2019-09-11, 07:26
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Skulle vara intressant att få veta om hon försökte kontakta exet innan hon åkte till platsen. Det vore normalt att göra istället för att bara åka dit. Men förväntar man sig att personen inte kommer svara så ringer man väl inte? Klassiskt misstag?

Fast hon hade väl kontakförbud, eller?
Citera
2019-09-11, 07:29
Medlem
Mina tankar i början var mer i banorna att KL inte är GM (anstiftare, inte skytt). Men efter intervjuerna så tvekar jag och har nästan helt ändrat vad jag tror.

Det är så mycket konstigt i intervjuerna med Aftonbladet och Expressen. Man får onekligen vibbar från både JM och Madsen. Även filmklippen från amerikanen som mördade sin familj stämmer bra in. Alla är psykopater som mördat.
Jag är dock inte främmande för att de konstiga svaren kan vara relaterade till ett alkoholmissbruk, som många hävdar att KL har. Är mycket i intervjuerna som ger intryck av en missbrukares paranoia.
Citera
2019-09-11, 07:31
Medlem
En sak jag tänkte på är från Aftonbladets intervju där hon säger att hon togs in till häktescellen utan att veta varför ens och när en polis kom in till häktet så var det första hon frågade "lever han" trots att hon inte från början visste vad hon var häktad för.

Eller har jag missuppfattat?
Citera
2019-09-11, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, hade förväntat mig ett annorlunda språk och resonemang.

Du tror väl inte att någon som supit och varit icke arbetsför sen 2012 behåller sin sociolekt?
Citera
2019-09-11, 07:34
Medlem
Förr gjordes det sanmanfattningar som klistrades in i trådens första inlägg. Har mab slutat med det?

Skulle vilja se en bild på henne utan att gå igenom 4000 inlägg
Citera
2019-09-11, 07:39
Medlem
Det var känt att en känd advokat skjutits utanför sin dörr i huset. Plus att polisen sökte en kvinna.

Vilken obekräftad uppgift hade hon på att det var just Henrik som var offer för skjutningen, som hon ville få bekräftad av polisen? När blev detta allmänt känt faktum?[/quote]
Citera
2019-09-11, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkislgh
Förr gjordes det sanmanfattningar som klistrades in i trådens första inlägg. Har mab slutat med det?

Skulle vilja se en bild på henne utan att gå igenom 4000 inlägg

finns typ inga bilder, vilket är helt sjukt
Citera
2019-09-11, 07:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf

I så fall bröt hon det när hon åkte till hans adress och borde inte sett något hinder att även ringa honom. Men man vet inte, hon kanske inte fått tillgång till hans nummer.
Citera
2019-09-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Tycker snarare att det skulle varit märkligt om hon inte dykt upp på brottsplatsen. Största nyheten i massmedia på den adress hennes barn (och ex man) bor på. Dessutom uppger hon att en vän kontaktat henne och berättat om det inträffade varpå hon sätter sig i en taxi och åker dit.

När dök hon upp där? När skrev man ut adressen?
Hon kunde lika gärna ha ringt?
Citera
2019-09-11, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mind.hunter
Nej. Hans skottskador var märkliga. Folk spekulerar i att skytten var amatör. Ok..men om han nu var så amatörmässig, varför har han inte blivit haffad?

På vilket sätt är dom märkliga? Du vet inte vart exakt skotten träffade
Citera
2019-09-11, 08:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Mina tankar i början var mer i banorna att KL inte är GM (anstiftare, inte skytt). Men efter intervjuerna så tvekar jag och har nästan helt ändrat vad jag tror.

Det är så mycket konstigt i intervjuerna med Aftonbladet och Expressen. Man får onekligen vibbar från både JM och Madsen. Även filmklippen från amerikanen som mördade sin familj stämmer bra in. Alla är psykopater som mördat.
Jag är dock inte främmande för att de konstiga svaren kan vara relaterade till ett alkoholmissbruk, som många hävdar att KL har. Är mycket i intervjuerna som ger intryck av en missbrukares paranoia.

Hon kanske är så förbittrad att hon vill att HOL ska veta vem som ligger bakom men är såpass slipad så hon vet hur hon ska undkomma straff. Underliga svar på frågor räcker inte för en dom. Även ett erkännande måste bevisas. Hon är onekligen knepig.
Citera
2019-09-11, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf

Jo men i detta fall hade det nog varit normalt att ringa. Hade inte du gjort det om du fått reda på att något sådant hänt vid adressen där sina barn bor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in