Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Finns ingen anledning till våld ändå. Han kunde sagt
- Jag föreslår att vi träffas till lunch och pratar då OK? Nu måste jag hem.
Vilket Skitsnack, Remark ! Du har inte förstått ett smack om du tror det gått med LW.
Att LW vägrade lämna en annans persons bil mitt i natten trots upprepade tillsägelser säger mycket om dom själsliga problem LW hade att acceptera gränser. SD ville INTE prata mer med LW. LW ville genom anmälningar hämnas för att SD sa nej. Nobbandet sved
inte knogguggingen.
Bilincidenten är en händelse av många då SD försökte få LW förstå det var slut mellan dom. Hon gick t.o.m så långt att hon skvallrade till HD för att hämnas och förstöra så mycket som möjligt för fam Davidsson.
Man bör vara blind om man inte ser dom sammanhangen.
Vigselförrättaren sviker sin tro och sitt löfte som pastor om och om och om igen.
Som vän sviker LW sin granne och catchingvän HD om och om och om igen när hon öppnar sitt sköte för hennes väns man under flera års tid.
LW var en megasvikare av sina nära i total avsaknad av konsekvenstänk.
Konsekvensen blev det som till slut gav mördaren motivet att i raseri slå ihjäl henne.
Edit: upprepar undertill det som skarptänkta Draifos postade nyligen.
Lena Wesström hade ett förflutet som baptistpastor och när det misstänkta ex-paret gifte sig var det hon som förrättade vigseln. Den häktade mannen och Lena Wesström hade varit goda vänner under många år och har också periodvis haft en kärleksrelation. Det har tidigare bekräftats av mannens försvarsadvokat Ingvar Backman, som då inte ville gå närmare in på några detaljer eftersom det berörde ”den motivbild som åklagaren vill måla upp”.
https://www.expressen.se/nyheter/kri...kta-mordarna-/
Notera särskilt "den motivbild som åklagaren vill måla upp"