2019-01-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur skulle du vilja att prostitutionen fungerade i Sverige? Vilka för- och nackdelar har din form av prostitution?
Det är absurt att kriminalisera en handling utan brottsoffer. Fördelarna är frihet, bemyndigande av medborgare, brist på brott mot mänskliga rättigheter, skitsura feminister. Nackdelarna är inga.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det finns ju där underförstått. Dessa kvinnor, som manipulerar män med sin kvinnliga sexualitet, för att förskansa sig, skaffa sig favörer, är i dina ögon oskyldiga offer?

Alltså, är du dum i huvudet?
Tror du att jag tycker synd om kvinnor som på eget val använder sin sexualitet för att slå klorna i män med pengar? Typ Melania Trump, Victoria Silvstedt med flera.
Jag har ingen respekt för dessa kvinnor. Ej heller för kvinnor som lurar pengarna av en rik ensam man. Det är precis lika vidrigt. Ska jag gå riktigt långt tycker jag de är en skam för kvinnosläktet eftersom de framstår så jävla korkade och ytliga.
Att sen män som Trump och liknande är lika illa på det behöver knappast sägas.
Jag förstår överhuvudtaget inte affärsuppgörelser som relationer eller äktenskap.

Vad tycker du själv om dessa? Du gillar dem antar jag?
Citera
Medlem
Citat:
Men lilla rövhål sprack du nu? Stackars liten

Inte den skarpaste kniven i.lådan.
Citera
2019-01-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det handlar inte om att kvinnor inte ska få bestämma över sina kroppar. Snyggt försök dock!
Det handlar om en samhällssyn och människosyn. Och oavsett vilket samhälle och lagar man förespråkar är det någon som stryker på foten.

Jag vet inte vilket lalaland du lever i om du tror att det går att göra alla nöjda med lagar och villkor. Du ser kanske främst till den egna individens egoistiska behov, jag försöker även räkna in de svagare i samhället, om det sen beror på att en människa har fastnat i drogmissbruk eller är utfattig från början spelar ingen större roll, sålänge personen inte skadar andra.
Man får försöka se till helheten och inte bara små snäva detaljer.

Snacka inte om dålig kvinnosyn med mig efter allt skit du vräkt ur dig om kvinnor på detta forum.
Är kvinnan som använder sin sexualitet för att förskansa sig ett oskyldigt, ickevetande offer?
Citera
2019-01-14, 22:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Neeeääääj äääreeee sant? Jag läste nyligen att lärarkåren är den mest deprimerade och sjukskrivna yrkesgruppen i Sverige. Förbjud elever!

Varför detta intresse för lärarkåren? Arbetar du som lärare själv månne?
Citera
2019-01-14, 22:14
Medlem
Citat:
Alltså, är du dum i huvudet?
Tror du att jag tycker synd om kvinnor som på eget val använder sin sexualitet för att slå klorna i män med pengar? Typ Melania Trump, Victoria Silvstedt med flera.
Jag har ingen respekt för dessa kvinnor. Ej heller för kvinnor som lurar pengarna av en rik ensam man. Det är precis lika vidrigt. Ska jag gå riktigt långt tycker jag de är en skam för kvinnosläktet eftersom de framstår så jävla korkade och ytliga.
Att sen män som Trump och liknande är lika illa på det behöver knappast sägas.
Jag förstår överhuvudtaget inte affärsuppgörelser som relationer eller äktenskap.

Vad tycker du själv om dessa? Du gillar dem antar jag?
Vad är skillnaden mot horan, som kapitaliserar på mannens sexuella behov? Det finns många vittnesmål som visar på horor som ser till att torsken kärar ner sig i dem, det finns forskning som säger att kvinnliga psykopater är överrepresenterade i prostitution osv .....

Din bullerbyvärld har ingenting med verkligheten att göra.
Citera
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag läste faktiskt nyligen om en kille som sålde sig för att göra skada på sig själv. Verkar vara en vanlig orsak till varför unga börjar sälja sig. De mår dåligt, som många gör i tonåren. På sociala forum blir de massivt uppvaktade (förföljda) av vuxna män. Det ena leder till det andra.

Båda sidor tycks glömma bort den individuella aspektem och hur annorlunda människor är.

Alexander Bard var en glad sexsäljare som ung som verkade se sin handling som ett äventyr, andra har tunga och djupa sår som de söker hantera genom förnedring och masochism.

Mänsklig psykologi är inte som en universell maskin där man, ifall man har kunskap, kan förklara bit för bit varför varje bit fungerar som den gör, eller vad lycka nu består av.

Jag är ganska säker på att Alexander Bard verkligen var lyckligare och utvecklades mer när han sålde röv i Amsterdam än ifall han exempelvis skulle börja jobba på löpband i någon av Motalas fabrik.

Livet är komplicerad, men jag tror givetvis att det är annorlunda för bögar att sälja sex än kvinnor då de har mindre selektiva sexuella instinkter, och färre känslor inblandade i sexet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-14 kl. 22:17.
Citera
Medlem
Citat:
Varför detta intresse för lärarkåren? Arbetar du som lärare själv månne?
Nej gudbevare. Hellre skulle jag hora.
Citera
2019-01-14, 22:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Är kvinnan som använder sin sexualitet för att förskansa sig ett oskyldigt, ickevetande offer?

Inte i allmänhet, inte en kvinna som Victoria Silvstedt, din porrstjärna, Melania Trump, medelsvenskan som studerar eller den blonda instagrambimbon, men om kvinnan är i ett utsatt läge, t.e.x fattig eller drogberoende så är hon inte i stånd att göra avvägda medvetna val. Ej heller är män detta.
Jag vet inte om du förstått vidden av till exempel heroinberoende, men heroinister i jakt på nästa fix är ickevetande, ej herre över sig själv när beroendet bitit sig fast.
En människa som håller på att svälta sig själv eller sina barn är troligen inte heller vid sitt mest medvetna tillstånd.

Sluta tramsa. Du vet precis vad jag menar och du framstår bara som imbecill.
Citera
2019-01-14, 22:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Tror iofs det skulle bli svårt för dig att få kunder.
Men visst, var och en gör sina val i livet.
Citera
2019-01-14, 22:20
Avslutad
Citat:

Rövhål säljer rövhål
Citera
2019-01-14, 22:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är absurt att kriminalisera en handling utan brottsoffer. Fördelarna är frihet, bemyndigande av medborgare, brist på brott mot mänskliga rättigheter, skitsura feminister. Nackdelarna är inga.

Nackdelarna är inga? Haha.
Nu bevisade du precis här hur fruktansvärt bristfällig och jävla korkad din analys kring detta är.
Tack ska du ha du, nu kan jag lägga dig åt sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in