2019-09-12, 13:46
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Men han bor i Södertälje och hon har inofficiellt angetts till en adress i Hägersten, väl långt för en boendestödjare att åka för att hjälpa till, såvida inte KL checkat in på Mora park....
Vilken adress i Hägersten är det hon inofficiellt uppgett?
Hittade inget i tråden om det förutom från en dom där hon hade härjat runt på en Pizzeria i Hägersten 2017.

Har själv aldrig träffat människan eller rör mig ens i närheten av samma kretsar men har fått höra att hon någon gång runt 2015 fixade en lya på Kungsholmen via kontakter.
Anledningen hon uppgav var då att HOL hade gett henne spö och hon behövde någonstans att bo och fick därför via sina kontakter en ledig hyresrätt på Kungsholmen.
Relativt attraktivt läge ändå och tror många hade varit väldigt tacksamma att på en sådan kort tid få ett sådant centralt läge och dessutom ett förstahandskontrakt.

Men hon verkar inte vara speciellt tacksam då hennes sejour blev ganska kort då hon struntade totalt i att betala hyra och när värden gärna ville få tag på henne efter några månader gick hon bara upp i rök.
Varken den som hade fixat lägenheten åt henne eller hyresvärden fick tag på henne och hon blev därför av med kontraktet relativt fort.
Citera
2019-09-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi är nog många här som tvivlar på det som officiellt har förmedlats i detta äktenskapsdrama. En torped i grå tröja som försvinner i folkmängden, utan att ha orsakat HOL någon större skada trots att tre skott träffade vitala delar.

När Karin blir den som först är misstänkt, beror det på att Henrik pekat ut henne. Han måste vara besviken nu när hans trovärdighet som advokat inte räckte till i domstol för att frihetsberöva sin besvärliga exfru.

Jag skrattade när jag läste i Aftonbladet, om allt stöd HOL uppfattar att han fått. Vi som har annan uppfattning om vem som är offer i denna härva diskuterar ju saken anonymt.

Förstår inte riktigt varför du har ett behov av att skuldbelägga brottsoffret. Om han inte hade gjort motstånd på plats och kanske ännu bättre avlidit hade du varit nöjd då ? Att du tvivlar på det som framkommit i tråden i form av dokument och utsagor från tredje part har väldigt liten betydelse.

Du borde veta bättre än att det skulle handla om hans trovärdighet som advokat att x frun nu går fri på gatan. Du inbillar dig väll inte att hon är helt avskriven ?

Dina sista rader är ( nu får du ursäkta ) rent skitsnack. Skratta på du, mår du bra av att håna ett offer som haft änglavakt och lyckades överleva flera skott så att hans barn får behålla sin far i livet så fortsätt. Säger dock en hel del om dig som person. Stöd har han från alla håll. Barnen också. Irl finns inget stöd för K. Hon väcker avsky i alla led. Fortsätt diskutera saken anonymt, de andra inom polis och rättsväsendet behöver inte smyga med sina diskussioner. Karin är ett offer - för sig själv. Det står helt klart för de som känner till paret.

De lustiga är att jag igår hörde folk inom yrkesgruppen mena att det bara är en tidsfråga innan tokkärringen kommer in med en ny överklagan om boendet och vårdnaden. Nu när Henrik blivit beskjuten av kriminella så är det ingen trygg plats för barnen. En sjuk anledning att misskreditera någon för att själv försöka vinna en tvist. Sen ser jag att du skriver något liknande längre upp. Dina inlägg har uppenbarligen en agenda. Nu är det jag som skrattar 😃
Citera
2019-09-12, 13:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det ska inte alls mycket till, lite smutskastning, nedsvärtning och tröga batikhäxor räcker.

Eller hur? Resonerar du likadant ifall Karin hade fått vårdnaden? Knappast.
Citera
2019-09-12, 13:50
Medlem
Om man slår in på spåret att Henrik har anordnat skjutningen av honom, kan han varit inspirerad av skotten i gamla stan. Men tycker att uppgifterna om deras personligheter inte finns beskrivna på ett sätt som ännu ger för handen vilket det självklart är.
Citera
2019-09-12, 13:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Det här är en tråd om att Henrik blivit skjuten. Inte en att värna om barnen. Kan vara som du säger, men det tycker åtminstone inte jag att vi har fakta nog för att säga säkert. Alla uppgifter böljar ju fram och tillbaka i ett av med kraftiga underströmmar och höga böljor. Hoppas de hittar skytten snart, det skulle ge kött på benen i diskussionen.

