2019-09-12, 20:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vi är tre.
Jag hatar när jag inte kan se logiken i nåns beslut.
Utan nu sitter man här och hoppas på att Åkl vet vad hon gjorde.
Men jag håller med, det gick blixfort och sen bara släpptes hon igen.
Ingen fight ingenting.
Väldigt märkligt.

Det tar sig, kände mig lite ensam där ett tag men nu så vet jag att det är fler som reagerat på det snabba händelseförloppet som i nuläget slutade med ingenting.

Det är just den enligt mig bristande logiken i MGK,s snabba gripande och anhållande på just mord som jag har så svårt att få grepp om, klart att Hiding och utredarna har hela bilden framför sig men vad är det egentligen som de tror att MGK har gjort?

Hade de satt rubriken "medhjälp" eller "anstiftan" så hade gripandet blivit mer logiskt men det är ju faktiskt "mord" som MGK är misstänkt för.
Citera
2019-09-12, 20:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Trams...

I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” och att ”uppgifterna om vad som ska hänt skiljer sig delvis åt”.

https://www.metro.se/artikel/uppgift...-lena-wesström
Men det vet vi alla redan.

Men att Åkl har stöd för nedläggningsbeslutet i brottsbalken NJA 1978 s. 356 vill eller vägrar några villrådiga obstinata medlemmar
Ber er som ljugit och vilsefört tråden med trådsanningen: Det evinnerliga upprepandet om att SD misshandlat LW att läsa detta. Noga Kanske speciellt till vaneljugaren Sh.Holmes som upprepat lögnen så många ggr att han tror på den själv.

"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.:

Bruka våld-Person lämnar inte din egendom
https://www.lawline.se/answers/bruka...te-din-egendom

Det är löjeväckande att SD knoggugging alls diskuteras som vore det ett brott när knoggnuggning om mer därtill är lagstadgat för att inte någon ska ta sig rätt till annans egendom.
Det är ett lagbrott att ge sig rätt till en en annas persons mot ägarens uttryckliga vilja. Det är oomkullrunkleligt så.

Lagen är m.a.o otvetydig i att LW inte hade rätt att tillskansa sig utrymme i SD bil. LW bröt mot lagen och SD hade tom haft rätt att gå betydligt hårdare fram än med knoggnuggning. Basta.

Gästen/LW hade kunnat avlägsnas med det våld som krävdes. Vi får väl vara glada att det räckte med knoggnuggningen..

Ni som vägrar inse fakta vill väl ändå inte påstå att lagen sanktionerar misshandel?

Ni som är troende tycker man skulle lägga större vikt vid sanningen men denna tråd visar snarare på det motsatta.

Men det du svarar på här ovan var inte det jag skrev om.

Jag anser det fortfarande styrkt att Lena blivit knoggnuggad.

Och jag tycker att det är bra att få insikt i att knoggnuggning kan göra väldigt ont och t.o.m vara farligt, innebära ett sjukhusbesök.
Citera
2019-09-12, 20:44
Medlem
Rosamunds avatar
Någon som vet hur MGK spenderar sina (sista?) dagar i frihet?
Citera
2019-09-12, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Det är min teori också. SD höll fast LW och HD slog med något tillhygge. Därför har man nu bara SD DNA funnet på LW men ej något från HD och därför sitter bara SD med sannolika skäl just nu.

Det tror inte jag.
SD's dna på Lena kan lätt förklaras bort.
I sammanhanget kanske dna tillsammans med annan bevisning kan få nån tyngd, men som enskilt bevis är det inte värt ett smack i mina ögon.
Citera
2019-09-12, 20:46
Medlem
Citat:
Trams...

I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” och att ”uppgifterna om vad som ska hänt skiljer sig delvis åt”.

https://www.metro.se/artikel/uppgift...-lena-wesström
Men det vet vi alla redan.

Men att Åkl har stöd för nedläggningsbeslutet i brottsbalken NJA 1978 s. 356 vill eller vägrar några villrådiga obstinata medlemmar
Ber er som ljugit och vilsefört tråden med trådsanningen: Det evinnerliga upprepandet om att SD misshandlat LW att läsa detta. Noga Kanske speciellt till vaneljugaren Sh.Holmes som upprepat lögnen så många ggr att han tror på den själv.

