2019-09-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Tvistemålet som media har rapporterat om:

https://minfil.com/MdN6tf5fn8/Stockholms_TR_T_5134-17_Aktbil_21_SLUTLIGT_BESLUT_-_Karin_Lilja_pdf

Jösses. KL borde själv ha god man. Hon verkar ju inte klara av det elementära ens. Eller så trilskas hon bara. Men alla dessa överklaganden som inte fullföljs tyder på att hästarna lämnat stallet och galopperar nu fritt på vägen och följaktligen blir överkörda. Tragiskt.
Citera
2019-09-10, 11:17
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Då kommer hon ju inte att sitta i finkan.

Likaväl skulle man kunna påstå att Henrik inte kommer att överleva detta.

Så du menar om man blir gripen och förhörd, men inte häktad och släpps fri. Då klarar man sig från fängelse? Vad bra. Hur åkte Johanna Möller in?
Citera
2019-09-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Sen tar polisen fast torpeden. Men han har fått så mycket pengar så han säger ingenting. Men fälls för mordförsök och åker in flera år i fängelset. Sen åker KL in på "indicier". Du vinner pris som årets privatspanare.
Den titeln är nog given dig som inte verkar ha så öppet sinne än för det du redan bestämt dig för skett.
Torpeden ska ju givetvis inte åka fast men om han ändå blivit det så skulle han hålla tyst om HOL men prata vitt och brett om hur han anlitats av HOLs ex.
Citera
2019-09-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Stjäla någons föräldrahem? Henrik vill bara att barnen ska slippa flytta från sitt föräldrahem fram till att de är vuxna sedan lär han överlämna lägenheten till Karin om hon har råd att köpa ut honom.

Sedan kan man tycka att Karin borde haft mer sunt förnuft och gjort äktenskapsförord innan giftermålet där lägenheten skulle varit hennes enskilda egendom.

Men vilka barn tilldelas privilegiet att bo i en och samma adress från födsel till vuxenlivet? De flesta flyttar ngh gång under sin uppväxt – och överlever.

Vem som helst inser att detta är bara skitsnack av HOL som själv vill bo ”ståndsmässigt” utan att vilja betala för det.

Och att skriva ett äktenskapsförord när man är kär.. det skulle du kunna fråga varför exempelvis Brad Pitt och Angelina Jolin inte gjorde. De hade all juridisk expertis inom räckhåll. Eller Kaj Linna som satt oskyldigt dömd för mord i 13 år, fick 18 millar, gifte sig och nu skiljde sig utan äktenskapsförord efter bara 11 månaders äktenskap.

Man tänker inte att en skilsmässa skulle drabba en. Man tänker inte att den man är kär i just här och nu skulle någonsin kunna göra ngt sånt mot en. Om man inte har några skilsmässor i sin närmaste omgivning, då finns den inte för en själv. Det är något som drabbar ”de andra”.
Citera
2019-09-10, 11:31
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
P

Sen att Henrik inte har några domar på sig kan bero på att man ogärna anmäler sin make om man fortfarande är gift, bor ihop och båda dessutom jobbar inom rättsväsendet. För då skulle man ju a) vräka ut sitt privata liv till allmän beskådan inför sina kollegor b) sabotera makens karriär c) vara tvungen att skiljas för att själv behålla ansiktet utåt som en självständig, modern kvinna d) försvåra framtiden för sina barn e) eventuellt behöva flytta..

Man hoppas att han ändrar sig istället intresserar sig för en själv och ungarna, slutar supa och festa med sina kompisar och har inga fler älskarinnor vid sidan av.

Naturligtvis skulle KL ha kunnat välja en annan väg när föräldrarna dog och hon fick sin hjärnblödning och maken begärde skilsmässa. Hon skulle ha kunnat rehabilitera sig, kamma sig, begära ut sin del av boet direkt och gått vidare i sitt liv utan att titta tillbaka.

