2019-09-12, 13:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är säkerligen inte K.L. Det finns en skådespelerska/konstnär med samma namn och ungefärlig ålder. Varit uppe i tråden förut.

Högst troligt är det inte "vår" Karin.
Kanske inte, det är inte ett helt ovanligt namn.
Citera
2019-09-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Japp, dessa uttalanden av honom är också manipulativa. Kanske i alla fall.

Om hans telefon är bort så kanske det finns något på den som är "hemligt". Vad det skulle kunna vara kan ju inte ens spekulera fram något om.

Ja, du har en poäng. Det blir ännu viktigare nu att hitta denna torped.

Nu när HOL är i hemmets lugna vrå kanske han kommer ihåg fler detaljer för att ge polisen ett bättre signalement?
Citera
2019-09-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi är nog många här som tvivlar på det som officiellt har förmedlats i detta äktenskapsdrama. En torped i grå tröja som försvinner i folkmängden, utan att ha orsakat HOL någon större skada trots att tre skott träffade vitala delar.

När Karin blir den som först är misstänkt, beror det på att Henrik pekat ut henne. Han måste vara besviken nu när hans trovärdighet som advokat inte räckte till i domstol för att frihetsberöva sin besvärliga exfru.

Jag skrattade när jag läste i Aftonbladet, om allt stöd HOL uppfattar att han fått. Vi som har annan uppfattning om vem som är offer i denna härva diskuterar ju saken anonymt.
Nu är jag inte säker på vad du menar. De som känner paret IRL har med all säkerhet sin uppfattning klar om vem som är offer i det hela - om vi nu ska prata om offer. Läser man dessutom bodelningen så insåg HOL att KL inte klarade att komma in med material:

Karin Lilja har inte uppgivit alla sina tillgångar. Då efterfrågade kompletteringar, bland annat angående bankmedel m.m., inte inkommit-trots långa uppskov, har Henrik Olsson Lilja slutligen begärt att ärendet företas till beslut på befintligt material.

Dvs - ev tillgångar på hennes konton är inte inräknade i det material som finns så som jag uppfattar det hela.

Att han sedan tänkt att köpa ut KL när denna dom vunnit laga kraft, smög sig fullständigt då KL har förhalat processen genom överklaganden under mer än 2,5 år.
Citera
2019-09-12, 13:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Här kan vi lyssna lite till Herr Olsson Liljas röst också, för jämndställdheten och rättvisans skull.

Dessutom menar han att det är alldeles för lätt för åklagarsidan att få igenom en häktning

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7267954
Citera
2019-09-12, 13:35
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag har inget hat mot HOL. Jag läser det som kommer fram och jag håller mig objektiv, mer än dig i alla fall. Och jag är nu mycket övertygad om att HOL inte är så oskyldig i denna soppa. Jag tror att han utnyttjat K.L. på många sätt. Även inom hennes yrkesutövning. Mycket oegentligheter. Små "tips", läckor. Men det är min spekulation.

En person som K.L. som lyckats ta sig så långt helt själv, klassats som "mer än "normal" av samhället i många år, blir inte bindgalen hur som helst. Hennes liv började gå utför den dag hon träffade HOL. Det första som händer är ju tydligen att hon redan då blir lurad på lägenheten, egentligen. Fast hon vet inte om det då. Men det är min teori.

Att vara "bostadslös" är den bästa skyddade adressen. Speciellt om polisväsendet och/eller andra myndigheter ofta råkar "läcka".

Det ska bli intressant att se om HOL nu tänker bo kvar på adressen med de enormt omhuldade stackars övre tonåriga rikemansbarnen, eller om han nu verkligen tvingas sätta "barnens bästa" först.

Ibland kan saker komma tillbaka och bita en i arselet.

Jag anar en större hundkyrkogård här.

Edit: stavfel

Jag trodde att du brydde dig om barnen i det här fallet? Tydligen inte. Det ska mycket till innan en mamma helt förlorar vårdnaden om sina barn. Nu har pappan (tack och lov) ansetts vara en bättre vårdnadshavare och vid skilsmässa SKA barnen få bo kvar i ett så orubbat bo som möjligt. Det är väl bra? Jag tror knappast att en "torped" på nytt skulle försöka döda HOL på samma plats så den adressen är nog den säkraste för barnen i dagsläget.
Citera
2019-09-12, 13:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
HOL åtar sig att försvara "white collar crime".

