Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Och kanske kan skodon vara det som avsågs med 'specifika föremål' som man sökte hemma hos SD nu efter att han blev häktad igen?
OM SD är GM och stampat LW så är det ju inte direkt otroligt att han tog sig hem med skorna på (kan ju ses som lite misstänkt att gå borfota hem) och i stressen placerade/gömde dem på nåt ställe i/vid hemmet som han sen inte (av ngn anledning) kunde/vågade röra.
Och kanske HD i förhören nämnde nåt om skor/kängor som inte setts hos/på SD sen mordet.
Tänker att SD nog hursomhelst ligger lite över snittet avs att hitta/hitta på gömmor.
För att gissa.
Kanske man inte ska haka upp sig vid det exakta ordalydelsen, men det sas att man letade efter "
ett specifikt föremål".
Skor borde vara otroligt viktigt att kolla redan vid första husrannsakan och häktningen. Att han skulle ha sparat dessa skulle förvåna mig.
Jag funderar på det vittnesmål som ska ha varit från andra sidan motorvägen. Kan det ha varit en avvikar som gm tog för att göra sig av med skorna? I någons soptunna, eller återvinningsstation i närheten? Någon som vet var närmaste sådan finns?
Visserligen borde mordnatten ha varit hektisk, med tanke på kläder, blod och ev mobilraderingar/försök och andra bevis som ska antingen utplaceras för att vilseleda eller för att bara göra sig av med. Frågan är om han skulle ha hunnit göra sig av med skorna? Tvätta dom, kan funka. Men är dom kliniskt rena? Är dom torra? Brända i pelletspannan?
Kanske skorna var det man krattade efter i höstas?
Har man gått igenom foton, inköp, förhör och kommit till slutsatsen att ett par skor verkar saknas?
Jag tror inte på skor.
Sedan tycker jag att det är svårt att få till en tidlinje för gm de första timmarna. Vi vet inga klockslag för när barnet ringde till SD, när UW kom, när polisen kom, när SD togs till förhör och anhölls och när han släpptes.
Inte heller vet vi klockslag för USA resan och när de lämnade Hjärsta.
Men med stor sannolikhet var det så gott som omöjligt att göra sig av med något utomhus så fort det uppdagats att LW var borta och polisen anlände till området för att leta efter försvunnen person.