2019-09-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tråden blev som vanligt full av en massa svammel om geopittning eller vad det heter så fort SD och HD blev häktade. Någon som kommer ihåg när det är omhäktning på SD? Är det på fredag?

27sep, är det som gäller.
Citera
2019-09-10, 17:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men varför ingen instormande insatsstyrka förra gången SD greps?
Då tyckte ju också Hiding att det fanns sannolika skäl på SD.
Hur kan SD ses så mycket farligare 15 mån senare?🤔

Ja, man kan fundera över det.
Citera
2019-09-10, 17:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Aha jag missförstod. Ja JM tar sina uppgifter från andra inlägg.
Det är iofs inget fel i det, det gör vi alla, men om man framställer spekulationer från tråden som om det kommer från Kammaråklagare Åsa Hiding gällande den mördade Hjärsta-kvinnan på Betelvägen så luras en del tro att uppgifterna har en annan dignitet än dom spekulationer dom faktiskt är..
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-10 kl. 17:30.
Citera
2019-09-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, man kan fundera över det.

Troligen är det avhängigt själva bilden av GM, undrar om profilerare varit inblandade i ärendet?
Citera
2019-09-10, 17:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har inte läst nånstans om släpmärken. Snarare att brottsplatsen = mordplatsen. Vet inte varifrån Rosaelefanten fått det ifrån att LW övermannades utanför sitt hus.

GM tar en oerhörd risk om denna slår ner LW utanför hennes hus där GM löper en väldigt stor risk att någon ser något - och att sen släpa in LW bakom planket.

Det uttalandet skulle jag vilja se en källa på.

Nej, inte överfallits vid sin bostad.
Här är @rosaelefants99 inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Enligt min källa som har viss insyn i utredningen tros allt ha börjat på en cykel/gångbana ett tiotal meter från där LW senare hittades o troligen inte vid medvetande då hon verkar ha släpats till fyndplatsen för att där senare hittas liggande på mage. Våld ska ha förekommit i stort mot hela hennes fra överkropp och huvud

Citat:
Nej det fanns tydligen div spår av att hon släpats till platsen där hon hittades. ”Krattningen” och det ”nya” söket efter spår var dock pga vittnesuppgifter/tipps enligt källan om det ej tidigare framkommit
Citera
2019-09-10, 17:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Mitt tips är skor....
men skulle jag vara SD och skyldig, skulle inte trädgården vara den plats jag valde att gräva ned nått.

Nä dom har isåfall gömt vid/eller bara på ett passande sätt placerat ut vid nån cache...

Skulle faktiskt inte förvåna mig alls- det skulle isåfall vara typiskt honom. Ett sätt att virtuellt räcka fingret åt både polis och oss på flashback, som han visste följde honom, via nåt foto på sin/nån annans geologg...
Citera
2019-09-10, 17:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag skulle då inte gå bakom ett plank med en person som jag har en schism med. Särskilt inte om denna hade en golfklubba eller basebollsträ i handen och någon väska har jag svårt att tro att mördaren hade med sig.

Kan vara så att HD bad att få tala ostört med LW bakom planket - och att SD dök upp med ett vapen i handen och att det var uppgjort= planerat, men det är för långsökt. Jag tror att LWs ansikte dunkades mot en sten som låg på marken.

Ja nu är det väl snart dags att FUPen kommer, tycker vi alla.

Nu vet vi ju inte om hon gick dit självmant eller om hon tvingades dit.

Enligt @RosaElefant99, som postat bra och tillförlitlig information redan tidigt i tråden så tros bråket ha börjat på gångvägen/cykelvägen:

Citat:
Enligt min källa som har viss insyn i utredningen tros allt ha börjat på en cykel/gångbana ett tiotal meter från där LW senare hittades o troligen inte vid medvetande då hon verkar ha släpats till fyndplatsen för att där senare hittas liggande på mage. Våld ska ha förekommit i stort mot hela hennes fra överkropp och huvud

Inlägget

Men förhoppningsvis får vi en dag svar i FUP.
Citera
2019-09-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Mitt tips är skor....
men skulle jag vara SD och skyldig, skulle inte trädgården vara den plats jag valde att gräva ned nått.

Tror genomsökningen av trädgård mer var en uppdatering av den tidigare sökningen som var föråldrad vid detta lag. Det har ju skett visst arbete i trädgården sedan sist.

Nej, finns väl ingen anledning att behålla något alls på hemmaplan. Sådant är nog långt borta sedan länge.

Nu finns nog det som kan knytas till mordet, hos NFC, från beslag när mordet var aktuellt.
Citera
2019-09-10, 17:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Intressant förutom det sista stycket där du har fel. Både av att kadaver inte tillåts ligga kvar och livligheten i buskarna på natten Att BO,s kropp skulle ligga 4 varma dygn i buskagen utan att djur gett sig på kroppen är uteslutet. Allsidig kost? Kanske du missförstod mig om du tror jag menat att dom hungriga rovgiriga krabaterna endast lever på as?

Endast av ansiktet av våra trafikdödade medmänniskor, läste jag. Det blir bara en liten del av hela kostcirkeln. Och på tok för få exemplar. Att djur givit sig på kroppen i detta fall håller jag dock för troligt, från huskatter till rävar.

Folk tar möjligen inte på tillräckligt stort allvar att kroppen sen kan hittas av ngn som inte borde. Inte är det precis skog och mark heller, där bakom planket. Barn har svårt att se det naturliga i att skolkamratens mamma ligger söndertrasad bredvid motorvägen och blir liksom inte av med den föreställningen på tjugo-trettio år eller så, och bilden troligen aldrig. Och aldrig är ganska många dagar det...
Citera
2019-09-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Enligt @RosaElefant99, som postat bra och tillförlitlig information redan tidigt i tråden så tros bråket ha börjat på gångvägen/cykelvägen:

Inlägget

Ja, hon var inte trakterad av att vika in på Rättarevägen där försvinner nämligen uppsikten över bostaden liksom upplevd trygghet.

Där vidtog våldet. Ja. Släpspår till MP. Ja.

EDIT. Den anonymes uppgift (osäker) om rödstrimmiga bakben, tycks passa in också.
Senast redigerad av Remark 2019-09-10 kl. 18:05.
Citera
2019-09-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Inlägget

Det finns en gångväg/cykelvägen i närheten av planket och det ligger radhus i närheten där så någon borde ju sett någonting då eller tidigare på kvällen, kanske någon hundägare som varit ute med hunden på kvällen där.
Citera
2019-09-10, 18:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
SDs jobbiga stil påminner lite om Helge Fossmo - evigt flinande och fnissande. Kan förstå att folk kan bli irriterade på SD. Utan att han begriper det själv. Blir själv otroligt irriterad på såna människor.

Skulle vilja se hur SD ser ut när han inte flinar. /.../
161111 SD hedrar Leonard Cohens minne (avled 7 nov) genom en storsatsning på bedrövade selfies:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8881db59-64ba-40e0-a7e3-627146e965be.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/aba7866d-71e6-4f2d-a15b-a911de97bb29.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b067b379-a380-4f40-af73-be2364ba060d.jpg
https://coord.info/GLPPVKY7
https://coord.info/GLPPVVR0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in