2018-06-25, 15:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Sluta inte skriv.
Även om jag inte håller med om allt så bidrar du i tråden med balanserade inlägg

Nej jag var ju inte alls inne på samma spår som du i början även om jag nu börjar luta mer och mer ditåt.
Citera
2018-06-25, 15:31
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inte Innan hösten?!
Eftersom det är så tyst om andra spår, tex vuxnaensamkommande från hennes arbete så betyder det att SD står kvar som enda misstänkta över sommaren.
Han har beklagat sig över det, och äter tydligen mediciner för att stå ut.

Jag tror det är samvetet som gnager och kanske hemska mardrömmar om vad han gjort som ger honom sådan ångest och oro.

Vet du vad SD har sagt angående misstanken mot honom? Hur ställer sig de i hans närmaste krets till anklagelsen? Utveckla gärna om du kan.
Citera
2018-06-25, 15:32
Medlem
Citat:
Inte Innan hösten?!
Eftersom det är så tyst om andra spår, tex vuxnaensamkommande från hennes arbete så betyder det att SD står kvar som enda misstänkta över sommaren.

Jag tror det är samvetet som gnager och kanske hemska mardrömmar om vad han gjort som ger honom sådan ångest och oro.
Kan mycket väl vara så. Men även att vara oskyldig och misstänkt för mord skulle nog kunna ge ångest eller att veta att modern till ens barn är skyldig
Citera
2018-06-25, 15:34
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Inte Innan hösten?!

Oj, att han medicineras låter som förstahands-information? (Tror inte detta nämnts tidigare)
Om det inte är samvetet som får honom att må dåligt, har han eller familjen utsatts för mycket påhopp efter frisläppet?
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-25 kl. 15:36.
Citera
2018-06-25, 15:35
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SDs tumme som blev skadad och omplåstrad den 18 mars.

http://bayimg.com/CAMgcAAGJ

SDs egen kommentar till bilden var att han åkt för fort i skidspåret och att det resulterat en trasig tumme.
Citera
2018-06-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vet du vad SD har sagt angående misstanken mot honom? Hur ställer sig de i hans närmaste krets till anklagelsen? Utveckla gärna om du kan.

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Oj, att han medicineras låter som förstahands-information? (Tror inte detta nämnts tidigare)
Om det inte är samvetet som får honom att må dåligt, har han eller familjen utsatts för mycket påhopp efter frisläppet?

SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.
Citera
2018-06-25, 16:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.
Konstigt att SD tror att mordet inte kommer bli uppklarat. Lite väl pessimistiskt, eller ska vi säga optimistiskt
Citera
2018-06-25, 16:04
Medlem
Citat:

Tack, intressant att höra! Vet du något mer om varför SD tror att
mordet aldrig kommer att bli uppklarat? Känns som om han har
kännedom, aningar eller misstankar om vem som är skyldig
till mordet, när han uttrycker det på så sätt.
Citera
2018-06-25, 16:18
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SDs egen kommentar till bilden var att han åkt för fort i skidspåret och att det resulterat en trasig tumme.

Bra grävt!
Att det är hans egen kommentar att det hände i skidspåret betyder ju inte att det är vad som verkligen hände.
Någon bekant var med och kan bekräfta?
Citera
2018-06-25, 16:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Intressant att han själv tror att det aldrig kommer bli uppklarat.
Varför tror han inte det?
Önsketänkande kanske?
Gräv gärna mer detektiven
Citera
2018-06-25, 16:26
Medlem
Citat:
Inte Innan hösten?!

Det ligger väl närmast till hand - som du skriver - att det är samvetet
som gnager och ger honom mardrömmar, om han är gärningsmannen.
Är han däremot oskyldig så är det förstås tungt att ha vara misstänkt
för mordet, och vetskapen att hans omgivning känner till han suttit
häktad, och att han är den ende misstänkta för närvarande.
Citera
2018-06-25, 16:27
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Intressant att han själv tror att det aldrig kommer bli uppklarat.
Varför tror han inte det?
Önsketänkande kanske?
Gräv gärna mer detektiven

Mer rimligt vore väl att säga att han verkligen hoppas att det blir uppklarat, om han nu är oskyldig som han påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in