2019-09-12, 00:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur kan hon bete sig som en hora om hon försöker lura män på pengar?
Definitionen av av en hora var ju (enligt punkt 1) en kvinna som yrkesmässigt tar betalt för sex. Det är inte lureri.
Det verkar som att du har en syn på att sex är en handelsvara som alltid går att köpslå med. Det kanske är så att du måste förstå att inte alla kvinnor köpslår med sin sexualitet. Om en man sedan väljer att bjuda på middag eller vad det nu är så är det inte likställt med att hon lurat honom.
Och lureri är inte likställt med att bete sig som en hora. Du sa tidigare att horor var respektabla och ärliga.

Jo, kvinnor ägnar sig åt avancerat lurendrejeri avseende sex. Detta är också en av de största grogrunderna för kvinnoförakt. Vissa män tröttnar på detta sjuka spel, går till en riktig hora och lättar på lädret. Fullt förklarligt. Men det fattar inte du eftersom du inte står i mannens skor. Du försvarar bara dina egna sexuella privilegier som kvinna. Män är sjukt diskriminerade inom det sexuella området i Sverige.
Citera
2019-09-12, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns olika typer av intresseorganisationer för sexarbetare i länder med legalisering:

Här det europeiska sexarbetareförbundet:

https://www.sexworkeurope.org

Här har du exempelvis Berlins intresseorganisation för sexarbetare (Hydra):

https://www.hydra-berlin.de/startseite/
Japp, men frågan gällde hur det ska hanteras i fråga om arbetslöshetsunderstöd som a-kassa och socialbidrag. Exakt inom vilken a-kassa man är organiserad är inte så viktig.
Citera
2019-09-12, 00:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, men frågan gällde hur det ska hanteras i fråga om arbetslöshetsunderstöd som a-kassa och socialbidrag. Exakt inom vilken a-kassa man är organiserad är inte så viktig.

Det kan hanteras ganska enkel. När man inte vill arbeta i branschen längre så ställer man sig till den allmänna arbetsmarknadens förfogande. Eller lever av sin förmögenhet.

Det är liksom inte "en gång hora alltid hora", eller "100 % hora." De flesta extraknäcker och arbetar deltid. En av de största fördelarna sexarbetare uppger med sitt arbete är just de flexibla arbetstiderna, och de goda intäkterna.
Citera
2019-09-12, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Om du frågar vad jag tycker AF ska göra så är svaret ingenting eftersom jag tycker de ska läggas ned.

Det finns bättre och billigare jobbförmedlare än AF.
Och hur tycker du dessa jobbförmedlare ska hantera prostitution då?

Ska de meddela a-kassan vilka som tackar nej till erbjudet bordelljobb?
Citera
Medlem
Citat:
Det är bara för dig att ta en titt på vad som skrivs på forumet för att du ska förstå att män sysslar med sådan typ av shaming. Och är samtidigt förespråkare av prostitution. Det är en intressant kombination.

Men om du säger att du inte hade brytt dig om att din flickvän eller dejt varit eller är en hora så är det ju faktiskt plus i kanten till dig. För det var väl det du menade med att du skulle haft noll problem med det?

Fortfarande har du inte lyckats klargöra hur det kan vara en faktor för om det ska vara lagligt eller inte. Jag gav dig som exempel en kvinnlig bekant med rötter från Turkiet som träffade en svensk rörmokare i Sverige. Hon gillade honom mycket men sa till mig att det inte fungerar eftersom hon aldrig skulle kunna presentera honom för sin familj i Turkiet. De jobbade alla inom finansbranschen så en hantverkare var otänkbart. Efter att tag dumpade hon honom av det skälet.

Är detta ett skäl för att förbjuda rörmokare?
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vem har sagt att jag ska fastställa det?
Jag bara skriver att hon har sålt sex om hon har som krav att bli bjuden för att ge sex, detta oavsett om andra bara tror eller vet det.

Men hur kan det vara oavsett om andra TROR eller VET?
Vad någon tror är ju inte fakta?
Om hon inte sagt det rakt ut kan killen i fråga inte veta om han hade fått ligga utan att bjuda på div. saker.
Citera
2019-09-12, 00:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Det där har jag redan förklarat för dig.
Citera
2019-09-12, 00:11
Avslutad
Citat:
Det kan hanteras ganska enkel. När man inte vill arbeta i branschen längre så ställer man sig till den allmänna arbetsmarknadens förfogande. Eller lever av sin förmögenhet.

Det är liksom inte "en gång hora alltid hora", eller "100 % hora." De flesta extraknäcker och arbetar deltid. En av de största fördelarna sexarbetare uppger med sitt arbete är just de flexibla arbetstiderna, och de goda intäkterna.
Varför kan inte prostitution ingå i den allmänna arbetsmarknaden?
Citera
2019-09-12, 00:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo, kvinnor ägnar sig åt avancerat lurendrejeri avseende sex. Detta är också en av de största grogrunderna för kvinnoförakt. Vissa män tröttnar på detta sjuka spel, går till en riktig hora och lättar på lädret. Fullt förklarligt. Men det fattar inte du eftersom du inte står i mannens skor. Du försvarar bara dina egna sexuella privilegier som kvinna. Män är sjukt diskriminerade inom det sexuella området i Sverige.

Det jag ifrågasatte var din jämförelse med att bete sig som en hora genom att luras.
Men du verkar inte tycka att horor luras så jämförelsen stämmer helt enkelt inte.

Det du har problem med är kvinnor som utnyttjar män för pengar. Kvinnor som luras.
Det finns förresten sådana män också, sol och vårare kallas dessa. Och kvinnorna brukar kallas golddiggers.
Blanda inte ihop begreppen.
Citera
Medlem
Citat:

Om jag startar en jobbförmedlingstjänst har förstås jag ingen skyldighet att rapportera något till en a-kassa. Det finns massor av sådana tjänster redan idag och de gör inte det.

Däremot får förstås din a-kassa ställa krav på redovisning från dig om vilka jobb du söker om det är i enlighet med de villkor de har. Du å din sida bör förstås vara fri att teckna försäkring hos en a-kassa du gillar eller låta bli.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Varför kan inte prostitution ingå i den allmänna arbetsmarknaden?

Av samma skäl som att operasångerska, balettdansös, sherpa, racerförare, astronaut, djuphavsdykare, strippa och porrskådis inte ingår i den allmänna arbetsmarknaden. Det är ett yrke som kräver vissa speciella egenskaper.
Citera
2019-09-12, 00:15
Medlem
Citat:
Men hur kan det vara oavsett om andra TROR eller VET?
Vad någon tror är ju inte fakta?
Om hon inte sagt det rakt ut kan killen i fråga inte veta om han hade fått ligga utan att bjuda på div. saker.

Vad du har gjort är oberoende av vad andra vet om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in