2019-09-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En möjlig förklaring här kan vara att man misstänker HD på rent löjliga grunder, och att det egentliga syftet bara är att åklagaren i en eventuell rättegång vill kunna visa att man har jobbat brett, och att alternativa gärningsmän har kunnat uteslutas. Om misstankarna vilar på rent löjliga grunder kan HD vid lämplig tidpunkt avskrivas från varje misstanke, och hon kommer då inte heller att stöka till med något rimligt tvivel kring SD:s skuld i en eventuell rättegång. En liknande manöver gjordes i den andra omgången av Kalamarksfallet i Norrbotten, där självaste huvudvittnet häktades en vecka på grunder som senare skulle visa sig vara rent skrattretande.
Men hon får inte jobba så, en GM i taget enligt bevisövervikt, om hon inte anser att båda varit på plats.
Citera
2019-09-10, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @flixa81

Nu kan jag inte fördjupa mig inom detta området för mycket beträffande hur Lena Wesström's ansikte såg ut när först polisen, därnäst kriminal-teknikerna, och slutligen RättsLäkarna kom till den då aktuella mordplatsen för att därstädes göra en okulär-besiktning av den avlidna kvinnokroppen, men en sak skall jag berätta för dig och det är följande sagt, att flera poliser inom Örebro Län och som har kommit i kontakt med detta mordfallet har yttrat sig på följande sätt - "Vi har aldrig tidigare upplevt en så brutalt och hänsynslöst misshandlad person" ... vilket i sin tur borde säga en hel del i detta fallet, förutom att @hoppsann givit vis tycker att det abundant gallimatias.

Mvh/ @JokerMannen

OM detta stämmer, mitt feta här ovan, så kan jag inte annat än börja vända kappan mot kärringen, i alla fall.
Rätta mig gärna om jag tänker fel nu.
Just tillvägagångssättet får mig att tänka till.
Det känns som att gärningsmannen har brukat onödigt mycket våld, om nu ansiktet/huvudet är så mosat, som påstås här ovan.
Jag ser ingen anledning till att Stefan skulle behöva "överdriva våldet"
Nånstans inom mig känner jag ändå att detta är en hysterisk kvinna med hat, som skulle kunna göra ett så "överdrivet våld"
En kvinna med hat kanske vill åstadkomma lite mer än att bara ta död på personen, utan fortsätter att slå, just för att det hatet driver på.
Lite i stil med att -Här får du för att du knullade med min man, och så slår hon besinningslöst personen till oigenkännlighet.
Jag kan inte riktigt se hur Stefan skulle ha just den ambitionen.

Nu är jag totalt ute och cyklar i glesbygden, men fattar ni hur jag tänker ??
Citera
2019-09-10, 10:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men hon får inte jobba så, en GM i taget enligt bevisövervikt, om hon inte anser att båda varit på plats.
Får och får. Ingen kan ju bevisa att åklagaren inte för tillfället misstänker att SD och HD har begått brottet tillsammans. Och snart kan hon ändra sig igen och säga att hon bara misstänker SD. Ett avskrivande av HD är ju som du säger en förutsättning för att kunna åtala en ensam SD, om det nu är det som är planen.
Citera
2019-09-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hur vet du att det är 3 nya bevis och ett nytt vittne som fick SD häktad?
Inget rappakalja svar nu tack.

Jag vet väldigt mycket om just detta mordfallet, men du är medveten att sådana uppgifter utlämnade inom tråden av mig gällande din ställda fråga angående de tre nya tillkomna bevisen samt därtill ett nytt vittne, kommer att skada den nu pågående utredningen av detta mordfallet, och jag har blivit ombedd av många medlemmar via PM att inte skriva om sådant som kan skada utredningen, en av dom är bland annat @Elsa2018.

Vad jag gärna vill att du skall förstå är följande sagt, att SD har tidigare och under en lång tid endast varit skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström, och sedan då plötsligt under Tisdagen den 27/8 2019 grips han inom sitt bostadshus av en hel insats-styrka och därefter häktas mannen plötsligt på sannolika skäl för att tidigare ha bringat Lena Wesström om livet.

Till observandum, för att klättra upp på en så kallad bevis-stege från endast skäligen och upp till sannolika, kräver i sin tur nya bevis så som även nya vittnen kan bidra med sitt.

Mvh/ @JonkerMannen
Citera
2019-09-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Välkommen och du tänker väldigt sunt, jag tycker också att det vore väldigt fel om SD hängde sig
i cellen även om man är förbannad på honom. Det vore bättre med ett erkännande ifrån honom.
Så LW's familj och vänner kan bearbeta det bättre.
SD har ingen fru längre dom är skilda, om nu du känner för att kolla hur hon mår

Tack. Hoppas jag gör på rätt sätt nu när jag svarar.

