2019-09-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, det är väl också något man inte har ett "hum" om. Nu har jag visserligen inte haft anledning att anmäla att någon ofredat mig, eller berätta för vänner och bekanta att jag är hotad och trakasserad av någon. Men jag har svårt att föreställa mig att jag skulle ställa mig till att måsta bli hemskjutsad av just denne. Än mindre skulle jag bjudit in denne in i mitt hem mitt i natten.
Sedan måste man väl inte vara jurist för att sakligt förstå att man typiskt stegrar en konflikt om man försöker tvinga sig kvar i någon annans utrymme när den ber en att gå?

Vad är det du inte begriper? LW kunde knappast ana att hon skulle bli mördad. Då hade hon väl inte följt SDs instruktioner om "här eller där", "vi pratar i bilen" eller liknande. Som jag antar förekom då och då under alla år. Hon hade lagt benen på ryggen för länge sen.

Denna gång hade hon nog sprungit hem och ringt polisen direkt! Knoggnuggningen begrep LW också - och att det var farligt läge.

(Förresten: Vilken normal man vet ens vad en knoggnuggning är och hur man utför en sån smärtsam handling mot en annan person?)

Tror inte du begriper de psykologiska och andra känslomässiga svängningar mellan de 2. Tänk nu: Tror du ens att LW skulle ha satt sig i SDs bil om hon trodde hon riskerade att bli knoggnuggad eller rent av var ute i ett mycket farligt läge, i livsfara?

De flesta kan inte i sin vildaste fantasi ens tänka sig att bli mördade.

Du måste begripa att människor ofta (ibland tack och lov) tänker utanför ramarna. På både gott och ont.

Men vissa på ett ondskefullt sätt då de inte kan se andra lösningar på ett problem i oressat tillstånd, än att mörda någon.

Kryp ut ur boxen av träplankor och försök begripa.
Citera
2019-09-12, 21:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nä vi vet ju egentligen särskilt mycket. Vi får helt enkelt köra med våra avancerade flashbackgissningar.

Men jag är övertygad om att SD är skyldig. Och jag hoppas verkligen att det nu rasslar till lite i NFC-kön i.o.m häktningen.

Vet inte om han tar detta nederlag vidare ett steg till. Men blir inte direkt överraskad om han överklagar även nästa häktningsbeslut.

Jag tror han är svårt frustrerad. Han har nog aldrig i vuxen ålder upplevt sitt liv så pass detaljstyrt, kontrollerat och begränsat.
Denna duracellkanin

#jagstårinteutpå10kvm

Jag är också tämligen säker på att MGM är den skyldige men jag har fortfarande T*mmy Ka*im,s bedrövliga historia i minnet, det finns tillfällen då allt inte är enligt mallen för hur sådana här historier är funtade, tiden har ju inte direkt talat till åklagarens fördel och nu gäller det ju att hänga upp allt på tekniska bevis och indicier, vittnesmål har ju en tendens att erodera över tid.
Citera
2019-09-12, 21:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad är det du inte begriper? LW kunde knappast ana att hon skulle bli mördad. Då hade hon väl inte följt SDs instruktioner om "här eller där", "vi pratar i bilen" eller liknande. Som jag antar förekom då och då under alla år. Hon hade lagt benen på ryggen för länge sen.

Denna gång hade hon nog sprungit hem och ringt polisen direkt! Knoggnuggningen begrep LW också - och att det var farligt läge.

(Förresten: Vilken normal man vet ens vad en knoggnuggning är och hur man utför en sån smärtsam handling mot en annan person?)

Tror inte du begriper de psykologiska och andra känslomässiga svängningar mellan de 2. Tänk nu: Tror du ens att LW skulle ha satt sig i SDs bil om hon trodde hon riskerade att bli knoggnuggad eller rent av var ute i ett mycket farligt läge, i livsfara?

De flesta kan inte i sin vildaste fantasi ens tänka sig att bli mördade.

Du måste begripa att människor ofta (ibland tack och lov) tänker utanför ramarna. På både gott och ont.

