2019-09-12, 15:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kallas för manchettbrott - dvs ekonomisk brottslighet.

jag vet precis vad det betyder. Jag var med på den tiden begreppet uppstod.

White collar= medelklass, blue collar= arbetarklass.

Han använder själv den engelska texten (för han hoppas på utländska blivande klienter), och på engelska betyder det det jag har skrivit. Att svenskan flyttar ursprungsbetydelsen med typ glidning, det gör inte engelskan, den uppfinner nya ord istället.
Citera
2019-09-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
En förment oförrätt kvinnas hat är en motivation om något.

Samt att få barnen för sig själv...

Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Man kan inte få barn för sig själv, man kan förtjäna dom. Betänk att HL har fått till ett kontaktförbud efter en anklagelse om anstiftan.
Exakt, få barnen...de är inga småbarn de har egen vilja !
Citera
2019-09-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
jag vet precis vad det betyder. Jag var med på den tiden begreppet uppstod.

White collar= medelklass, blue collar= arbetarklass.

Han använder själv den engelska texten (för han hoppas på utländska blivande klienter), och på engelska betyder det det jag har skrivit. Att svenskan flyttar ursprungsbetydelsen med typ glidning, det gör inte engelskan, den uppfinner nya ord istället.

Eftersom allt detta är OT säger jag bara, bag in box lady.
Citera
2019-09-12, 15:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Finns det inget förnuftigt logiskt motiv, så är det känslomässigt motiverat. Och då ligger Karin närmast, kan man tänka. Hon har visat att att hon handlat utifrån huvudsakligen känslomässigt engagemang tidigare.

Nu har ju HOL förlorat en del mål för sina klienter i ekobrott.

Kan ju inte vara speciellt roligt att bli av med praktvillan, bilarna, framtida inkomster, hamna hos fogden, bli av med fru, barn och älskarinna samt att behöva pynta "advokaten" en massa pengar för "utfört jobb"....

Det finns nog fler än K.L. som vill se HOL borta.

Hämd behöver ju inte bara gälla "kärlek".
Citera
2019-09-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Det är möjligt men hon hade ju inte behövt folkbokföra sig i hyresrätten alternativt löst det på något annat sätt då hon verkar ha haft ett rikt kontaktnät.
Jag blev mest fundersam över sättet hon brände broar genom att ducka hyran och bara försvinna men det kan bara vara så enkelt att hon inte hade råd med hyran och skämdes för att säga det.

Vet inte om det framgått i tråden men verkar ganska så oklart hur hennes bostadssituation såg ut vid denna tid.
Om hon nu inte bodde hemma hos HOL så verkar det lite märkligt att använda honom som anledning till att man behöver en lägenhet.
Sen kanske HOL sökte upp henne konstant i hennes bostäder och gav henne en omgång men har väldigt svårt att se hur det skulle ske.
Min känsla är att hon manipulerade sig till lägenheten.. men allt är ju spekulationer.

Hon verkar mer styrd av impulser än att klara av att manipulera. Men å andra sidan, det ena utesluter inte alltid det andra. Hon kan ju vara galen på båda sätten.
Citera
2019-09-12, 15:20
Medlem
Citat:
Det är säkerligen inte K.L. Det finns en skådespelerska/konstnär med samma namn och ungefärlig ålder. Varit uppe i tråden förut.

Högst troligt är det inte "vår" Karin.

Aldrig träffat kvinnan men baserat på vigselfotot och intervjun i aftonbladet tycker jag det definitivt liknar. Hon har speciella kinder och har beskrivits som vacker. Vad säger de som träffat henne?

Gillar hennes version av Tainted love...

https://youtu.be/wmjJdxcA27E
Citera
2019-09-12, 15:20
Medlem
Citat:
I hela ärendet får jag intrycket att HOL jobbar för barnens bästa och KL jobbar för SITT eget bästa. Jag har lusläst både dagboksblad och bodelningen sen jag fick dom igår, och ingenstans kan jag se annat än att HOL vill det bästa i allt, medan KL krånglar så mycket hon bara kan. Inte minst visar det på den förhalning på flera år som hon utverkat.

Det är inte HOL som lämnat barnen ensamma hemma. Det är inte HOL som blir åtalad för våldsamt motstånd och misshandel.

Kan du ta till dig att en advokat med processvana vet att framgång i domstol handlar bara om vem som kan styrka det som påstås, där en dom är bevis som väger tungt.