"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.:

Bruka våld-Person lämnar inte din egendom
https://www.lawline.se/answers/bruka...te-din-egendom

Det är löjeväckande att SD knoggugging alls diskuteras som vore det ett brott när knoggnuggning om mer därtill är lagstadgat för att inte någon ska ta sig rätt till annans egendom.
Det är ett lagbrott att ge sig rätt till en en annas persons mot ägarens uttryckliga vilja. Det är oomkullrunkleligt så.

Lagen är m.a.o otvetydig i att LW inte hade rätt att tillskansa sig utrymme i SD bil. LW bröt mot lagen och SD hade tom haft rätt att gå betydligt hårdare fram än med knoggnuggning. Basta.

Gästen/LW hade kunnat avlägsnas med det våld som krävdes. Vi får väl vara glada att det räckte med knoggnuggningen..

Ni som vägrar inse fakta vill väl ändå inte påstå att lagen sanktionerar misshandel?

Ni som är troende tycker man skulle lägga större vikt vid sanningen men denna tråd visar snarare på det motsatta.

Det måste vara skönt för dig att vara nöjd över lagar och regler som gav SD rätt över att ha tvingats ut ur bilen, med lagboken i ryggen = "SD har rätt att...." osv.

Men övrigt då? Du måste väl ha nån hum om vilka känslor och/eller företeelser som kan ha ägt rum i den jävla bilen. Som inte har just lagboken i ryggen? Eller vad är det annars för fel på dig som inte begriper eller tar minsta hänsyn till detta?
Citera
2019-09-12, 20:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det måste vara skönt för dig att vara nöjd över lagar och regler som gav SD rätt över att ha tvingats ut ur bilen, med lagboken i ryggen = "SD har rätt att...." osv.

Men övrigt då? Du måste väl ha nån hum om vilka känslor och/eller företeelser som kan ha ägt rum i den jävla bilen. Som inte har just lagboken i ryggen? Eller vad är det annars för fel på dig som inte begriper eller tar minsta hänsyn till detta?

Nja, det är väl också något man inte har ett "hum" om. Nu har jag visserligen inte haft anledning att anmäla att någon ofredat mig, eller berätta för vänner och bekanta att jag är hotad och trakasserad av någon. Men jag har svårt att föreställa mig att jag skulle ställa mig till att måsta bli hemskjutsad av just denne. Än mindre skulle jag bjudit in denne in i mitt hem mitt i natten.
Sedan måste man väl inte vara jurist för att sakligt förstå att man typiskt stegrar en konflikt om man försöker tvinga sig kvar i någon annans utrymme när den ber en att gå?
Citera
2019-09-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det finns ett ärende som är rubricerat som människorov. Det handlar om en kvinna som försvunnit från sitt hem och polisen misstänker brott. Kvinnan är Lena Wesström som sedan tre dagar är spårlöst borta. En kropp påträffas 160 meter från Lenas hem, må så vara att polisen klantat sig rejält, men hur många normalbegåvade personer tror att det kan vara någon annan än Lena?
Möjligtvis underbegåvade Jokermannen
Gå och lägg dig nu.

Det där var ett väldigt fult påhopp mot en person som har minst lika stor rätt som du att vara här och skriva i tråden.

Dessutom har JM gett oss en rad olika sammanfattningar om nuläget och det som har hänt tidigare.

Sen kommer han ju med en del olika teorier, som även du gör. Men bevisa att han har fel.

Må du stötas och blötas ;-)
Citera
2019-09-12, 21:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Max hemma 4 dagar i Sverige innan han han åter greps.

Enligt @smarfors inlägg tis 29 maj, som referar till ”i fredags” så antar jag att SD o HD återkom runt den fre 25 maj. De hämtades av JG, och lär ha tillbringat tid i dennes stuga, troligen fram till tid 29 maj då SD återigen hämtades till förhör.
(@smarfor är en trovärdig källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))

Det var ett inlägg från blomvattnare, som fått ett pm om att de nekats inträde till USA och de åkt tillbaka via London. Uppgifter som sen visade sig stämma:

”USA:s tull- och gränsbevakning, Customs and Border Protection, har tidigare bekräftat att mannen landade på Los Angeles International Airport den 16 maj, alltså dagen efter försvinnandet. Samtidigt har uppgifter till Expressen gjort gällande att han inte blev insläppt i landet och därför i stället reste till Storbritannien.”
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/

Tack!
Jättebra repetition.
Citera
2019-09-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där var ett väldigt fult påhopp mot en person som har minst lika stor rätt som du att vara här och skriva i tråden.