Självklart: fd fru. Och jag vill inte veta hur hon mår, hon är såklart insyltad, men jag har bara ingen teori om på vilket sätt

Bra att åtminstone vänta till efter dom med eventuella hängningar man vill utföra på sig själv, eftersom LWs barn ej får skadestånd eller upprättelse om ingen gärningsman fälls. Hans namn kommer heller inte offentliggöras och det kommer fortsätta finnas de som hävdar att han är oskyldig. Vad den dömde gör sedan bryr jag mig inte om.
Citera
2019-09-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
OM detta stämmer, mitt feta här ovan, så kan jag inte annat än börja vända kappan mot kärringen, i alla fall.
Rätta mig gärna om jag tänker fel nu.
Just tillvägagångssättet får mig att tänka till.
Det känns som att gärningsmannen har brukat onödigt mycket våld, om nu ansiktet/huvudet är så mosat, som påstås här ovan.
Jag ser ingen anledning till att Stefan skulle behöva "överdriva våldet"
Nånstans inom mig känner jag ändå att detta är en hysterisk kvinna med hat, som skulle kunna göra ett så "överdrivet våld"
En kvinna med hat kanske vill åstadkomma lite mer än att bara ta död på personen, utan fortsätter att slå, just för att det hatet driver på.
Lite i stil med att -Här får du för att du knullade med min man, och så slår hon besinningslöst personen till oigenkännlighet.
Jag kan inte riktigt se hur Stefan skulle ha just den ambitionen.

Nu är jag totalt ute och cyklar i glesbygden, men fattar ni hur jag tänker ??

Det finns ytterligare två personer inom denna tråden som via polisen har fått denna uppgiften gällande dödsmisshandeln av LW's kropp så som ansiktet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 10:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och kanske kan skodon vara det som avsågs med 'specifika föremål' som man sökte hemma hos SD nu efter att han blev häktad igen?
OM SD är GM och stampat LW så är det ju inte direkt otroligt att han tog sig hem med skorna på (kan ju ses som lite misstänkt att gå borfota hem) och i stressen placerade/gömde dem på nåt ställe i/vid hemmet som han sen inte (av ngn anledning) kunde/vågade röra.
Och kanske HD i förhören nämnde nåt om skor/kängor som inte setts hos/på SD sen mordet.
Tänker att SD nog hursomhelst ligger lite över snittet avs att hitta/hitta på gömmor.

För att gissa.

Kanske man inte ska haka upp sig vid det exakta ordalydelsen, men det sas att man letade efter "ett specifikt föremål".

Skor borde vara otroligt viktigt att kolla redan vid första husrannsakan och häktningen. Att han skulle ha sparat dessa skulle förvåna mig.

Jag funderar på det vittnesmål som ska ha varit från andra sidan motorvägen. Kan det ha varit en avvikar som gm tog för att göra sig av med skorna? I någons soptunna, eller återvinningsstation i närheten? Någon som vet var närmaste sådan finns?

Visserligen borde mordnatten ha varit hektisk, med tanke på kläder, blod och ev mobilraderingar/försök och andra bevis som ska antingen utplaceras för att vilseleda eller för att bara göra sig av med. Frågan är om han skulle ha hunnit göra sig av med skorna? Tvätta dom, kan funka. Men är dom kliniskt rena? Är dom torra? Brända i pelletspannan?

Kanske skorna var det man krattade efter i höstas?
Har man gått igenom foton, inköp, förhör och kommit till slutsatsen att ett par skor verkar saknas?

Jag tror inte på skor.

Sedan tycker jag att det är svårt att få till en tidlinje för gm de första timmarna. Vi vet inga klockslag för när barnet ringde till SD, när UW kom, när polisen kom, när SD togs till förhör och anhölls och när han släpptes.
Inte heller vet vi klockslag för USA resan och när de lämnade Hjärsta.

Men med stor sannolikhet var det så gott som omöjligt att göra sig av med något utomhus så fort det uppdagats att LW var borta och polisen anlände till området för att leta efter försvunnen person.
Citera
2019-09-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En möjlig förklaring här kan vara att man misstänker HD på rent löjliga grunder, och att det egentliga syftet bara är att åklagaren i en eventuell rättegång vill kunna visa att man har jobbat brett, och att "alternativa gärningsmän har kunnat uteslutas". Om misstankarna vilar på rent löjliga grunder kan HD vid lämplig tidpunkt avskrivas från varje misstanke, och hon kommer då inte heller att stöka till med något rimligt tvivel kring SD:s skuld i en eventuell rättegång. En liknande manöver gjordes i den andra omgången av ➡Kalamarksfallet i Norrbotten, där självaste huvudvittnet strax innan rättegången häktades i en vecka på grunder som senare skulle visa sig vara rent skrattretande.

Kan du tala om för mig vad den egentliga anledningen är till att du drar paralleller med Kalamarksmordet och mordet på Lena Wesström.

KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är en mycket kompetent åklagare inom detta mordfallet och hon har gjort ett makalöst arbeta fram tills i dag, och du kan skriva upp att fortsättning följer

KammarÅklagaren Åsa Hiding är inte sambo med Åklagaren vid namn: Jens Göransson.
Citera
2019-09-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Som jag förstod det skulle det vara då ja. Är det slumpen med dessa foton?
Slumpen eller är han korkad eller bara en iskall jäkel. Korkad tror jag inte han är så då återstår slumpen eller iskall för mig.

En iskall dåre som retades med utredarna?

SD har medvetet spelat allan och utsatt andra människor för obehag genom att visa upp sig på olika event, delat bild på sina repade ben efter lek i naturen och skrivit "hoppas ingen tror nåt annat", skrivit gliringar till tråden, fabulerat cacheturer med LW som inte har skett, rört sig i området kring LWs hus, blivit sedd efteråt i närheten av mordplatsen och kanske det grövsta att han mekade och fixade med LWs sons cache på hans födelsedag på årsdagen av upptäckten av LWs försvinnande.

Han lekte med utredningen och funderade på hur lång tid det skulle ta innan han skulle få skaka galler?
Citera
2019-09-10, 10:56
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En iskall dåre som retades med utredarna?

SD har medvetet spelat allan och utsatt andra människor för obehag genom att visa upp sig på olika event, delat bild på sina repade ben efter lek i naturen och skrivit "hoppas ingen tror nåt annat", skrivit gliringar till tråden, fabulerat cacheturer med LW som inte har skett, rört sig i området kring LWs hus, blivit sedd efteråt i närheten av mordplatsen och kanske det grövsta att han mekade och fixade med LWs sons cache på hans födelsedag på årsdagen av upptäckten av LWs försvinnande.

Han lekte med utredningen och funderade på hur lång tid det skulle ta innan han skulle få skaka galler?
Han ville även gå på hennes begravning ?
Citera
2019-09-10, 10:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag vet väldigt mycket om just detta mordfallet, men du är medveten att sådana uppgifter utlämnade inom tråden av mig gällande din ställda fråga angående de tre nya tillkomna bevisen samt därtill ett nytt vittne, kommer att skada den nu pågående utredningen av detta mordfallet, och jag har blivit ombedd av många medlemmar via PM att inte skriva om sådant som kan skada utredningen, en av dom är bland annat @Elsa2018.

Vad jag gärna vill att du skall förstå är följande sagt, att SD har tidigare och under en lång tid endast varit skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström, och sedan då plötsligt under Tisdagen den 27/8 2019 grips han inom sitt bostadshus av en hel insats-styrka och därefter häktas mannen plötsligt på sannolika skäl för att tidigare ha bringat Lena Wesström om livet.

Till observandum, för att klättra upp på en så kallad bevis-stege från endast skäligen och upp till sannolika, kräver i sin tur nya bevis så som även nya vittnen kan bidra med sitt.

Mvh/ @JonkerMannen
Bad dig uttryckligen att inte börja med ditt undanglidande rappakalja igen.
Du förser tråden med uppgifter du fabulerar vilt från i vad andra tidigare spekulerat om. Ditt problem är att du försöker få dig att framstå som väldigt kunnig om detta mordfall vilket du definitivt inte är.

Många är ense att den inkomna resultaten från NFC föranledde häktningen av SD på sannolika. Ditt problem är att du skriver att det är tre (3() styckna bevis och ett nytt vittne som låg till grund för den häktningen.

För att uttrycka mig fint så påstår jag att du far med osanning att du vet antalet bevis och att det finns ett nytt vittne.

Omtänksamt "du gärna vill att jag ska förstå" att SD under lång tid varit skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström, knäppgök .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-10 kl. 11:07.
Citera
2019-09-10, 11:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD kan ha gripit ngt på vägen.
Jag får den olustiga känslan att det kan vara HD istället... men SD är ju bevisligen ute och rör sig.

SD känns lurig... han kan ju efteråt ha förstått att det gynnar hans sak att HD teoretiskt kan vara skyldig...

Att det t ex finns underligheter med Norsjöloggarna, allvarliga hot i och utanför tråden, popup nick i tråden, personer som har hört från sina källor att SD berättat "sin historia" för grannar, och att han även enligt några i tråden ska ha yttrat ord som "de kommer aldrig att lösa mordet" eller "de har inget på mig" gör att man får så olustiga känslor runt denna man att man kan tro vad som helst om honom.

Jag litar inte en sekund på honom.

Det skulle inte alls förvåna mig att han har räknat ut att misstankarna kommer att falla på mig, men de kommer att hitta bevis som pekar på HD.

Frågan är då bara, har hon varit involverad eller ska det bara se ut så?

Jag får inte in HD på ett logiskt sätt, med två personer i samverkan vid mordet. Men jag utesluter inget i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in