Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Vi är nog många här som tvivlar på det som officiellt har förmedlats i detta äktenskapsdrama. En torped i grå tröja som försvinner i folkmängden, utan att ha orsakat HOL någon större skada trots att tre skott träffade vitala delar.
När Karin blir den som först är misstänkt, beror det på att Henrik pekat ut henne. Han måste vara besviken nu när hans trovärdighet som advokat inte räckte till i domstol för att frihetsberöva sin besvärliga exfru.
Jag skrattade när jag läste i Aftonbladet, om allt stöd HOL uppfattar att han fått. Vi som har annan uppfattning om vem som är offer i denna härva diskuterar ju saken anonymt.
Nu är jag inte säker på vad du menar. De som känner paret IRL har med all säkerhet sin uppfattning klar om vem som är offer i det hela - om vi nu ska prata om offer. Läser man dessutom bodelningen så insåg HOL att KL inte klarade att komma in med material:
Karin Lilja har inte uppgivit alla sina tillgångar. Då efterfrågade kompletteringar, bland annat angående bankmedel m.m., inte inkommit-trots långa uppskov, har Henrik Olsson Lilja slutligen begärt att ärendet företas till beslut på befintligt material.
Dvs - ev tillgångar på hennes konton är inte inräknade i det material som finns så som jag uppfattar det hela.
Att han sedan tänkt att köpa ut KL när denna dom vunnit laga kraft, smög sig fullständigt då KL har förhalat processen genom överklaganden under mer än 2,5 år.