Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
I hela ärendet får jag intrycket att HOL jobbar för barnens bästa och KL jobbar för SITT eget bästa. Jag har lusläst både dagboksblad och bodelningen sen jag fick dom igår, och ingenstans kan jag se annat än att HOL vill det bästa i allt, medan KL krånglar så mycket hon bara kan. Inte minst visar det på den förhalning på flera år som hon utverkat.
Det är inte HOL som lämnat barnen ensamma hemma. Det är inte HOL som blir åtalad för våldsamt motstånd och misshandel.
Kan du ta till dig att en advokat med processvana vet att framgång i domstol handlar bara om vem som kan styrka det som påstås, där en dom är bevis som väger tungt.
Kan du ta till dig att advokaten dokumenterat, fört anteckningar, polisanmält, kontaktat rättsväsendet, lägligt haft vittnen på plats, och fått sin sak dokumenterad med beslut och domar. Likt en hamster har han skaffat fram skit om frun som han dokumenterat. Med barnen i fokus, där han framstår som en hjälte som tar ansvar för barn.
Det krävs planering för att vinna framgång i domstolarna i tvister. En dom från ett brottmål är bevis som imponerar med prejudicerande verkan och rubbar motpartens trovärdighet. Enkel processföring mot en trasig kvinna som inte ens hinner fatta vad hon drabbats av innan beslut och domar verkställs..
Det är vanligt att kvinnor inte anmäler, eller tas på allvar av rättsväsendet. Det blir ord mot ord i nedlagda ärenden. Kvinnor har också en benägenhet att släta över för barnens skull.
När du läser dokument där det är angivet att en part krånglar, bör du kolla vem som skriver detta och om det är ett opartiskt dokument. Att kalla det för krångla när en part inte vill bli lagligen bestulen i bodelning, är ju det upprättaren av detta dokument ville uppnå när du köper skiten. Bättre kan du, Picasso 2.
Att en kvinna krånglat betyder inte att hon ska betala böter eller indirekta skadestånd till sin f.d. man istället för att hennes rätt tillvaratas i bodelningen, med rätta marknadspriset för hennes andel i lägenheten. Särskilt när hon också har förlorat den rätt hon har till lägenheten på lösa juridiska boliner.