2019-09-08, 12:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man lägger upp ett fejkkonto i USA och trakasserar anonymt denne Tesla-Stefan. Otroligt att det skulle ske samtidigt av en slump när JH befinner sig just i det landet, men det kan ju vara slumpen - som LGW hatar i vanliga fall.

Någon form av mejl måste S ha fått. Frågan är från vem. Skulle vara intressant att veta vad som stod skrivet. Innehållet kan kanske vara en ledtråd.
Citera
2019-09-08, 12:51
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Låter bra det! Alltså hon har inte alltid varit "en psyksjuk, alkoholiserad häxa" , undrar när och framför vad som knäckt den duktiga kvinnan? En psykopat i familjen som man inte kunde leva med, inte heller vinner man i något mot en sådan människa när det blir tvister! Bara en tanke efter många liknande tragiska familjefejder som jag bevittnat.
Den tanken har slagit mig. Nej jag är ingen feminist som alltid försvarar kvinnor, för er som kommer tro de. Jag utesluter inte heller andra motiv bakom gärningen då BO uppgivit två motivteorier.
Citera
2019-09-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Fast det du gör är ju inte att dela med dig av åsikter. Du arbetar aktivt för att svärta ner BO:s rykte med dina dimridåer.
Man FÅR göra det. Det är högt i tak i det här forumet. Just nu sitter jag själv och väntar på professorn i Nyhetsmorgon som jag missade i förmiddags. Själv är jag övertygad om att hela caset är klappat och klart - oaktat om BO var ett svin eller en ängel. Med allt jag försökt läsa i tråden så var han en vanlig människa med både positiva och negativa egenskaper. Som vi alla. Medan KL verkar vara styrd av avsky och hat. Annars försöker man inte genomdriva dödande. Som inte gick i lås, tack och lov.
Citera
2019-09-08, 12:52
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ingen aning, av beslutet framkommer det att SH blivit trakasserad. Något motiv går inte att utläsa. En hel del verkar vara sekretess
Det fetade här är lögn.

Det enda som framkommer är att SH påstår sig ha blivit trakasserad.

Något mindre tydligt framkommer det också att SH gjort en okynnesanmälan, då ingen normal person kan få för sig att det går att få ett kontaktförbud med anonyma mejl skickade via TOR, så att avsändaren inte kan bevisas.

Du gör många märkliga rätt avslöjande uttalanden i tråden. Här är ett:
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det står ju i domen att mailen skickades från Usa och den enda som fanns där vid den tidpunkten var älskarinnans dotter.
Det bor 327 miljoner människor i USA:
Citera
2019-09-08, 12:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Någon form av mejl måste S ha fått. Frågan är från vem. Skulle vara intressant att veta vad som stod skrivet. Innehållet kan kanske vara en ledtråd.
Med tanke på alla konstigheter i detta fall, kanske man tom ska tänka på möjligheten att KL ligger bakom som hämnd.
Citera
2019-09-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Nej, det är ingen ursäkt för att anstifta mord, men är man en människa som inte ser allt i svart eller vitt så är det nog ganska naturligt att man försöker förstå vad som gick så katastrofalt fel. Men man kanske behöver lite livserfarenhet och inlevelseförmåga för att förstå att hon gick igenom en lång rad tuffa kriser under en väldigt kort tid. Det kan bryta ned många.
Det är klart att man ska försöka gå i den andres spår innan man dömmer men här är det nog ganska uppenbart att det gäller år av hat och hämdbegär. Det är många som går igenom tuffa kriser utan att få för sig att skrämma och döda i sin omgivning. Vissa hamnar på gatan utan jobb eller pengar och en del tar sina liv. Den här kvinnan hade inga större problem med pengar, hade bra utbildning och tidigare jobb så att gå vidare med reabilitering och psykologer hade nog varit bättre. Här var hat och hämnd starkare och inget jag anser växer ur en hjärnskada utan något som tidigare under hela livet format människan. Den här kvinnan kräver troligen total underkastelse av de flesta hon ser som lägre stående och förlorar hon kontrollen händer sådant här. En del är helt enkelt onda hur man än försöker att hitta ursäkter och förmildrande omständigheter. Man undrar om hon även var feminist och delade "värdegrund" med etablissemanget ... Det är intressant i all tragik att även kvinnor beter sig som "svinaktiga män".
Citera
2019-09-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag tycker det är fantastiskt hur folk försöker "förstå" och förmildra och nästan ser det som logiskt beteende från KL's sida pga vad hon ska ha gått igenom. Alla genomgår att ens föräldrar går bort om man inte själv dör först. Hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Folk får hjärnblödningar och kan inte fortsätta att arbeta. Många blir deprimerade och kanske bittra. Avundsjuka och missunnsamma mot sitt ex. Rätt vanligt att män i den åldern i samma situation när allt skiter sig begår självmord.

