2019-09-11, 03:40
Medlem
👤Gällande förundersöknings-protokollet och dess sidor, kommer TingsRätten så som även HovRätten vanligt vis brukar att göra, att låta övertäcka samtliga fotografier på offret's då mycket svårt skadade ansikts- och huvud-delar som polisen, och framförallt RättsLäkare tidigare har fotograferat, vidare sagt, kommer även därtill vissa delar av textstycken, det vill säga förklarings-skriften under fotografierna att streck-svärtas gällande sådant som är emotionellt [känsloladdat] berörande för allmänheten att läsa, varför man väljer att gå till väga på ett sådant sätt, får ni själva lista ut samt förstå.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-11, 04:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Gällande förundersöknings-protokollet och dess sidor, kommer TingsRätten så som även HovRätten vanligt vis brukar att göra, att låta övertäcka samtliga fotografier på offret's då mycket svårt skadade ansikts- och huvud-delar som polisen, och framförallt RättsLäkare tidigare har fotograferat, vidare sagt, kommer även därtill vissa delar av textstycken, det vill säga förklarings-skriften under fotografierna att streck-svärtas gällande sådant som är emotionellt [känsloladdat] berörande för allmänheten att läsa, varför man väljer att gå till väga på ett sådant sätt, får ni själva lista ut samt förstå.

Mvh/ @JokerMannen

Så det är bara här i tråden som det
frossas i detaljerade beskrivningar av
hennes påstådda skador?

Det är ju tur att vi har dig sim kan
beskriva allt i detalj för oss.

Det är nästan så att man skulle kunna tro
att du sett skadorna IRL.
Citera
2019-09-11, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
JG var med och hade tydligen blivit upprörd när
han fick veta att LW och MgL skulle dela hotellrum.

13 Dec 16 ser han inte så munter ut SD.
https://img.geocaching.com/cache/log/large/f40a6408-ec36-4c87-98ea-11b9cb6dfe4e.jpg
Nästan så man blir mörkrädd.
Tack gloriouslife!
3 nov - 16 gör LW en anmälan om ofredande på SD.
5 nov - 16 FAD Lkpg. LW och ML delar hotellrum och JG blit upprörd över detta.

Bara ett par månader senare..

10 jan - 17 gör LW en ny anmälan på SD, denna gång gäller det misshandel,
Det är knoggnuggningen i bilen.
LW hör sedan av sig igen i detta ärende (redan dagen efter?) och vill ta tillbaka anmälan för hon är rädd att det ska bli värre...
Hon hör sedan av sig igen (efter ytterligare några dagar?) och nu har hon bestämt sig och vill gå vidare med anmälan.

Det här gav lite funderingar...

Jag undrar om någon vet vad ofredandet bestod av 3 nov och vart det inträffade? Var det hemma hos någon och därför inte kunde bli ett allmänt åtal, och lades ner pga ord mot ord?

Strax efter anmälan om misshandeln den 10 jan - 17, fick HD vetskap om LW och SD förhållande, och därefter förbjuds SD av HD att ha kontakt med LW.
Varefter både SD och JG tar bort LW som vän på facebook?
Att SD tog bort LW är ju inget konstigt insig....Men varför tog JG bort LW?

Två frågetecken kring JG på kort tid...
Varför var JG upprörd på FAD i Lkpg 5 nov för att LW och ML skulle dela hotellrum?
Varför tar JG bort LW som vän på facebook efter att hon anmält SD för misshandel?

???
Nu har jag fått två huvudbry...
Är JG upprörd på FAD i Linköping för sin vän SD skull, för att LW ska tillbringa natten med ML?
Blir han svartsjuk å sin kompis vägnar? Märkte ML detta eller visade han bara detta för LW, eller hela hotellet såg hur pinsam han var?
Var JG så arg över detta som hände på FAD, att det slog så slint på JG när LW anmält SD, att han tog bort tog LW som vän på facebook för SD skull?
Är detta normalt agerande vixna män emellan?
Då ska man tänka på HD här också? Skulle det varit för HD skull JG blev arg på FAD, nej det blir ju orimligt....
kan han då blivit upprörd på FAD....för att han tyckte så synd om SD, när han några månader senare tycker så synd om HD för att SD varit otrogen mot henne, elller tycker han synd om HD för att LW anmält SD...???

