2019-09-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Den interventionen gjordes i september 2012 och först sommaren 2013 flyttade HOL för då hade han gett upp, troligen efter många års kamp med Karins missbruk.

Det ska till väldigt mycket innan en intervention görs och då har missbruket pågått länge.
För dom som inte vet vad en intervention är så kommer här en länk till en sida som förklarar hur det går till och där även en numera nykter kvinnlig alkoholist skriver om sin situation.

Hon hade en liten blödning i mars 2014 som hon själv påstår uppkom i dec 2013 men det motsägs av hennes journaler. En lögn till från Karin...
Karin hade enligt läkarutlåtandet en liten blödning - "utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Men trots att Karin genomgick rehab för skadan så söp hon till så rejält så hon blev omhändertagen för LOB under rehabiliteringen 14 april 2014.
Då lyckades hon lura polisen så totalt att hon inte var full utan hjärnskadad så dom körde in henne till sjukhus... "har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.

Det är ju mer än tydligt att Karin använder den lilla blödningen som en förklaring till sitt raglande, sluddrande osv när hon egentligen bara är full.
Men den är ju bra att ha att skylla på för hon har ju lyckats lura folk med den länge nu.

Karins räddning skulle faktiskt kunna vara att hon är skyldigt till dådet och döms till ett fängelsestraff och behandling som pågår under en lång tid.
Då har barnen möjlighet att få en fungerande mamma och allt bråk, som jag själv tror beror mycket på hennes alkoholism, kommer att upphöra.

Tre veckors rehabilitering för ”stroken” som användare här inne påstått påverka hela kvinnan. Aspackad under tiden för rehabiliteringen.

Moahaaa.

Feministerna får snart rassja på dig.

När kommer någon med alternativ misstänkt?
Namn och case alltså. Det vore välkommet.

Nä, godnatt. Jobb att sköta.
Citera
2019-09-12, 22:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Har för mig att jag såg i någon blaska att det var utanför hans lägenhet, men kan vara som du säger. Dagens Juridik skriver inomhus.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/aklagaren-misstankarna-mot-tidigare-anhallna-kvinnan-kvarstar/

Någonstans i trapphuset var det onekligen enligt vad de skriver. Så han hade i vart fall tagit sig in genom porten. Kanske skytten trängde sig in efter honom.
Citera
2019-09-12, 22:29
Medlem
[quote=Castorchamp|68684793]
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Håller med. Något är väldigt fel, inte bara - förlåt bara - alkoholism. Sen att hon går in som god man till en man (nu efterlyst efter missad rättegång) som vårdats av å till på psyket får mig än mer att tänka att hon varit inlagd till å från.[/QUOTE

Är det bekräftat att hon verkligen varit god man ? Det brukar vara praxis att kontrollera om personen finns med i belastningsregistret för att bedöma lämpligheten eller är det en trådsanning ?

En bra poäng där, dels varför är en "högt" uppsatt domare "god man"? Dels, eftersom den "högt" uppsatte domaren, har domar på sig, varför får hon fortsätta att vara "god man"?
Citera
2019-09-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Varje gång du skriver så blir det nya grejer. Tack! Så det var en liten blödning. Det har diskuterats hur pass stor den var. Och uppenbarligen har hon en tendens att utnyttja saker och ting till sin egen fördel. En lögn här, en lögn där. Så - jag tror faktiskt hon är skyldig till mordförsöket - om än inte till själva skutningen av maken. Hon är en fullfjädrad lögnare och klarar uppenbarligen att ljuga samtidigt som hon ser folk i ögonen. Skrämmande.
Citera
2019-09-12, 22:31
Avslutad
Finns många omständigheter vad som sker i trapphuset. Hur kommer det sig att det blir en brottningsmatch? Har GM fällt någon replik som HOL direkt uppfattade som ett hot och därmed direkt gick i klinch. Om inte, kanske hade denne amatörskytt fått stå och vänta på HOL och hans nervositet var på max. Det kan tyda på att GM tvekade att trycka av första skottet och HOL hann inse vad som var på färde.
Sedan i vilken ordningsföljd har skotten hamnat huvud mage lever. Märkligt att skytten inte avslutar jobbet, vilket absolut tyder på en riktig amatör.

Men HOL! Hur många skott måste han ha i sig före han lämnar in?.
Citera
2019-09-12, 22:33
Medlem
[quote=Whyback|68685146]
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

En bra poäng där, dels varför är en "högt" uppsatt domare "god man"? Dels, eftersom den "högt" uppsatte domaren, har domar på sig, varför får hon fortsätta att vara "god man"?
Vi vet inte när det här god mansförordnandet var. Dessutom - det är tingsrätten som ger förordnandet som god man, frågan är hur noga de är om de utreder en egen domare som god man till någon.
Citera
2019-09-12, 22:34
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
....och det är tillåtet, ja, men om du vill få några som hakar på, försök hålla dig till någon enstaka spekulation, inte ett smörgårdsbord, så kanske någon intresserar sig, om det är ditt syfte, att försöka driva en diskussion från en/någon spekulation!?

Ok, 1-2 spekulationer i stöten, fast bara ifall jag ev vill ha diskussion. Några andra dryga råd?
Citera
2019-09-12, 22:34
Medlem
Citat:
Fast det där tror jag är ett missförstånd som sedan blivit till en trådsanning. Det behöver inte betyda att han stod utanför sin lägenhet när han sköts. Det kan lika gärna betyda att han stod någon annanstans i trapphuset utanför lägenheten, t.ex. strax innanför ytterdörren på bottenvåningen.

Bra där, det saknas helt uppgifter från överfallet/skjutningen, vi vet egentligen ingenting...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in