2019-09-12, 08:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eller lås handleden. Eller... bla ha, bla ha...

Det finns 100 rätta saker och agerat istället för hur SD gjorde.

Men där och då vart det som det vart i just den situationen och allt som ledde till det dit.

Alltid jäv_igt enkelt att sitta vid tangenterna och vara efterklok. Kastar jag en snöboll rakt mot ert ansikte kommer det vara helt olika reaktionen: Stätta upp handen, ducka, gå åt vänster, gå åt höger, stå kvar (det finns ett rätt svar på dem frågan, motivera).
Fetad text: du fattade poängen. Det var frågan om misshandel som hon gjorde rätt i att anmäla.
Citera
2019-09-12, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Det är så att jag igår intresserade mig för en märklig sak TinnaNinna hade skrivit och som RosaMund hade delat. Det var något mycket konstigt som jag fann obehagligt, som ska ha skrivits på Lw minnessida, som jag uppfattade kunde vara något religiöst och om hämd.
Så när Gloriouslife svarade på detta inlägg om Gud, så gick jag bakåt och kollade vad det handlade om och tyckte det var en intressant konversation helt enkelt, eftersom det handlade om samma sak, hämd.
Är du bekymrad över konversationen om Gud?
Nu förstår jag verkligen inte din fråga... om gud... var kom den ifrån?

Iof, hade inte en MGM redan varit på plats vore det inte helt otänkbart att någon kyrklig varit misstänkt som jag ser det (med tanke på hur de som jag uppfattar som light kristna uttrycker sig i tråden).

Min ursprungliga fråga till dig var hur du kan veta vad SM menade med sitt inlägg.
Citera
2019-09-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW hade ju sagt till StHolmes att hon inte ville ha någon
relation med honom. Att hon var trött på karlar.
Att de bara gav en massa problem.

Om JG fått samma svar så kan man ju förstå om han blev
upprörd när hon delade hotellrum med MgL och när han
sedan fick veta att hon och SD haft ett förhållande i 6 år.

Jasså hade LW sagt att hon inte ville ha någon relation med Sd menar du?
Ja det verkar som att Jg var väldigt betuttad i Lw. ML lär ju veta hur Jg betedde sig på hotellet, tycker han verkar ha lite väl mycket kontrollbehov?
Citera
2019-09-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fetad text: du fattade poängen. Det var frågan om misshandel som hon gjorde rätt i att anmäla.
Men du fattade verkligen inte poängen...

Kliv ifrån tangenterna och prova verkligheten.

Nu försvarar jag inte SD:s agerande. Även om jag kanske inte har dom fysiska förutsättningarna, så tänker jag initialt att jag skulle gå runt bilen och försökt dra ut personen i ren frustration. Men... det skulle nog leda till större skada och smärta. Säkert friad då med.

Det som utspelades låter mer förnedrande än smärtsamt och däri ligger nog mycket av anledningen till anmälan.
Citera
2019-09-12, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men du fattade verkligen inte poängen...

Kliv ifrån tangenterna och prova verkligheten.

Nu försvarar jag inte SD:s agerande. Även om jag kanske inte har dom fysiska förutsättningarna, så tänker jag initialt att jag skulle gå runt bilen och försökt dra ut personen i ren frustration. Men... det skulle nog leda till större skada och smärta. Säkert friad då med.

Det som utspelades låter mer förnedrande än smärtsamt och däri ligger nog mycket av anledningen till anmälan.

Frågan man ställer sig nu i efterhand är ju om man hade kunnat stoppa denna till synes stigande våldspiral ifrån SD här. Om han hade blivit fälld hade han backat undan då? Eller hade det endast påskyndat förloppet?

Nu verkar ju anmälan vara en bidragande orsak till att man snabbt och tidigt i utredningen förmodligen kunde hitta rätt GM. Så sista ordet till LW kanske ändå.
Citera
2019-09-12, 09:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu förstår jag verkligen inte din fråga... om gud... var kom den ifrån?

Iof, hade inte en MGM redan varit på plats vore det inte helt otänkbart att någon kyrklig varit misstänkt som jag ser det (med tanke på hur de som jag uppfattar som light kristna uttrycker sig i tråden).

Min ursprungliga fråga till dig var hur du kan veta vad SM menade med sitt inlägg
.

Bra fråga.
Citera
2019-09-12, 09:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Exakt så.
Jag förstår inte att de flesta här verkar tycka att knoggnuggning är ett bra sätt för att få ut någon ur en bil.

Håller med dig. Det är ett märkligt resonemang att hävda att det var ett vettigt förfarande från SD:s pga. "att det funkade". SD kanske ville bli kvitt LW sen senare i tid, för att han tyckte att hon förstört hans liv. Ska vi då ha samma resonemang om han är mördaren? "Hon kan inte längre förstöra för honom. Så att mörda henne var rätt beslut, för det funkade."

