Citat:
Ursprungligen postat av
232323
Tråden handlar inte om mig. Den handlar om ett mordförsök på en advokat. Jag tror inte alls att du läst alla mina inlägg... Trovärdighet bygger på att man baserar sina utsagor på fakta. Du kritiserar en användare som skrivit saker som haft belägg ända sedan trådstarten. Att du plötsligt trillar in här och ska börja sprida dimridåer - ja du är uppenbarligen den med en agenda. En agenda att dölja sanningen. KL är misstänkt för anstiftan till mord - sedan tidigare inte längre arbetsför vid Svea Hovrätt (eller något annat arbete för den delen) och har lyckats bli dömd för bl a våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman. Hon har omhändertagits på allmän plats av polisen pga fylla. Hon är en av få kvinnor i Sverige som inte lyckats bibehålla gemensam vårdnad efter en skilsmässa. Läs på i tråden!
Jag har läst på i tråden. Den är ju ännu inte mastodontisk. Och jag har läst domen.
Och jag inser att det finns utåt sett graverande omständigheter. Jag påstår inte att det inte förekommit en mångårig infekterad fejd dom emellan.
Men mycket talar emot, dvs kan ej beläggas, att det skett en första hyra av torped eller ens denna påstådda andra gång. Det är det jag menar. Det finns mycket oklarheter.
Och HOL har de facto varit försvarare i flera väldigt uppmärksammade vålds- och inte minst stora ekobrottsmål med minst sagt skumma och farliga klienter. Och frågan är ju om en del av dessa inte känner sig ha skäl att vara rejält missnöjda. Jag säger bara Södertäljemaffian. Och härvorna Allra och Axis och Falcon Funds. Och det har ju inte gått så bra för HOL när det gäller de 3 sistnämnda och där det gäller härvor med miljarder.
Hittade ett intressant inlägg som visar en del av HOLs högprofilerade klienter. Som kan ha lika stort, om inte större intresse av att ge honom en varning.
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
För det var kanske en varning? Avsikten verkar inte varit att han skulle avlida, han verkar ju snart vara på benen igen, enligt byråns utsago ”inom 10 dagar”. Remarkabelt, tycker jag. Såvida han inte har extra ”krävande klienter” som förväntar sig detta.
Spekulation, såklart.
Jag tycker mig se oegentligheter hur HOL fått myndigheterna på sin sida när det gäller vårdnads- och bostadstvisten. Och det är beklagligt att två välutbildade och välsituerade vuxna personer inte tillsammans kan lösa detta, ens för barnens skull. Utan dra det i långbänk och belasta samhället både tidsmässigt som ekonomiskt. Där kan de nog båda vara lika goda kålsupare.
Hur man tar barnens eventuella inställning till mamman som vittnesbörd för KLs skuld känns ovidkommande då det är svårt att veta hur det verkligen står till. Jag har sett alltför många vårdnadstvister på nära håll, med föräldrars manipulation av barnen, systemet - och varandra.
Jag tycker även att det är ovärdigt att han pressat det så långt att sitta kvar i lägenheten. Även om det varit ”för barnens skull”. En lägenhet som ursprungligen varit hennes föräldrars. Jag litar på informationen från @rotesau, det är en seriös postare med mycket hög ”flashbackkreditvärdighet”
Summa summarum så vet vi inte.
Men hovrätten har iallafall idag valt att följa tingsrättens beslut.
Ps det fetade i ditt inlägg är dessutom på ren svenska skitsnack. Du har skrivit det flera gånger. Det blir inte mer sant för det. Jag har yrkesmässig erfarenhet av det rakt motsatta.