2019-09-12, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har ett antal nätter framför sig .... De good nights är förbrukade.

Dina partikuljära [egendomliga] önskedrömmar räknas inte i detta fallet.
SD kan även komma att försättas på fri fot efter då avslutad rättegång, detta sagt med anledning av att ............ om inte TingsRätten godtar bevisens tillräcklighet. Sedan förstår jag inte ditt bruk av så kallade Svengelska.

Vad anbelangar SD, så måste allting ställas utom all rimlig tvivel, det vill säga, att ifrågavarande har ! gjort sig skyldig till det som vederbörande nu av Åklagaren står anklagad inför.
Citera
2019-09-12, 06:31
Medlem
Citat:
Ja, just ja det tillbucklade örhänget av guld.➡ JM efterlyste ett. Sherlock nämnde att LW skickat bevismaterial till en förtrogen. Förmodligen dagbok, SMS hot mm men säkert även örhänget, då är nog allt i polisens trygga förvar.

Till observandum, vad anbelangar @JM och ifrågavarande's tidigare inom tråden efterlysta ett par örhängen, det vill säga, UG/471bp och som du framfört här ovan sett inom den gråa citat-rutan, vill jag att du från och med nu lämnar åt sidan.

Till nytt observandum, då jag tidigare inom tråden framförde ett par av Lena Wesström's saknade örhängen UG/471bp och gällande Falkberget, skrev även medlemmen @Moralensväktare, att vederbörande mycket väl sedan tidigare kände till dessa örhängen samt ingraveringen UG/471bp ... ifrågavarande bad mig då också inom sitt skrivna inlägg, att inte göra mer offentligt inom tråden gällande dessa örhängen.

Jag tar tillbaka vad jag tidigare framfört gällande dessa örhängen UG/471bp samt gällande Lena Wesström och Falkberget.

Vad sedan anbelangar medlemmen @Moralensväktare och gällande vederbörande's kännedom om dessa Lena Wesström's örhängen UG/471bp .... om ifrågavarande vill återtaga sitt påstående gällande örhängena, det är en sak som ni trådmedlemmar skriftligen få ta upp med @Moralensväktare, genom att i sådant fall ställa frågor till vederbörande om detta.
Citera
2019-09-12, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
För att han gjorde illa henne, ja.
Vid en klassisk förflyttning förs de egna armarna under armhålorna på den som ska förflyttas, armar låses ev fast genom att lägga händerna ovanpå underarmarna. Dra bakåt.

- Aldrig dra med våld i armarna.

Eller lås handleden. Eller... bla ha, bla ha...

Det finns 100 rätta saker och agerat istället för hur SD gjorde.

Men där och då vart det som det vart i just den situationen och allt som ledde till det dit.

Alltid jäv_igt enkelt att sitta vid tangenterna och vara efterklok. Kastar jag en snöboll rakt mot ert ansikte kommer det vara helt olika reaktionen: Stätta upp handen, ducka, gå åt vänster, gå åt höger, stå kvar (det finns ett rätt svar på dem frågan, motivera).
Citera
2019-09-12, 06:50
Medlem
Scenario:
En polis sitter och tittar på bilderna som togs på SD när han anhölls på tisdagen, ett drygt halvt dygn efter LW försvann.
Hen har bra koll på beslagsprotokollet och vad som är inskickat till NFC. Eftersom skadorna är som dom är tittar polisen en extra gång på bilden av SD och inser att skorna han hade på sig vid 1:a anhållandet inte finns i listan till NFC...
Citera
2019-09-12, 06:54
Medlem
Citat:
Att bruka våld mot någons huvud med hårda nävar, är ingen fungerande metod för att få ut en oönskad passagerare ur en bil. Hade han stigit ut, gått fram till hennes sida och lugnt dragit ut henne, utan att orsaka skada, ja då hade syftet med att få henne ur bilen varit uppnått.

"Visst fysiskt tvång" ska inte likställas med "Visst fysiskt våld"

Absolut! Det han gör är ju helt efterblivet. Men händelsen visar ju att även hon hade sidor som vad lite efterblivet. Det är väl det som är intressant, om hon hade egenskaper att trigga just DENNA man till att slutligen begå den hemska handlingen.

Inte att tjata om vem som försvarar en mördare eller vem som har rätt eller fel. Det blir liksom efterblivet även detta, och leder inte till någonting. Jag tar absolut inte någons parti. Det är helt ointressant. Det är ju sanningen som förhoppningsvis kommer segra.
Citera
2019-09-12, 07:02
Medlem
Citat:
För att han gjorde illa henne, ja.
Vid en klassisk förflyttning förs de egna armarna under armhålorna på den som ska förflyttas, armar låses ev fast genom att lägga händerna ovanpå underarmarna. Dra bakåt.

