2019-09-10, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det börjar bli dags att försöka knyta ihop säcken nu. Här kommer tre bevis mot SD:

Om vi tänker oss att SD mördade LW, då är det också sannolikt så att han faktiskt misshandlade henne i bilen 2017. Och misshandlade han henne i bilen 2017 så är det sannolikt att det också är han som har mördat henne.

Ett fastställande av att SD är gärningsmannen medför goda effekter som tilltro till media och rättsväsende, medan ett uteblivet lagförande av SD leder till desillusionering, hopplöshet och oro. Det är alltså en pragmatisk sanning att SD är gärningsmannen.

SD kan inte bevisa att han inte är gärningsmannen, anledningen är att han sannolikt är gärningsmannen.

Fetat.
SD behöver inte bevisa ett smack.
Det är Fru Åkl som måste bevisa ATT SD är den skyldiga.

Men detta vet du såklart säkert redan, ville bara förtydliga.
Citera
2019-09-10, 14:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har skickat in loggar här, där man kan läsa hur LW var på väg till ML för fredagsmys, typ.
Speciellt hemligt var det inte och känns inte som LW skulle skriva så om hon var orolig för en svartsjuk SD.

På frågan om SD själv misstänkte ML så fanns inte det på världskartan. (Till skillnad mot mig som fortfarande inte känner att jag kan släppa ML, lite för många indicier).
SD och ML har geocachat ihop under sommaren och även med HD.

Det fetade: Sommaren 2019?

Är det ingen av LWs ”vänner” som bryr
sig om att hon är mördad?
Citera
2019-09-10, 14:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM det är en mobil, torde det vara LWs. I så fall tappad eller rengjord och förstörd. Om fyndet är det knäpptyst. Som med så mycket annat. Förståeligt dock då förundersökning pågår.

Allt kanske visar sig vara bra mycket enklare än vi tror?

Ny information från NFC borde rimligen fortsätta att komma in. Och ge mer kött på benen. Just nu är det mest förvirrande.

Den där FUPet är man bra nyfiken på.

Jag måste säga att det här mordet har gripit tag i mig som att jag kände LW. Jag har nog alltid tyckt att mord är svårt att förstå att någon kan göra, och alltid blivit illa berörd.

Jag kan inte riktigt ta på det, men jag tror att det dels beror på att man kan få en sådan inblick i de inblandades liv genom geoacachingsiten med bloggar och bilder.
Även den bild man får av SD genom hans tid i frihet och hoten i tråden har fått mig må riktigt illa. Jag har svårt att stå ut med hans kallsinniga lek när en människa har blivit så hemskt mördad. Det är ju helt vansinnigt, det är ju hans älskarinna och vän!
Nu HD som ska in i leken.

Är det ytterligare en av hans lekar eller är det på riktigt.

Jag tror (vill tro) att det är enklare än vi tror.
Citera
2019-09-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Ja, nu i sommar
Citera
2019-09-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi får förhoppningsvis en FUP som kan berätta en del, men jag är benägen att tro att hon låg på mage för att mördaren vände på henne när hen försäkrat sig om att hon tagit sitt sista andetag. Synen av hennes döda ansikte kanske blev för mycket att se? Jag tillhör de som tror att vapen har medtagits och jag tror att mötet kan ha föregåtts av en digital schism där båda kan ha hotat varandra av olika slag som "om inte du..." "...så kommer jag..." o s v.

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Jag skulle då inte gå bakom ett plank med en person som jag har en schism med. Särskilt inte om denna hade en golfklubba eller basebollsträ i handen och någon väska har jag svårt att tro att mördaren hade med sig.

Kan vara så att HD bad att få tala ostört med LW bakom planket - och att SD dök upp med ett vapen i handen och att det var uppgjort= planerat, men det är för långsökt. Jag tror att LWs ansikte dunkades mot en sten som låg på marken.

Ja nu är det väl snart dags att FUPen kommer, tycker vi alla.
Citera
2019-09-10, 14:15
Medlem
Citat:

Sen vet jag inte vad du menar att man inte bryr sig?

Hur ska man förhålla sig? Finns det en praxis?
Citera
2019-09-10, 14:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
LW och ML är på FAD i Linköping och enligt @Dahliabelle skall
de ha delat hotellrum där, detta var november -16.

December -15 flyttar ML ifrån sin fru och de skiljer sig februari -16.