Eller var JG så kär i LW och inte hade en susning om hennes förhållande med SD?
Var JG orsaken till att LW delade hotellrum med ML, för att ML visste att JG skulle bli jobbig mot LW och ville hjälpa sin tjejkompis som hon ställde upp för honom?
Kan det vara så att JG blev mer arg än HD, när sanningen om SD och LW relation kom fram efter anmälan, att han totalignorerade LW och behandlade henne som luft och plötsligt började ägna mer tid åt HD? Vilket får mig att undra över vad SD kan tänkt om detta?
Sd borde varit medveten om att JG var kär i LW i så fall (LW bör talat om det för SD?) hur har då deras vänskap fungerat och betett sig, sen efter anmälan 10 jan - 17?

Lite väl mycket drama kring JG, vilka vilda känslostormar, pendlar kanske blixtsnabbt i humöret?
Citera
2019-09-11, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja men för min egen del så VET jag att han ljuger, iallafall om 1 sak ;-)

Det finns över huvud taget ingen som helst anledning för mig att sprida någon form ut av desinformation inom vaken denna tråden eller tidigare, inom de andra två olika trådarna.

Angående de tre nya bevisen samt ett nytt tillkommet vittne, har jag i min tur sedan återtagit, vilket i sin tur inte betyder att det handlade om desinformation, utanför att inte skapa en massa onödigt bråk och tjafs kring just detta.

Lena Wesström misshandlades brutalt och mycket hänsynslöst av Gärningspersonen där vederbörande då brukat sig av ett tillhygge, vilket ifrågavarande opererade med och då inriktat mot offret's sårbara kroppsytor, som till exempel, tinnings-områdena, en sådan typ av en så kallad okulär-besiktningen som primär, är en RättsLäkare's grund.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-11, 04:17
Medlem
Citat:
Det tror jag inte.
SD och HD var ute på FTF-jakt tillsammans och
LW kunde inte låta dem vara ifred.
Hur skulle HDs sår kunna läkas när LW inte lät
dem vara ifred?

Hur visste LW att just dom skulle dit tillsammans menar du?
Citera
2019-09-11, 04:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag förstår din poäng att det kan rädda andra från detta hemska öde, det gör nog de flesta här.

Men Lena mördades inte för att hon inledde ett förhållande med en gift man. Kärlek är en gåva från gud. Den är äkta och sann OM det är två friska sunda och goda människor med goda avsikter som möts, även om den ene eller båda är gifta, så dömer inte gud någon. Gud är god och förlåtande Gloriouslife. Mycket god och förlåtande!!!

Lena dog för att hon mötte den onde tyvärr, det är inte guds straff. Gud styr inte människor och kunde inte styra lenas känslor när hon nästlandes in i en härva av lögner som slutade med att Lena mördades, hon mötte den ondaste av mänskliga varelser där bakom planket, och det förtjänade hon inte och inte hennes barn heller, det vet du innerst inne Gloriouslife, jag vet att du vet det likväl som alla andra i tråden här, vet det.
Det vet också varenda polis och åklagare och domare.

Ingenting rättfärdigar ett mord på något vis, hade det varit Lena som varit den onde, så hade det varit Lena som satt häktad på sannolika skäl för mord, och du vet mycket väl att det inte är Lena som sitter där i häktet och väntar på att sin domedag och dom, och i framtiden ska tjäna 13 kr i h i många år framöver. Du vet Gloriouslife, innerst inne.

Jag har aldrig trott eller tänkt att det
skulle vara Guds straff eller att LW
förtjänade att bli mördad.
Det är ju befängt!

Däremot så får våra val konsekvenser.
En man som är otrogen mot sin fru är
ingen bra man. Han visar direkt vad han
går för. Om man ändå väljer att inleda
en intim relation med en sådan man så
får det konsekvenser.