Det håller jag med om. Skytten och eventuell uppdragsgivare ska vara rejält oroliga nu då Henrik överlevde och kan berätta.
Citera
2019-09-12, 13:53
Medlem
I hela ärendet får jag intrycket att HOL jobbar för barnens bästa och KL jobbar för SITT eget bästa. Jag har lusläst både dagboksblad och bodelningen sen jag fick dom igår, och ingenstans kan jag se annat än att HOL vill det bästa i allt, medan KL krånglar så mycket hon bara kan. Inte minst visar det på den förhalning på flera år som hon utverkat.

Det är inte HOL som lämnat barnen ensamma hemma. Det är inte HOL som blir åtalad för våldsamt motstånd och misshandel.
Citera
2019-09-12, 13:55
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
men har fått höra att hon någon gång runt 2015 fixade en lya på Kungsholmen via kontakter.
Anledningen hon uppgav var då att HOL hade gett henne spö och hon behövde någonstans att bo och fick därför via sina kontakter en ledig hyresrätt på Kungsholmen.
Relativt attraktivt läge ändå och tror många hade varit väldigt tacksamma att på en sådan kort tid få ett sådant centralt läge och dessutom ett förstahandskontrakt.

Men hon verkar inte vara speciellt tacksam då hennes sejour blev ganska kort då hon struntade totalt i att betala hyra och när värden gärna ville få tag på henne efter några månader gick hon bara upp i rök.
Varken den som hade fixat lägenheten åt henne eller hyresvärden fick tag på henne och hon blev därför av med kontraktet relativt fort.

Anmärkningsvärt... Fast vid närmare eftertanke skulle det ju ligga henne i fatet när det gäller striden om bostadsrätten. Då skulle ju inte rätten anse att hon har behov av den om hon innehade en hyresrätt.
Citera
2019-09-12, 13:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Om man slår in på spåret att Henrik har anordnat skjutningen av honom, kan han varit inspirerad av skotten i gamla stan. Men tycker att uppgifterna om deras personligheter inte finns beskrivna på ett sätt som ännu ger för handen vilket det självklart är.

Vad skulle anledningen vara? Han har ju "vunnit" allt! Modigt gjort i så fall att välja att bli skjuten i både huvud och bröstet..Nä, den teorin tror jag inte på.
Citera
2019-09-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Ju mer jag läser ju mer övertygad jag är att advokaten är en psykopat som vill bara kross sitt ex på alla plan. Tar lägenheten sedan barnet och till sist anlita någon som skjuter honom lindrigt för att få henne fängslad.

Ju mer jag läser ju mer blir min teori allt starkare

Var läser du? På Flashback? Ja här står ju sanningen. Tänk efter, skulle du ta emot tre skott som varje enskilt kunde vara dödande, eller ”bara” förlamande? Bara för att nita någon som redan verkar vara nere för räkning.

Hahahahahahaha!
Citera
2019-09-12, 14:00
Medlem
Jofs avatar
Har Karin åstadkommit detta är hon närmast bindgalen. Har en f d klient eller åtalad åstadkommit detta är hen omdömeslös.
Ser inget förnuftigt motiv bakom dådet. Kan det finnas? Förnuftigt - logiskt- motiv?
Citera
2019-09-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Har Karin åstadkommit detta är hon närmast bindgalen. Har en f d klient eller åtalad åstadkommit detta är hen omdömeslös.
Ser inget förnuftigt motiv bakom dådet. Kan det finnas? Förnuftigt - logiskt- motiv?

Nej det kan inte finnas förnuftigt-logiskt-motiv. Varken en arg klient eller en tokig alkis kan se något logiskt i detta brott
Citera
2019-09-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad skulle anledningen vara? Han har ju "vunnit" allt! Modigt gjort i så fall att välja att bli skjuten i både huvud och bröstet..Nä, den teorin tror jag inte på.

Han kanske vill att hon ska sitta inburad?

Problemet med den här teorin är att om man tänker så att han är psykopat är han därför skickligt manipulativ och psykopater ofta framstår som riktigt trevliga människor när de manipulerar andra. En människa kan ju vara trevlig och rättskaffens utan att vara psykopater. Så om skytten avslöjas så får man kanske vägledning vad gäller det. Det hela är, tycker jag allt för mycket den ena är svart och den andra är vit. Det brukar rör sig om skalor och att de svartaste fläckarna finns likväl som de vitaste medan mycket går i grått. Så jag känner mig ytterst tveksam till att en vit och en svart har gift sig, fått barn och sen pågår en process där deras vithet eller svarthet består.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in