Men vissa på ett ondskefullt sätt då de inte kan se andra lösningar på ett problem i oressat tillstånd, än att mörda någon.

Kryp ut ur boxen av träplankor och försök begripa.

LW var knappast i livsfara genom knoggnuggningen. Hon skulle heller antagligen inte blivit knoggnuggad om hon klivit ur bilen när SD avböjde fika, pratstund och bad henne kliva ut så han skulle kunna åka hem.
Hennes beteende i den situationen var ju provocerande. Det är ju ypperligt trist om hon inte förstod det. Fast fullt möjligt är ju att hon gott och väl förstod det, att avsikten var att trigga fram den reaktionen, i syfte att ha något att anmäla?

Vilka "instruktioner" av SD refererar du till? Han ville väl inte prata vare sig över fika eller i bilen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-12 kl. 21:40.
Citera
2019-09-12, 21:40
Medlem
Citat:
Fast nu missar du helt vad jag kommenterade. Det jag svarade på var en kommentar om att SD skulle lyckats ställa sig själv i bättre dager och att avskrivningsbeslutet skulle vara en följd av detta. Som att han skulle blivit trodd för att han skulle haft bättre status eller liknande. LW var ju nu inte någon nyanländ analfabet från Somalia precis. Men att försöka tvinga sig kvar i någon annans bil framstår ju inte som särskilt stabilt. I och med detta framställer hon sig själv i sämre dager, d. v. s. hon blir bedömd utifrån hennes sätt att förfara, inte att SD på något sätt "lyckats lura" åklagaren som skrev avskrivningsbeslutet. Misshandelsanmälan utreds ej vidare för att hon själv varit delaktig till att föra konflikten till den nivån. Hon tvingar sig fysiskt kvar där hon inte har rätt att längre befinna sig vilket medför att ägaren har rätt att avlägsna henne med fysiska åtgärder.

Vi vet inte vad som hänt som är så viktigt för LW att måsta diskutera just då, eller om det är något specifikt de trätt om och hur länge, eller vem som trätt och varför. Det finns olika bud även från dem som säger sig umgåtts med båda parter. Men någon har ju sagt att ett brännbollsträ skulle försvunnit från LWs lägenhet. Ifall det stämmer är ju en möjlighet är ju att hon själv burit sig med det om hon gått ut för att "träffa" någon, och denne någon känt sig omedelbart hotad men lyckats rycka av henne det.

Sen när har våra domstolar börjat ta hänsyn till offrens eventuella handel och vandel för att av den anledningen ge mördaren ett lindrigare straff enbart pga det? Är du född på 1700-talet?

Kan du börja slappna av lite och kanske börja tänka i andra banor än de rent juridiska, som du åberopar i vart och vartannat inlägg?

Du har en skarp hjärna och det vore bra om du använde den även för att begrunda ev tänkbara skeenden i händelseförloppet som sedan ledde till LWs fruktansvärda död.

(Shoot, man!)
Citera
2019-09-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ja, han skjutsade hem henne, tackade nej till inbjudan till nattfika och ville avsluta kvällen med att de sticker hem till sig var för sig. Knappast att anse som en orimlig begäran i de flesta sammanhang.

Det är vad SD säger, ja.
Citera
2019-09-12, 21:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Sen när har våra domstolar börjat ta hänsyn till offrens eventuella handel och vandel för att av den anledningen ge mördaren ett lindrigare straff enbart pga det? Är du född på 1700-talet?

Kan du börja slappna av lite och kanske börja tänka i andra banor än de rent juridiska, som du åberopar i vart och vartannat inlägg?

Du har en skarp hjärna och det vore bra om du använde den även för att begrunda ev tänkbara skeenden i händelseförloppet som sedan ledde till LWs fruktansvärda död.

(Shoot, man!)

