Citat:
Nja, det är väl också något man inte har ett "hum" om. Nu har jag visserligen inte haft anledning att anmäla att någon ofredat mig, eller berätta för vänner och bekanta att jag är hotad och trakasserad av någon. Men jag har svårt att föreställa mig att jag skulle ställa mig till att måsta bli hemskjutsad av just denne. Än mindre skulle jag bjudit in denne in i mitt hem mitt i natten.
Sedan måste man väl inte vara jurist för att sakligt förstå att man typiskt stegrar en konflikt om man försöker tvinga sig kvar i någon annans utrymme när den ber en att gå?
Sedan måste man väl inte vara jurist för att sakligt förstå att man typiskt stegrar en konflikt om man försöker tvinga sig kvar i någon annans utrymme när den ber en att gå?
Vad är det du inte begriper? LW kunde knappast ana att hon skulle bli mördad. Då hade hon väl inte följt SDs instruktioner om "här eller där", "vi pratar i bilen" eller liknande. Som jag antar förekom då och då under alla år. Hon hade lagt benen på ryggen för länge sen.
Denna gång hade hon nog sprungit hem och ringt polisen direkt! Knoggnuggningen begrep LW också - och att det var farligt läge.
(Förresten: Vilken normal man vet ens vad en knoggnuggning är och hur man utför en sån smärtsam handling mot en annan person?)
Tror inte du begriper de psykologiska och andra känslomässiga svängningar mellan de 2. Tänk nu: Tror du ens att LW skulle ha satt sig i SDs bil om hon trodde hon riskerade att bli knoggnuggad eller rent av var ute i ett mycket farligt läge, i livsfara?
De flesta kan inte i sin vildaste fantasi ens tänka sig att bli mördade.
Du måste begripa att människor ofta (ibland tack och lov) tänker utanför ramarna. På både gott och ont.
Men vissa på ett ondskefullt sätt då de inte kan se andra lösningar på ett problem i oressat tillstånd, än att mörda någon.
Kryp ut ur boxen av träplankor och försök begripa.