2019-09-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
En uppburen person har kontakter och kan lätt fixa ett läkarintyg.

Inför Försäkringskassan är alla lika, eller? Läkarintyg är inte värt något. Det räcker inte hela vägen till plånboken.
Citera
2019-09-10, 20:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Tidigare i tråden förs en diskussion om vilka besvär som drabbat KL efter hennes hjärnblödning. Där nämns också att det är en "arachnoidalblödning". Rätteligen bör det ha varit en subarachnoidalblödning, (blödning under spindelvävshinnan). De är faktiskt ofta medfödda kärlmissbildingar, som utvecklas till större aneurysm. Dessa kan spricka akut eller upptäckas innan de spricker. I bägge fallen så åtgärdas de med kirurgi.

De drabbade kan klaga på huvudvärk som kommer och går eller riktigt kraftig svår "åskhuvudvärk". Spontana subarachnoidalblödningar är vanligast hos män och yngre. Jag kan inte talen för dödlighet längre, men överlevnaden är bättre då behandlingsmetoderna och rehabiliteringen är numera mycket bättre. En läkning pågår långsamt upp emot 6-7 år.

Någon nämnde att KL numera varken är jurist eller domare. Det stämmer inte! Hon måste ha blivit sjukskriven och sen försökt med återgång till arbete med rehabilitering. Men det är tufft. Hon kan troligen inte klara ett självständigt arbete som domare. Jag vet inte när hon kopplats bort från tjänst inom domstolen.

Men jurist är hon självklart fortfarande!! Hennes examen i juridik kan ingen någonsin ta ifrån henne.

Nu är jag inte helt säker, men har för mig hon blev av med anställningen då hon dömdes i ett brottmål.
Jag har linte hängt med på varje sida i tråden, och vet inte vem som skrivit vad, men jag har bara några sidor back vidhållit att hon är titulerad jurist livet ut.

Gällande hjärnblödningen har jag också varit tydlig från start. Den har inte uppstått genom trauma/yttre omständigheter. Den är av ytterst allvarlig art - subarachnoidalblödning,
och framförallt; Jag är helt säker på att hennes liv tog en tvär vändning i samband med denna åkomma. Kraftiga beteendeförändringar som primär konsekvens ihop med en smått handfallen läkarkår när det gäller dom mer subjektiva delarna av åkomman.
Citera
2019-09-10, 20:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tror du misstolkade min fråga. Kanske var dåligt ställd av mig. Varför utgår du från att ingen reagerat skulle jag frågat istället. Jag tror många har reagerat, vi vet bara inte om det.

Därför att det skulle uppdagats redan innan häktesförhandlingen...
Citera
2019-09-10, 20:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har du rätt i. De skriver:

Hon har vissa problem efter en hjärnskada. Hon besväras av yrsel, balansstörningar och en svaghet i kroppen. Hon har en låg stresstolerans.

och:

Vid bedömningen av gärningens straffvärde beaktar tingsrätten att Karin Lilja, som på grund av sina sjukdomsbesvär är särskilt känslig för stress, befunnit sig i en situation där hon haft nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande.

Det hade jag missat. Frågan återstår om det lades fram någon medicinsk bevisning som styrker tingsrättens slutsatser. Det kan det iofs ha gjorts även om det inte står något i domen om just det.
Det har säkert skett, annars skulle de inte ge sitt erkännande av hjärnskadan i domskälen. Det är ett litet skitmål. Domen (domskäl och domslut) är en sammanfattning av hur man resonerat och vad man kommit fram till. Vill du ha detaljer får du leta i FUP.
Citera
2019-09-10, 20:37
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Korrekt, fel av mig, så står det skrivet.

Vad som är oklart för mig är vad som avses som "normal livsföring" För mig som arbetsnarkoman är det fullt normalt att jag regelmässigt tillbringar min dygnsvila på den ort där jag för tillfället arbetar. Tre veckor i ett sträck, hemma någon dag.