Vassego! Det är brottsbalken som domstolarna är skyldiga att beakta vid straffmätningen.
Orsaken till att de misstänker SD kan väl lika gärna vara indikationer på trakasserier, kränkningar från LWs sida?

https://www.aklagare.se/ordlista/f/formildrande-omstandigheter/
Citera
2019-09-12, 21:52
Medlem
[quote=Snor-Johan|68683779]Skuldbelägga LW? Herregud människa det var LW som genom en lagvidrig handling otvetydigt hade skulden till vad som hände i bilen. Känner din ärlighet och fantasier inga gränser

Hur kan du vara så säker på att sd knoggnuggade lw för att hon vägrade lämna bilen, tänk om han blev arg för något hon krävde att få tillbaka tex?
Citera
2019-09-12, 22:03
Medlem
Citat:
Det måste vara skönt för dig att vara nöjd över lagar och regler som gav SD rätt över att ha tvingats ut ur bilen, med lagboken i ryggen = "SD har rätt att...." osv.

Men övrigt då? Du måste väl ha nån hum om vilka känslor och/eller företeelser som kan ha ägt rum i den jävla bilen. Som inte har just lagboken i ryggen? Eller vad är det annars för fel på dig som inte begriper eller tar minsta hänsyn till detta?

Det där med att han inte fick ur henne ur bilen låter löjligt.
Det begriper en barnunge att de bråkade om något helt annat och han flippade. Klart han efterkonstruear och lägger skulden på lw att hon vägrade lämna bilen, glöm inte att han ljugit och lurat två kvinnor över sex år.
Undrar hur många sd lurat med sina lögner?
Citera
2019-09-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du förminskar den olagliga handlingen att vägra lämna bilen och förstorar ägarens lagliga rätt att freda sin egendom. Frågan är vad du har för mysko vinning att vända upp och ner på värden?
En genusgrej brukar vara svaret på såna där konstiga åsikter.

Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.:

Bruka våld-Person lämnar inte din egendom
https://www.lawline.se/answers/bruka...te-din-egendom

Det finns mycket att koka över så du kan koka om något annat nu.
Ja just det du tror att tjafset handlar om att hon ska gå ur bilen, du vet väl att det finns något som heter efterkonstruktioner och att sd ljuger utan problem, han har ljugit och lurat två kvinnor i över sex år?
Citera
2019-09-12, 22:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
och det är ju det EGT skriver nedan:

/min fetning)

Från Metro 17/5:
"– En person har suttit anhållen misstänkt för människorov, det kan jag bekräfta, säger åklagare Åsa Hiding, som leder förundersökningen.

Personen var anhållen under tisdagen.
"
https://www.metro.se/nyheter/man-forhordes-om-misstankta-kidnappningen-lamnade-sedan-landet-7puIcOnW_B

Så då verkar den frågan avklarad.
Och nu minns jag också EGTs inlägg, där h*n tyckte att det var konstigt med att vissa saker var beslagtagna, medan andra inte....viktiga saker.

Skorna, är alltså inte beslagtagna, om man får tro EGT.

Var är skorna???

Ja var f-n är skorna!?

Med tanke på hur duracellkaninen farit land och rike - suck, även utom riket - runt så...och lägg därtill besserwisser med förkärlek för gåtor...så är jag inte minsta avundsjuk på dom som måste leta...
Citera
2019-09-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det tar sig, kände mig lite ensam där ett tag men nu så vet jag att det är fler som reagerat på det snabba händelseförloppet som i nuläget slutade med ingenting.

Det är just den enligt mig bristande logiken i MGK,s snabba gripande och anhållande på just mord som jag har så svårt att få grepp om, klart att Hiding och utredarna har hela bilden framför sig men vad är det egentligen som de tror att MGK har gjort?

Hade de satt rubriken "medhjälp" eller "anstiftan" så hade gripandet blivit mer logiskt men det är ju faktiskt "mord" som MGK är misstänkt för.

Tänker dna på brottsplats och intensiv digital kontakt direkt före eller efter mordet. Kanske grannar hört dom upprörda dessutom?
Citera
2019-09-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har ju bevisat att hen har fel, vid ett par tillfällen dessutom.
Sen är det ju upp till var och en att fortsätta tro på hens exakta uppgifter.

Vad har JM haft fel om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in