- Aldrig dra med våld i armarna.

Det fungerar ju jättebra, på någon som vill bli förflyttad. Övriga förflytas via de kroppsdelar man får tag på. Inga konstigheter alls. Knappast misshandel om man inte är gjord av socker.
Citera
2019-09-12, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hur var SDs och LWs förhållande? Vem gjorde slut med vem? Ville den andre fortsätta?

➡Kan vi vara säkra på att LW inte blev attackerad av en älg?

Enligt, och utifrån den dåvarande RättsMedicinska analysen inom RättsMedicinalverket via obduktion av den då avlidna och dödsmisshandlade kvinnokroppen, har man därinom, och genom hög RättsMedicinsk kompetens kunnat fastställa den egentliga dödsorsaken gällande hur ! ... och på vilket sätt ! ... som offret avlidit på. Om nu så hade varit det egentliga fallet av ett djurs angrepp och som då skulle haft resulterat i offret's egentliga dödsorsak, så hade detta i sin tur varit konstaterat för länge sedan, vilket så inte blev, det resterande bör för dig tala sitt eget klarspråk utan ytterligare förklarings-tillägganden gällande din tidigare ställda fråga beträffande ➡om vi kan vara säkra på att Lena Wesström inte angreps eller attackerades av en ÄLG.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-12, 07:06
Medlem
Citat:
Ja, just ja det tillbucklade örhänget av guld. JM efterlyste ett. Sherlock nämnde att LW skickat bevismaterial till en förtrogen. Förmodligen dagbok, SMS hot mm men säkert även örhänget, då är nog allt i polisens trygga förvar.

En av de mjukaste metallerna som finns. Krävs inte direkt våld för att stuka ett guldföremål av tunt gods. Skulle det vara något värde i detta? Kunde ju ha hänt när hon knullade eller vad som helst...
Citera
2019-09-12, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Se där ja.!
Tänk att logiken kan vara så enkel.

Tanken kanske inte är att åtala Hanna för mord, utan att hon var ett verktyg för att stärka misstankarna mot Stefan.
Nu när det är klart, så är det ju fritt för Åklagaren att (när tiden är inne) ändra brotts-rubriceringen mot Hanna till.............. &............. istället, vilket jag tror har varit Åklagarens plan från början.
Stefan torskar för mord, Hanna torskar för............ &..............

Typ så tror jag att det har gått till med den detaljen och hur det kommer sluta.

Från början fanns SD👤➖LW👤 respektive HD👤

Därefter handlar det om SD👤➖HD👤 respektive JG👤

HD var den mänskliga individ som hade motivet att hämnas sin rival tillika röja vederbörande ur vägen.

Det finns endast två sidor inom detta fallet, antingen döms SD för att i dåvarande tid ha bragt Lena Wesström om livet, eller så kommer SD att försättas på fri fot.

Vad anbelangar HD ... och var någonstans ifrågavarande kommer att hamna, är tills vidare och för närvarande svårt att säga.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-12, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1. Från början fanns SD👤➖LW👤 respektive HD👤
2. Därefter handlar det om SD👤➖HD👤 respektive JG👤
3. HD var den mänskliga individ som hade motivet att hämnas sin rival tillika röja vederbörande ur vägen.
4. Det finns endast två sidor inom detta fallet, antingen döms SD för att i dåvarande tid ha bragt Lena Wesström om livet, eller så kommer SD att försättas på fri fot.
5. Vad anbelangar HD ... och var någonstans ifrågavarande kommer att hamna, är tills vidare och för närvarande svårt att säga.
Mvh/ @JokerMannen

Hej @Jokermannen
Jag läser dina inlägg med stort intresse.
Men, varför du skrev detta inlägg fattar jag inte riktigt.
Här rabblar du bara upp 5 saker som är självklara, och som tråden är fullt medvetna med.
Eller missar jag nåt i ditt inlägg ??

1. Ja det vet vi, alla levde
2. Ja det vet vi, Lena är ju död
3. Ja det vet vi, Lena knullade ju hennes gubbe i 6 år, och så lite raderade loggar
4. Ja det vet vi, Antingen döms Stefan, eller så frikänns han
5. Ja det vet vi, Vi har idag ingen aning om hur det skall gå för kärringen
Citera
2019-09-12, 07:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hela diskussionen kring bilincidenten, hur man drar en människa ur en bil blir närmast absurd när det nu handlar om ett mordfall.

Det är väsentligt däremot. Mordet.
Tvärt om, den är i högsta grad talande om vad som ledde fram till Lws död. Det klarar du aldrig ta till dig.
Citera
2019-09-12, 08:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här kan man höra hur advokaten uttalar sig (lägg även märke till kroppsspråket):
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10001115
Tack letsdoit. IB ser inte riktigt bekväm ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in