De regler Gud har gett oss människor är
för vårt eget bästa, för att skydda oss.
Om vi ändå väljer att inte följa dessa
regler så kan vi inte skylla på Gud när
vi får ta konsekvenserna av våra val.
Jag tror inte att det är Guds straff utan
bara konsekvenser av dåliga val.

Du har rätt i att Gud är mycket god och
förlåtande OM vi ångrar oss, ber om
förlåtelse och lever som han vill.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-11 kl. 04:35.
Citera
2019-09-11, 04:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Tack gloriouslife!
3 nov - 16 gör LW en anmälan om ofredande på SD.
5 nov - 16 FAD Lkpg. LW och ML delar hotellrum och JG blit upprörd över detta.

Bara ett par månader senare..

10 jan - 17 gör LW en ny anmälan på SD, denna gång gäller det misshandel,
Det är knoggnuggningen i bilen.
LW hör sedan av sig igen i detta ärende (redan dagen efter?) och vill ta tillbaka anmälan för hon är rädd att det ska bli värre...
Hon hör sedan av sig igen (efter ytterligare några dagar?) och nu har hon bestämt sig och vill gå vidare med anmälan.

Det här gav lite funderingar...

Jag undrar om någon vet vad ofredandet bestod av 3 nov och vart det inträffade? Var det hemma hos någon och därför inte kunde bli ett allmänt åtal, och lades ner pga ord mot ord?

Strax efter anmälan om misshandeln den 10 jan - 17, fick HD vetskap om LW och SD förhållande, och därefter förbjuds SD av HD att ha kontakt med LW.
Varefter både SD och JG tar bort LW som vän på facebook?
Att SD tog bort LW är ju inget konstigt insig....Men varför tog JG bort LW?

Två frågetecken kring JG på kort tid...
Varför var JG upprörd på FAD i Lkpg 5 nov för att LW och ML skulle dela hotellrum?
Varför tar JG bort LW som vän på facebook efter att hon anmält SD för misshandel?

???
Nu har jag fått två huvudbry...
Är JG upprörd på FAD i Linköping för sin vän SD skull, för att LW ska tillbringa natten med ML?
Blir han svartsjuk å sin kompis vägnar? Märkte ML detta eller visade han bara detta för LW, eller hela hotellet såg hur pinsam han var?
Var JG så arg över detta som hände på FAD, att det slog så slint på JG när LW anmält SD, att han tog bort tog LW som vän på facebook för SD skull?
Är detta normalt agerande vixna män emellan?
Då ska man tänka på HD här också? Skulle det varit för HD skull JG blev arg på FAD, nej det blir ju orimligt....
kan han då blivit upprörd på FAD....för att han tyckte så synd om SD, när han några månader senare tycker så synd om HD för att SD varit otrogen mot henne, elller tycker han synd om HD för att LW anmält SD...???

Eller var JG så kär i LW och inte hade en susning om hennes förhållande med SD?
Var JG orsaken till att LW delade hotellrum med ML, för att ML visste att JG skulle bli jobbig mot LW och ville hjälpa sin tjejkompis som hon ställde upp för honom?
Kan det vara så att JG blev mer arg än HD, när sanningen om SD och LW relation kom fram efter anmälan, att han totalignorerade LW och behandlade henne som luft och plötsligt började ägna mer tid åt HD? Vilket får mig att undra över vad SD kan tänkt om detta?
Sd borde varit medveten om att JG var kär i LW i så fall (LW bör talat om det för SD?) hur har då deras vänskap fungerat och betett sig, sen efter anmälan 10 jan - 17?

Lite väl mycket drama kring JG, vilka vilda känslostormar, pendlar kanske blixtsnabbt i humöret?

Ofredandet ska ha skett via digitala
meddelanden.

Jag vet inte när JG fick reda på att
de skulle dela hotellrum.
Jag tänker att om han fick veta det
innan så kan han ha berättar det för
SD så ofredandet kan ha berott på det.

I så fall så finns det ett mönster;
ofredande när hon skulle dela
hotellrum med MgL.
Mördad när hon skulle dela tält med
Beholder.