Men människor är ju inga robotar. När man drabbas av stora sorger kan man inte agera så konstruktivt man hade hoppats på, när man tittar på situationen i efterskott. Ett svek är också något väldigt få av oss kan ta med en nypa salt.

.

Instämmer, skulle i möjligaste mån ha undvikit att blanda in polis i de äktenskapliga problemen och göra detta offentligt både vad gäller barnen, karriären och för min egen skull i det stora hela.

Likaså gäller det hennes "val" att hantera situationen, hon hade helt enkelt inte förmågan att rehabilitera sig och gå vidare. Som jag tidigare nämnt krävs det både insikt, empati och livserfarenhet för att förstå hur det kan gå så här snett i livet.
Citera
2019-09-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jösses. KL borde själv ha god man. Hon verkar ju inte klara av det elementära ens. Eller så trilskas hon bara. Men alla dessa överklaganden som inte fullföljs tyder på att hästarna lämnat stallet och galopperar nu fritt på vägen och följaktligen blir överkörda. Tragiskt.

Hon sägs ju ha både missbruksproblem och lida av sviterna av en stroke. Därtill saknar hon permanen boende och är skriven hos exmannen (som säkert lägger undan viktiga papper om de skulle hamna i hans brevlåda).

Missbrukare sällan fixar dead lines. Men absolut borde hon ha frågat om hjälp. Det missar också missbrukare ofta.
Citera
2019-09-10, 11:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Den titeln är nog given dig som inte verkar ha så öppet sinne än för det du redan bestämt dig för skett.
Torpeden ska ju givetvis inte åka fast men om han ändå blivit det så skulle han hålla tyst om HOL men prata vitt och brett om hur han anlitats av HOLs ex.

För det räckte ju 2015? Att någon påstår sig ha blivit anlitad. Du gör bort dig. Det räcker inte med ett utpekande. Åker torpeden inte alls fast så återstår ju bara HOL’s ord att det kan vara KL som ligger bakom, precis som nu och det räcker ju inte ens för att hålla henne häktad. Vi andra har släppt den där teorin ganska omgående, för vi kan tänka och resonera i flera steg.
Citera
2019-09-10, 11:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Tråden handlar inte om mig. Den handlar om ett mordförsök på en advokat. Jag tror inte alls att du läst alla mina inlägg... Trovärdighet bygger på att man baserar sina utsagor på fakta. Du kritiserar en användare som skrivit saker som haft belägg ända sedan trådstarten. Att du plötsligt trillar in här och ska börja sprida dimridåer - ja du är uppenbarligen den med en agenda. En agenda att dölja sanningen. KL är misstänkt för anstiftan till mord - sedan tidigare inte längre arbetsför vid Svea Hovrätt (eller något annat arbete för den delen) och har lyckats bli dömd för bl a våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman. Hon har omhändertagits på allmän plats av polisen pga fylla. Hon är en av få kvinnor i Sverige som inte lyckats bibehålla gemensam vårdnad efter en skilsmässa. Läs på i tråden!

Jag har läst på i tråden. Den är ju ännu inte mastodontisk. Och jag har läst domen.

Och jag inser att det finns utåt sett graverande omständigheter. Jag påstår inte att det inte förekommit en mångårig infekterad fejd dom emellan.

Men mycket talar emot, dvs kan ej beläggas, att det skett en första hyra av torped eller ens denna påstådda andra gång. Det är det jag menar. Det finns mycket oklarheter.

Och HOL har de facto varit försvarare i flera väldigt uppmärksammade vålds- och inte minst stora ekobrottsmål med minst sagt skumma och farliga klienter. Och frågan är ju om en del av dessa inte känner sig ha skäl att vara rejält missnöjda. Jag säger bara Södertäljemaffian. Och härvorna Allra och Axis och Falcon Funds. Och det har ju inte gått så bra för HOL när det gäller de 3 sistnämnda och där det gäller härvor med miljarder.

