Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Jag hoppas och tror att Hiding har koll på sina beslut.
Precis som du säger så kommer kärringens försvarare att utnyttja detta till max.
Jag tror att Hiding håller på att gå All In på kärringen.
Hon har vaga bevis på att kärringen är inblandad och tror att hon skall hitta mer som talar för att så är fallet.
Bort med kärringen en vecka, Leta igenom lägenheten flera gånger, och säkert andra åtgärder som trycker kärringen i rätt riktning.
In med fynden till NFC med prioritet, och nu förbereder Hiding för att haffa kärringen igen.
Så när det gäller just mord så är det nog "bära eller brista"
Men, om Hiding inte kan lägga fram bevisning för mord, så kanske hon i en andra vända syr in kärringen på andra grunder.
Nästa gång kanske hon i alla fall kan gå för medhjälp, skyddande, anstiftan mm mm.
Nu vill det fan till att Hiding har det varmt om fötterna när det gäller kärringen.
Förhoppningsvis löser hon detta, och kärringen är ju inte avskriven som misstänkt än, i alla fall.
Stefan, och vad han har gjort i all ära, men mystiken runt just kärringen är för till fället mest intressant för mig.
Fan Reimer, hur skall detta lösa sig ??
Egentligen borde man ju inte vara missnöjd med Hidings sätt att kryssa på en faktor till i ekvationen, vi som gillar kriminalfall får ju en extra svår nöt att knäcka nu, vad är det som finns på MGK och varför fick Hiding så djävla bråttom att plocka in henne?
Vad jag retar eller stör mig på är att Hiding inte ens försökte få till en häktning på "sannolika skäl" utan släppte MGK utan strid men med tillägget att hon givetvis var misstänkt fortfarande, allt blir då djävligt ologiskt för mig i alla fall, om nu syftet med gripandet var att de misstänkte starkt att MGK är inblandad i mordet varför då vika ner sig och inte ta en fight i TR?
MGK måste in ordentligt eller så måste hon ur helt hur nu det ska gå till, rimligt tvivel finns inom räckhåll för MGM,s advokat om situationen kvarstår.
Vi får se om det händer något innan det är dags för omhäktning av MGM, jag hoppas att det klarnar innan dess om vad Hiding tänker göra med MGK, annars vete fan vad som händer egentligen, går ju inte att ha en sådan här lös ända i sitt garnnystan.