Var går gränsen för vad som är ett bra beslut, kan man då undra.
Citera
2019-09-12, 09:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Att bruka våld mot någons huvud med hårda nävar, är ingen fungerande metod för att få ut en oönskad passagerare ur en bil. Hade han stigit ut, gått fram till hennes sida och lugnt dragit ut henne, utan att orsaka skada, ja då hade syftet med att få henne ur bilen varit uppnått.

"Visst fysiskt tvång" ska inte likställas med "Visst fysiskt våld"

Viktigt och klokt inlägg.
Jag misstänker att det inte gick att fastställa hur gravt våldet var.
Och att SD sagt att han använt det för att få ut LW ur bilen.

Jag tror att det blev ett inre utbrott i SDs skalle.Jag tror att han blev fruktansvärt frustrerad av att han inte klarade av att hantera situationen.

Jag kan nästan tro att det egentligen var ett uttryck för tillbakahållen vrede som stod för att han nästan ville göra något mycket värre.

Observera att han drog ner henne i ett hårt och smärtsamt grepp.

- Jag tänker att det greppet talar om hur arg han är.

- Sedan finns ett inslag av kontroll. Han knoggnuggar hennes huvud. Men egentligen vill han göra något mycket värre.

Inte tror jag att han gör detta för att få ut henne ur bilen...
Det är bara vad han säger.

Expressen:
"Enligt henne började misshandeln med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil. Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp.

Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan.
"

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/
Citera
2019-09-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Exakt så.
Jag förstår inte att de flesta här verkar tycka att knoggnuggning är ett bra sätt för att få ut någon ur en bil.
Varför gick han inte själv ur bilen om han ville få ut henne ur den?
Tror inte på det, de tjafsade om något och han blev arg och knoggnuggade henne.
Undrar om Hd varit utsatt för mycket våld av Sd?
Citera
2019-09-12, 09:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Absolut! Det han gör är ju helt efterblivet. Men händelsen visar ju att även hon hade sidor som vad lite efterblivet. Det är väl det som är intressant, om hon hade egenskaper att trigga just DENNA man till att slutligen begå den hemska handlingen.

Inte att tjata om vem som försvarar en mördare eller vem som har rätt eller fel. Det blir liksom efterblivet även detta, och leder inte till någonting. Jag tar absolut inte någons parti. Det är helt ointressant. Det är ju sanningen som förhoppningsvis kommer segra.

Eftersom SD inte är en känd våldsman och heller inte figurerat i några brottsutredningar kopplat till det förut, så är det nog så att det krävs att han utsätts för någon som kan provocera honom ordentligt, och att sådana personer inte direkt svärmat runt honom tidigare.

Jag tror alltså att häri ligger det tänkta motivet till mordgärningen. Att vi har att göra med en väldigt infekterad relation under lång tid, som till slut eskalerade och fullständigt blommade ut i samband med när LW mördades. Eftersom jag tillhör dom som tror att SD är mördaren, så tror jag också att LW och SD var två personer som sårade varandra ordentligt gång på gång; jag tror det var ett mycket destruktivt förhållande som vi så många gånger förut läst om rörande andra relationsfall.
Citera
2019-09-12, 09:43
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Citat ur AB under häktningstiden: "Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl."

Om H*d*ng bedömer att HD gränsar till eller ligger på "sannolika", borde hon ha samlat ihop hyfsat med bevisunderlag redan. - Vittnesiakttagelser som nu kan sättas in ett förmodat händelseförlopp?
NFC kan komma att leverera ytterligare ja, efter analys.
Och försvarsadvokaten sa "svaga bevis från början som inte stärkts". Med tanke på att det inte ens blev häktningsförhandling så känns den versionen närmare sanningen. Men ÅH kan ha blivit felciterad eller så ligger det något avancerat "taktiserande" bakom, fan vet .
Citera
2019-09-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Håller med dig. Det är ett märkligt resonemang att hävda att det var ett vettigt förfarande från SD:s pga. "att det funkade". SD kanske ville bli kvitt LW sen senare i tid, för att han tyckte att hon förstört hans liv. Ska vi då ha samma resonemang om han är mördaren? "Hon kan inte längre förstöra för honom. Så att mörda henne var rätt beslut, för det funkade."

Var går gränsen för vad som är ett bra beslut, kan man då undra.

Jag tror att de flesta fungerande människor klarar av att reda ut den frågeställningen utifrån sunt förnuft faktiskt. Min tolkning av situationen är att om man vägrar kliva ur någon annans bil för att sedan blanda in staten när ägaren av bilen gör något handgriplingen, då finns det en agenda. Då jävlas man helt enkelt.

Nu spelar det ju ingen roll hur offret var eller betedde sig. Ingenting ursäktar ett mord, och det är för mig inte det som det handlar om.

Jag tänker mer att det kan säga något om Stefan som potentiell gärningsman, och vad som kan krävas för att trigga honom. Någon som förstår hur jag tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in