Dessutom har JM gett oss en rad olika sammanfattningar om nuläget och det som har hänt tidigare.

Sen kommer han ju med en del olika teorier, som även du gör. Men bevisa att han har fel.

Må du stötas och blötas ;-)
Jag har ju bevisat att hen har fel, vid ett par tillfällen dessutom.
Sen är det ju upp till var och en att fortsätta tro på hens exakta uppgifter.
Citera
2019-09-12, 21:14
Medlem
Citat:
Den "opassande" rubriceringen människorov är en teknikalitet som ofta används för att få utföra kroppsbesiktning, husis etc. Blev inte SD kroppsbesiktad så har något fel begåtts.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp polisen får både fotografera, dakta och kroppsvisitera :-)
”Straffet för människorov är fängelse i mellan 4 och 18 år, eller livstid. Är brottet mindre grovt döms till fängelse i högst sex år.” Enligt wikipedia

”polisen får fotografera dig och ta fingeravtryck om det behövs för att utreda ett brott på vilket fängelse kan följa. Kroppsvisitation och kroppsbesiktning får göras om du är skäligen misstänkt för ett brott på vilket fängelse kan följa. ”
https://lawline.se/answers/far-polisen-fotografera-mig-aven-om-jag-inte-ar-anhallen-eller-haktad

Okej. Då får man väl utgå från att de utförde en besiktning i samband med att SD greps första gången. Om det nu stämmer att han blev anhållen (vilket det väl bör göra?).
Tackar för svar.
Citera
2019-09-12, 21:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller så anser MGM att han är helt oskyldig och överklagar därför, det är ju en möjlighet också, eller vad tror du?

I de fall du räknar upp så är det bara NB som jag anser vara helt snett ute, de andra är enligt mig djävligt tveksamma fall.

Strunt samma, det kommer att komma en begäran om åtalstids-förlängning och omhäktning, då får vi delfacit och får se hur långt fallet har kommit, jag trodde ju på minst två åtalstids-förlängningar och nu när MGK springer lös och ledig så lär det nog bli fler.

Citat:
” Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej det säger inte nånting om vare sig bevisens styrka, den misstänktes skuld eller fallets utgång. I detta fall pratar vi om ett överklagande till Hovrätten.

Det finns massor av kända fall där de överklagat en häktning ända upp till Högsta Domstolen!
Tex: Nerijus Bilevicius, Jean-Claude, Arnault, ASAP Rocky, Julian Assange...

Så denna överklagan visar (IMHO) inte på annat än att Stefan är rejält frustrerad nu....börjar bli rastlös, vill hem, cachingststistiken (GC-beroende),
...”

Nä vi vet ju egentligen särskilt mycket. Vi får helt enkelt köra med våra avancerade flashbackgissningar.

Men jag är övertygad om att SD är skyldig. Och jag hoppas verkligen att det nu rasslar till lite i NFC-kön i.o.m häktningen.

Vet inte om han tar detta nederlag vidare ett steg till. Men blir inte direkt överraskad om han överklagar även nästa häktningsbeslut.

Jag tror han är svårt frustrerad. Han har nog aldrig i vuxen ålder upplevt sitt liv så pass detaljstyrt, kontrollerat och begränsat.
Denna duracellkanin

#jagstårinteutpå10kvm
Citera
2019-09-12, 21:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej. Då får man väl utgå från att de utförde en besiktning i samband med att SD greps första gången. Om det nu stämmer att han blev anhållen (vilket det väl bör göra?).
Tackar för svar.

Det verkar som att de kanske gjorde det:-) såvida EGTs scenario/spekulation bara var ”ett exempel”..

Citat:
” Ursprungligen postat av EnGodTanke
Scenario:
En polis sitter och tittar på bilderna som togs på SD när han anhölls på tisdagen, ett drygt halvt dygn efter LW försvann.
Hen har bra koll på beslagsprotokollet och vad som är inskickat till NFC. Eftersom skadorna är som dom är tittar polisen en extra gång på bilden av SD och inser att skorna han hade på sig vid 1:a anhållandet inte finns i listan till NFC...”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in