Kan du ta till dig att advokaten dokumenterat, fört anteckningar, polisanmält, kontaktat rättsväsendet, lägligt haft vittnen på plats, och fått sin sak dokumenterad med beslut och domar. Likt en hamster har han skaffat fram skit om frun som han dokumenterat. Med barnen i fokus, där han framstår som en hjälte som tar ansvar för barn.

Det krävs planering för att vinna framgång i domstolarna i tvister. En dom från ett brottmål är bevis som imponerar med prejudicerande verkan och rubbar motpartens trovärdighet. Enkel processföring mot en trasig kvinna som inte ens hinner fatta vad hon drabbats av innan beslut och domar verkställs..

Det är vanligt att kvinnor inte anmäler, eller tas på allvar av rättsväsendet. Det blir ord mot ord i nedlagda ärenden. Kvinnor har också en benägenhet att släta över för barnens skull.

När du läser dokument där det är angivet att en part krånglar, bör du kolla vem som skriver detta och om det är ett opartiskt dokument. Att kalla det för krångla när en part inte vill bli lagligen bestulen i bodelning, är ju det upprättaren av detta dokument ville uppnå när du köper skiten. Bättre kan du, Picasso 2.

Att en kvinna krånglat betyder inte att hon ska betala böter eller indirekta skadestånd till sin f.d. man istället för att hennes rätt tillvaratas i bodelningen, med rätta marknadspriset för hennes andel i lägenheten. Särskilt när hon också har förlorat den rätt hon har till lägenheten på lösa juridiska boliner.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-09-12 kl. 15:23.
Citera
2019-09-12, 15:21
Medlem
Citat:
Nu har ju HOL förlorat en del mål för sina klienter i ekobrott.

Kan ju inte vara speciellt roligt att bli av med praktvillan, bilarna, framtida inkomster, hamna hos fogden, bli av med fru, barn och älskarinna samt att behöva pynta "advokaten" en massa pengar för "utfört jobb"....

Det finns nog fler än K.L. som vill se HOL borta.

Hämd behöver ju inte bara gälla "kärlek".

Det är så sant. Motivförlagen har hittills mest handlat om exet och deras tvister. De kan så klart finnas något annat som vi inte ens har minsta lilla ledtråd till. Hoppas hoppas de hittar skytten snart.
Citera
2019-09-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Hon verkar mer styrd av impulser än att klara av att manipulera. Men å andra sidan, det ena utesluter inte alltid det andra. Hon kan ju vara galen på båda sätten.
Beroende på var hennes hjärnblödning satt så är det inte helt ovanligt med kognitiva problem efteråt. Impulskontrollen kan också vara skadad. Stresskänslighet, hjärntrötthet etc är också vanliga symptom som sällan försvinner med tiden. De sista gör inte att man beter sig som hon har gjort. Men bristande impulskontroll verkar vara något som kommit med hennes skada.
Citera
2019-09-12, 15:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Eftersom allt detta är OT säger jag bara, bag in box lady.

Ja, du är OT.

Diskussionen gällde detta!

https://lexmarket.se/en/lawyers/henrik-olsson-lilja-17604
Citera
2019-09-12, 15:27
Medlem
H.O.L har verkar ha fått en "kaninkokerska" efter sig.... får psykopatvibbar...
Citera
2019-09-12, 15:28
Medlem
Citat:
Beroende på var hennes hjärnblödning satt så är det inte helt ovanligt med kognitiva problem efteråt. Impulskontrollen kan också vara skadad. Stresskänslighet, hjärntrötthet etc är också vanliga symptom som sällan försvinner med tiden. De sista gör inte att man beter sig som hon har gjort. Men bristande impulskontroll verkar vara något som kommit med hennes skada.

Att hon tidigare inte ska haft kognitiva problem, bristande impulskontroll, hjärntrötthet, varit stresskänslig är ganska givet, annars hade hon inte kommit dit hon var. Så något har förändrats. På det sättet kan det både kännas rimligt att hon bedömer det som bra att anlita en torped att skjuta exet, men även tvärtom. Det går inte att säga tycker jag. Att hon ska lyckas planera ett dåd dom hittills inte fått fast någon torped och att hon själv släppts nu känns så där. Hur skulle hon få ihop det här när hon är som hon är, eller som hon beskrivs i mångt och mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in