Situationen är fortfarande oklar för mig vad som gäller för KL

Jobb på oljerigg i Nordsjön= borta flera veckor mantalsskriven i bostaden.

Jobb på fartyg borta 2 månader hemma 2 månader mantalsskriven i bostaden.

Anställd i marinen på 70-talet i Karlskrona hemma varje helg= tvångsskriven i Karlskrona

Har hon ingen bostad skrev någon att man kan skrivas i kommunen eller stadsdelsnämnden.

Korttidskontrakt då bör man skrivas på kontraktsadressen
Citera
2019-09-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu är jag inte helt säker, men har för mig hon blev av med anställningen då hon dömdes i ett brottmål.
Jag har linte hängt med på varje sida i tråden, och vet inte vem som skrivit vad, men jag har bara några sidor back vidhållit att hon är titulerad jurist livet ut.

Gällande hjärnblödningen har jag också varit tydlig från start. Den har inte uppstått genom trauma/yttre omständigheter. Den är av ytterst allvarlig art - subarachnoidalblödning,
och framförallt; Jag är helt säker på att hennes liv tog en tvär vändning i samband med denna åkomma. Kraftiga beteendeförändringar som primär konsekvens ihop med en smått handfallen läkarkår när det gäller dom mer subjektiva delarna av åkomman.
Hon blev akut sjukskriven till följd av en hjärnblödning? Denna bekräftades av maken? Jag försöker bara reda ut vilka hårda fakta vi har.
Citera
2019-09-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det har säkert skett, annars skulle de inte ge sitt erkännande av hjärnskadan i domskälen. Det är ett litet skitmål. Domen (domskäl och domslut) är en sammanfattning av hur man resonerat och vad man kommit fram till. Vill du ha detaljer får du leta i FUP.
Hypotetiskt: Detta skulle lika gärna kunna vara info hon uppgett själv till sin husläkare och som plockats ur journalen för att vara en förmildrande omständighet, vi vet inte om uppgiften föregåtts av en undersökning eller är en läkares bedömning.
Citera
2019-09-10, 20:42
Medlem
mjohan84s avatar
Kvinnan släppt ovh hon tror att organiserad brottslighet ligger bakom detta

Tänk om stjärnadvokater haft affärer med kriminella ?
Citera
2019-09-10, 20:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Det är hon som babblar om hjärnblödning. I de domar som finns mot henne finns inget läkarutlåtande som talar för att objektiva bevis finns för hjärnblödning. Inget läkarutlåtande som påtalar hjärnskada eller att hennes personlighet är förändrad till följd av hjärnskada eller hjärnblödning.

Har mött på en annan person som hänvisar till hjärnblödning etz etz.

Det måste betraktas som att denna person är en fullblods-
hypokondriker fram till dess ett läkarutlåtande med datortomografi flyter upp till ytan i någon dom där hon är part.

Missbruk vet vi inget om heller annat än att vid de polisingripanden som skett har hon varit påverkad. Att vara påverkad av alkohol och ev kemiska substanser samt att begå våld mot tjänsteman våldsamt motstånd är ingen merit när man strider om vårdnad av barn.

Det är någon som lyft att hon blivit våldsutsatt inom familjen. Det finns ingen dom eller Fup som flutit upp gällande detta som får betraktas som hörsägen eller trådsanning.

Vad fortsättningen blir får vi läsa om såsmåningom.

Möjligt är ju att hon skulle kunnat presentera ett läkarutlåtande om det hade begärts. Men skrivningen var väl att möjligt är att poliserna missbedömt hennes grad av berusning men att hon ändå varit skyldig att åtlyda. Det hade i det fallet inte spelat någon roll om hon hade styrkt sjukdom och då kräver man väl inte in läkarutlåtande.