Jag undrar vad JGs sambo tycker om
den här soppan?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-11 kl. 04:50.
Citera
2019-09-11, 04:46
Medlem
Citat:
Så det är bara här i tråden som det
frossas i detaljerade beskrivningar av
hennes påstådda skador?

Det är ju tur att vi har dig sim kan
beskriva allt i detalj för oss.

Det är nästan så att man skulle kunna tro
att du sett skadorna IRL.

I dem fallen där offret utsatts av en eller flera Gärningspersoner för ett brutalt och hänsynslöst våld som inriktats mot offret's sårbara kroppsytor, och där offret sedan uppvisat vid till exempel obduktionen gällande svåra kross-skador av skallbenet med uppkomna vävnadsbryggor, och där delar av hjärnan svält upp så pass kraftigt att vissa delar av hjärnan har tagit sig upp och ut genom själva kross-skadans öppning på grund av det kraftiga våldet som offret utsatts för med hjälp av ett brukat tillhygge.

Till ovan kan även tilläggas, skall-frakturer och ansikts-fraktuter. Ett ansikte så som huvudet som utsätts för kraftigt våld genom brukandet av trubbigt våld med hjälp av ett tillhygge, och där upprepade hårda slag träffar offret's sårbara kroppsytor, får dessa kroppsdelar att svullna upp till en oigenkännlighet, vilket i sin tur gör offret oidentifierbart vid en primär och okulär besiktning av offret, vid sådana här tillfällen användes ➡bland annat dental kontroll av ett sådant offer, för att sålunda kunna fastställa dess egentliga identitet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-11, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Konstigt att SD tror att mordet inte kommer bli uppklarat. Lite väl pessimistiskt, eller ska vi säga optimistiskt

Det beror ju bland annat på den gläntade ytterdörren till bostadsrätten, och mobiltelefonen som pingades nära angränsande till Lena Wesström's bostadsrätt ... fast att, henne's avlidna kropp låg placerad betydligt längre där ifrån, sedan får man ju inte glömma bort sanerings-firman × 2 ... men som sagt vad, ingen människa är fullkomligt perfekt, det vill säga, att någon stans på vägen, begår man förr eller senare ett misstag, det inkluderar även Herr: SD.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-11, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Risk att han förklarar bort DNA med att de visserligen träffats, men att han inte mördat henne. Tänker på alla möjliga olika lögner som Peder Madsen levererade för att förklara att en kvinna dött och styckats på hans ubåt.

Självklart finns det saker som går att bortförklara, alla mördare gör ju allt vad som står i deras makt för att sålunda slippa hamna inför murarna. Alla mördare har en sak gemensamt när de står inför Lagen's ögon, alla är dom oskyldig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-11, 06:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Btw. noterade häromdagen att YD hade 2712 st. loggade cacher, om jag inte missminner mig. Idag har han endast 2711. Undrar vilken som är borttagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Jag vet inte om det här var en retorisk fråga, men jag slutade räkna på skillnader när jag såg att det var en D2/T5 äldre än 2 år som försvunnit och mycket riktigt så verkar YD vara utan sin båtresa till en ö i havet vid det här laget.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I så fall har CO raderat YD's logg nu i veckan. Den låg nämligen kvar tidigare, efter att SD's hade raderats av CO och återförts av Groundspeak.

(Se även (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19) )

Och nu är YD's långa loggtext (inklusive hans retroaktiva "förklaring" till varför han och SD inkluderade LW's namn trots hennes frånvaro) återförd av Groundspeak. Undrar om Groundspeak lade tillbaka loggtexten på eget bevåg - eller om YD uttryckligen begärde det?

Många märkliga turer kring HTD's och YD's båtutflykt
Citera
2019-09-11, 06:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Varsågod
TV4 play reporter på plats och nämnde svar från NFC men när de visade inslagen åter var detta med svar från NFC inte med, bortklippt?

Tack!
Jag tror att det kan vara härifrån jag fått det hela!
Man undrar om TV4 har missuppfattat något, eller om plis bett dom ta bort något? Det kan förstås finnas andra skäl.

Bara en tanke eftersom man kanske är rädd att vittnen inte ska våda komma fram.

Tack för hjälpen iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in