En intressant formulering.

https://lexmarket.se/en/lawyers/henrik-olsson-lilja-17604
Citera
2019-09-12, 13:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag trodde att du brydde dig om barnen i det här fallet? Tydligen inte. Det ska mycket till innan en mamma helt förlorar vårdnaden om sina barn. Nu har pappan (tack och lov) ansetts vara en bättre vårdnadshavare och vid skilsmässa SKA barnen få bo kvar i ett så orubbat bo som möjligt. Det är väl bra? Jag tror knappast att en "torped" på nytt skulle försöka döda HOL på samma plats så den adressen är nog den säkraste för barnen i dagsläget.

Det ska inte alls mycket till, lite smutskastning, nedsvärtning och tröga batikhäxor räcker.
Citera
2019-09-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu är jag inte säker på vad du menar. De som känner paret IRL har med all säkerhet sin uppfattning klar om vem som är offer i det hela - om vi nu ska prata om offer. Läser man dessutom bodelningen så insåg HOL att KL inte klarade att komma in med material:

Karin Lilja har inte uppgivit alla sina tillgångar. Då efterfrågade kompletteringar, bland annat angående bankmedel m.m., inte inkommit-trots långa uppskov, har Henrik Olsson Lilja slutligen begärt att ärendet företas till beslut på befintligt material.

Dvs - ev tillgångar på hennes konton är inte inräknade i det material som finns så som jag uppfattar det hela.

Att han sedan tänkt att köpa ut KL när denna dom vunnit laga kraft, smög sig fullständigt då KL har förhalat processen genom överklaganden under mer än 2,5 år.

HL skickar en lakej till polisen som påstår att han blivit kontaktad av KL för att mörda HL. Ett ganska ofarligt uppdrag eftersom inget har hänt.
Med detta dokumenterat blir det enkelt att utverka ett kontaktförbud och dessutom dra fördel i vårdnadstvist samt så klart garanterat ha barnen på sin sida.
Med kontaktförbud och vårdnad i sin hand är bodelningen i princip klar på det sätt som HL önskar. Varför behåller han ens namnet? Kanske för alltid retar det någon.
Citera
2019-09-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Det här är en tråd om att Henrik blivit skjuten. Inte en att värna om barnen. Kan vara som du säger, men det tycker åtminstone inte jag att vi har fakta nog för att säga säkert. Alla uppgifter böljar ju fram och tillbaka i ett av med kraftiga underströmmar och höga böljor. Hoppas de hittar skytten snart, det skulle ge kött på benen i diskussionen.
Citera
2019-09-12, 13:45
Medlem
Ju mer jag läser ju mer övertygad jag är att advokaten är en psykopat som vill bara kross sitt ex på alla plan. Tar lägenheten sedan barnet och till sist anlita någon som skjuter honom lindrigt för att få henne fängslad.

Ju mer jag läser ju mer blir min teori allt starkare
Citera
2019-09-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
HL skickar en lakej till polisen som påstår att han blivit kontaktad av KL för att mörda HL. Ett ganska ofarligt uppdrag eftersom inget har hänt.
Med detta dokumenterat blir det enkelt att utverka ett kontaktförbud och dessutom dra fördel i vårdnadstvist samt så klart garanterat ha barnen på sin sida.
Med kontaktförbud och vårdnad i sin hand är bodelningen i princip klar på det sätt som HL önskar. Varför behåller han ens namnet? Kanske för alltid retar det någon.

Jag har också funderat över varför han behåller namnet. Kanske för att barnen heter så. Det brukar ju vara en förklaring. Men han är advokat och behåller ett namn som associeras med en enligt honom mycket instabil människa.
Citera
2019-09-12, 13:46
Medlem
Citat:
HOL åtar sig att försvara "white collar crime".

En intressant formulering.

https://lexmarket.se/en/lawyers/henrik-olsson-lilja-17604

Det kallas för manchettbrott - dvs ekonomisk brottslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in