Men, enligt uppgifter i media hade HOL uppgivit att han var rädd för henne länge, flera år, innan kontaktförbud meddelades på grund av den uppdykande "torpeden". Vad hade egentligen hänt innan en (1,uno) skumlirare dök upp och berättade att hon frågat om han kunde fixa HOL? Andra mediauppgifter hänvisar till polis som menar att hon frågat runt, vilket insinuerar att hon skulle ha frågat flera, fast det fanns väl bara en, vars uppgifter inte kunde styrkas?
Citera
2019-09-10, 20:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prost
Vet att det varit uppe i tråden tidigare, men teorin drunknar lite i alla inlägg; vore det inte synnerligen raffinerat, i bästa kriminalromanstil, om HOL skulle ha iscensatt överfallet själv? Teorin är kittlande, med tanke på den svårt vägande indiciekedjan mot KL, faktumet att HOL verkar ha överlevt utan större åkommor och att han har mycket att vinna på att KL åker dit. Han får 20-miljonerslägenheten (som uppenbarligen HENNES föräldrar hade skänkt dem), samtliga människors medömkan, säkerställd fortsatt vårdnad om barnen etc. Hon åker dit och blir av med allt, samtidigt som hon får utstå en stor förnedring. Det vore väl högsta vinsten för HOL om han bär på agg mot henne och vill åstadkomma största möjliga skada, utan att själv hamna i dålig dager. Nästan för bra för att vara sant. Har svårt att tro att KL skulle vara så urbota korkad att hon endast tre dagar efter förlorad tvist lejer en mördare. Naturligtvis skulle allt peka mot henne och eventuella fördelar vid en dödsbouppdelning skulle inte väga upp en längre fängelsedom och hatet från barnen. Även om hon skulle ha drabbats av viss sinnessvaghet, så är hon knappast - med sin gedigna bakgrund - så uppenbart dum. Om hon ville få honom mördad, så hade hon väl dessutom säkerställt att han verkligen skulle bli det. Om hon å andra sidan är skyldig, så lär det kunna bevisas rätt snart. Är man så extremt desperat, som dådet tyder på, så borde hon när som helst bryta ihop helt och hållet och sanningen krypa fram, t.ex. genom de vänner som skyddar henne, eller i någon form av erkännande. Vi vet inte allt om de senaste årens händelseutveckling och hur kränkt hon redan har blivit av HOL. Det ska bli oerhört intressant att se hur denna process går vidare. Hoppas polisen gör sitt jobb ordentligt och ser över alla infallsvinklar.

Jag håller verkligen med.

Det vore bra med lite bakgrundsgranskning av HOL också.

Vad hade han för uppväxt?

Varför fick han gå på dagen hos Ahltins? Dör han tydligen jobbat i flera år. Var han även delägare?

Enligt uppgift i tråden så starade han sin firma år 2018, ändå lär den ha tillgångar på en ca 15 miljoner kronor. Är det så jäkla lätt att dra ihop pengar i en nystartad firma? Även om man är advokat?

Kan K.L.s kompliteringar och sena inkommelser bero på att HOL har någon slags (otillåten) "vän" på domstolens insida som ser till att vissa papper försvinner?

En del spekulationer.
Citera
2019-09-10, 20:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu är det ju så att allt inte behöver vara sannolikt.
Väldigt mycket i sådana här fall är osannolikt. Då är det rätt korkat att avfärda sådant som förefaller osannolikt.

Vi gör så här: Du får fortsätta hålla på din teori, att HOL har iscensatt allt själv. Vi andra kollar på intervjun med KL i Aftonbladet.
Citera
2019-09-10, 20:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Hon blev akut sjukskriven till följd av en hjärnblödning? Denna bekräftades av maken? Jag försöker bara reda ut vilka hårda fakta vi har.

Anhöriga eller närstående bekräftar väl varken sjukdomar eller högre intelligens... eller ?
Om så vore - hur skulle då fallet / tråden kantra ?
Fortfarande KL - den svagsinta - som GM ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in