Men om man tappar vårdnaden om barnen och kontaktförbud utfärdas, samt man lejer en mördare för att röja undan exet och tydligen har försökt med det tidigare. Det är iskallt kalkylerande och planlagt, dvs inte ett irrationellt vredesutbrott i fyllan, att man hämtar en kniv och hugger ihjäl den andre. Tydligen har KL drivits av samma idé att mörda mannen under flera års tid. När hon inte får tillbaka cocker spanieln från djurbutiken så dyker det upp en huligan och mordhotar butiksägaren.

Allt som skrivs om att hon ska vara trevlig, charmerande, rolig, briljant, tycka om att stå i centrum. Någon skrev genomskinligt manipulativ. Detta sammantaget med att man i flera år drivs av tanken att mörda exet går nog rakt in i facket psykopati. Dör exet och hon inte avslöjas så får hon ju deras gemensamma bostadsrätt på 200 kvadrat. Otrohet och att exet är bisexuell i smyg är ju inget som ursäktar ett mord.

De är skilda. KL skulle inte få ett korvöre oavsett om Henrik dog på fläcken.

De flesta av oss drabbas av att föräldrarna dör, man får sjukdomar, det blir en skilsmässa – men inte samtidigt!
Det är det som är grejen. Hur många trauman tål en människa innan hon går sönder?

Man kan också tänka sig att en äkta man INTE begär skilsmässa just DÅ - om han vill sina barns bästa. Och inte hatar sin fru över allt annat.

Att ha en egen lgh vid sidan av det gemensamma boet skulle för de flesta te sig märkligt.

Med det sagt kan det mycket väl vara så att Karin var överjävlig och jobbig som tusan. Men med tanke på just detta skulle jag i Henriks fall ha velat få skilsmässan överstökat fort som attan utan större tvister.

Den där butiksägaren skrev också att Karin hade borderline och inte fick träffa sina barn. Men samtidigt skrev hon att det var dottern som stal hunden när hon kom till butiken tillsammans med mamman..

Svårt att veta vad som är sant när folk skriver så där motstridigt.
Senast redigerad av sno 2019-09-08 kl. 13:14.
Citera
2019-09-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ja, du det är jag väl medveten om men inte under så kort tid. När man redan är försvagad av en kris så blir varje ytterligare kris en ohygglig börda. Ev hjärnblödning, otrohet, båda föräldrarnas bortgång under kort tid, skilsmässa, vårdnadstvister, förlora sin arbetsförmåga, förlora sin karriär, hon byggt upp sen unga år, förlorat socialt umgänge, så småningom förlorad kontakt med barnen, polisingripanden som blir offentliga via domstolen etc.

Jag har ingenstans nämnt att det var något förmildrande.
Otrohet, skilsmässan och arbetsoförmågan - är inte det för 5-6 år sen? Och föräldrarna ytterligare nåt år tidigare? Vad jag menar är att detta är historia. Varför hände mordförsöket just nu och vad låg den långvariga tvisten i? Det traumatiska som hände i närtid är just tvisten hon förlorade samt systern som gick bort.

Nej, du har absolut inte sagt något ang förmildrande, det var jag. Jag är totalt oförstående att man dödar sin partner.
Citera
2019-09-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Av vilken anledning skulle denna Joh*nn* velat trakassera Joh*n? Känns extremt långsökt.

Man kan också fråga sig av vilken anledning denna Stefan skulle ha velat trakassera Joh*ann*?
Citera
2019-09-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmmm2233
Även Göken är känd som gayklubb https://www.qx.se/noje/18100/johan-tar-over-goken/

Bevisar fortfarande inget
Citera
2019-09-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan också fråga sig av vilken anledning denna Stefan skulle ha velat trakassera Joh*ann*?

Den frågan är lättare att gissa svaret på... Han fick förmodligen en dominant fd domare att mysa med
Citera
2019-09-08, 12:59
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Nej, det är ingen ursäkt för att anstifta mord, men är man en människa som inte ser allt i svart eller vitt så är det nog ganska naturligt att man försöker förstå vad som gick så katastrofalt fel. Men man kanske behöver lite livserfarenhet och inlevelseförmåga för att förstå att hon gick igenom en lång rad tuffa kriser under en väldigt kort tid. Det kan bryta ned många.

Du verkar inte kunna läsa innantill. Jag skriver ju i början att det kan bryta ned folk. Och vad vet du om min livserfarenhet? Det som gick katastrofalt fel var väl att mannen inte dog och att hon inte fick lägenheten.
Att en huligan dyker upp och hotar djurbutiksägaren när hon inte får sin hund och att hon tar barnen och går till en restaurang där hennes man sitter med en annan man, skvallrar ju ganska tydligt om en empatistörning. Det är ju knappast för barnens bästa hon gör det. Det görs ju för att ställa till med en scen och skämma ut mannen.
Och då har de ju separerat och flyttat isär. Han har ju skaffat en egen lägenhet. Varför ska hon storma dit med barnen? Jag har så pass mycket livserfarenhet att jag kan se vad som är ett empatiskt beteende och vad som inte är det. Noll tanke om barnens känslor när hon utsätter de för den situationen att konfrontera mannen offentligt på en restaurang med att han är bisexuell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in