Har nämnts tidigare i tråden att LW och ML hade ett intimt förhållande,
samtidigt som LW:s relation med SD pågick. Dock skall förhållandet med
ML ha varit kort , bl a uttryckt av @Medinsyn. Det skall sedan ha övergått
till vänskap.

På foton av ML har man kunnat se att han verkar väldigt
förälskad i LW. Hur långt/ kort var deras intima förhållande,
endast någon/ några månader, eller?

Jag har uppfattat Medinsyn som någon
som står mycket nära SD.

Jag tror att det var vad LW sa till SD,
att hon bara var vän med de andra
männen.
På samma sätt som hon antagligen sa till
de andra männen att SD bara var en vän.
Citera
2019-09-10, 14:19
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Inget kan stoppa en GC:are?
GC verkar för vissa vara en drog och droger kan få människor att gå över lik utan reflektion. Om en misstänkt mördare kan bidra till att lösa en GC-gåta accepteras hen nog - oavsett om hen är misstänkt för mord.

-----------------

Citera
2019-09-10, 14:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Fetat.
SD behöver inte bevisa ett smack.
Det är Fru Åkl som måste bevisa ATT SD är den skyldiga.

Men detta vet du såklart säkert redan, ville bara förtydliga.
Nja, åklagaren har ju bevisat att han är misstänkt på sannolika skäl, och många anser att det räcker. Vill han slippa bli betraktad som gärningsman nu så får han nog lägga fram riktigt bra bevisning. Och hittills har vi väl inte sett skymten av någon sådan.
Citera
2019-09-10, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, åklagaren har ju bevisat att han är misstänkt på sannolika skäl, och många anser att det räcker. Vill han slippa bli betraktad som gärningsman nu så får han nog lägga fram riktigt bra bevisning. Och hittills har vi väl inte sett skymten av någon sådan.

Åkl har "sannolika skäl" på honom, absolut.
Men det måste höjas ytterligare ett snäpp innan SD kan bli dömd för mordet.
Åkl måste bevisa att det INTE finns några "rimliga tvivel" för att kunna döma SD för mordet.

Du förstår, en person behöver inte BEVISA sin oskuld i en rättegång, utan det är Åkl som skall lägga fram bevisningen att personen ÄR skyldig bortom "rimligt tvivel". Lyckas inte Åkl göra det så frias personen från just den gärningen.

Bevisbördan ligger helt och hållet hos Åklagaren.
Citera
2019-09-10, 14:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag skulle då inte gå bakom ett plank med en person som jag har en schism med. Särskilt inte om denna hade en golfklubba eller basebollsträ i handen och någon väska har jag svårt att tro att mördaren hade med sig.

Kan vara så att HD bad att få tala ostört med LW bakom planket - och att SD dök upp med ett vapen i handen och att det var uppgjort= planerat, men det är för långsökt. Jag tror att LWs ansikte dunkades mot en sten som låg på marken.

Ja nu är det väl snart dags att FUPen kommer, tycker vi alla.

Om den du har schism med gömmer t ex stickvapen i en ficka, så ser du det inte. Vapnet kan även vara något av hårt material som GM ska lämna till dig för att du ska låna till en kommande GC-tur.
Du kan nog gå ut och lämna dörren på glänt för att följa med personen du känner en liten bit - endast i syfte till att via samtal försöka få in lite sans och vett i personen du kanske precis haft en digital schism med. Att du går iväg beror på att du inte vill att barnet i huset ska bli störd av ett larvigt vuxentjafs. Du kan under inga villkor tänka dig att den du känner har en allvarlig mordplan i huvudet, trots att hen faktiskt har trakasserat och misshandlat dig tidigare. Eftersom det hände under en turbulent period för ca 1.5 år sen har du nästan glömt att den du känner kan bli riktigt obehaglig. Du har inte en tanke på att en rad motgångar kan ha fått den du känner att tänka riktigt mörka tankar.
Du förstår att hen är arg, men du anar inte att framför dig har du en person som har för avsikt att omvandla en tanke till en ödesdiger mordhandling.

Vi får se vad FUP säger, hoppas verkligen det inte dröjer länge.

-----------------

Citera
2019-09-10, 14:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han måste ju ändå vara lite korkad
som skriver till någon anonym på ett
Geoforum. Han har ju ingen aning om
vem det är så varför svarade han ens?

Om han var lite på pickalurven, så kanske han inte riktigt tänkte sig för?
Och sedan tror han väl att han är smartare än alla andra, så han trodde kanske att han skulle kunna få vetskap om vem det var?
Han ville ju försöka få över användaren till annan kanal...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in