Hittade ett intressant inlägg som visar en del av HOLs högprofilerade klienter. Som kan ha lika stort, om inte större intresse av att ge honom en varning.
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

För det var kanske en varning? Avsikten verkar inte varit att han skulle avlida, han verkar ju snart vara på benen igen, enligt byråns utsago ”inom 10 dagar”. Remarkabelt, tycker jag. Såvida han inte har extra ”krävande klienter” som förväntar sig detta.
Spekulation, såklart.

Jag tycker mig se oegentligheter hur HOL fått myndigheterna på sin sida när det gäller vårdnads- och bostadstvisten. Och det är beklagligt att två välutbildade och välsituerade vuxna personer inte tillsammans kan lösa detta, ens för barnens skull. Utan dra det i långbänk och belasta samhället både tidsmässigt som ekonomiskt. Där kan de nog båda vara lika goda kålsupare.

Hur man tar barnens eventuella inställning till mamman som vittnesbörd för KLs skuld känns ovidkommande då det är svårt att veta hur det verkligen står till. Jag har sett alltför många vårdnadstvister på nära håll, med föräldrars manipulation av barnen, systemet - och varandra.

Jag tycker även att det är ovärdigt att han pressat det så långt att sitta kvar i lägenheten. Även om det varit ”för barnens skull”. En lägenhet som ursprungligen varit hennes föräldrars. Jag litar på informationen från @rotesau, det är en seriös postare med mycket hög ”flashbackkreditvärdighet”

Summa summarum så vet vi inte.
Men hovrätten har iallafall idag valt att följa tingsrättens beslut.

Ps det fetade i ditt inlägg är dessutom på ren svenska skitsnack. Du har skrivit det flera gånger. Det blir inte mer sant för det. Jag har yrkesmässig erfarenhet av det rakt motsatta.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-10 kl. 11:56.
Citera
2019-09-10, 11:39
Medlem
SeanAverys avatar
Skönt att han vaknat. Och ni idioter som dödsförklarade honom efter 1 timme för att ni hade "kontakter", skäms för fan
Citera
2019-09-10, 11:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men vilka barn tilldelas privilegiet att bo i en och samma adress från födsel till vuxenlivet? De flesta flyttar ngh gång under sin uppväxt – och överlever.

Vem som helst inser att detta är bara skitsnack av HOL som själv vill bo ”ståndsmässigt” utan att vilja betala för det.

Och att skriva ett äktenskapsförord när man är kär.. det skulle du kunna fråga varför exempelvis Brad Pitt och Angelina Jolin inte gjorde. De hade all juridisk expertis inom räckhåll. Eller Kaj Linna som satt oskyldigt dömd för mord i 13 år, fick 18 millar, gifte sig och nu skiljde sig utan äktenskapsförord efter bara 11 månaders äktenskap.

Man tänker inte att en skilsmässa skulle drabba en. Man tänker inte att den man är kär i just här och nu skulle någonsin kunna göra ngt sånt mot en. Om man inte har några skilsmässor i sin närmaste omgivning, då finns den inte för en själv. Det är något som drabbar ”de andra”.

Både Karin och Henrik har haft privilegiet att växa upp i sitt familjehem om jag förstått rätt. Varför ska de inte vilja att deras barn också får det bästa som möjligt?

Det är bara Karin som tänker egoistiskt och vill ha lägenheten nu. Van som hon är att alltid få som hon vill, exakt när hon vill, med detsamma, så vill hon givetvis inte behöva vänta några år på att barnen ska växa upp i sitt trygga familjehem också.

Ja uppenbarligen så insåg ju även rätten att Henrik ville barnens bästa medan Karin tänkte på sig själv och därför tilldömdes han ensam vårdnad.
Citera
2019-09-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag har läst på i tråden. Den är ju ännu inte mastodontisk. Och jag har läst domen.

Och jag inser att finns utåt sett graverande omständigheter. Jag påstår inte att det förekommit en mångårig infekterad fejd dom emellan.

Men mycket talar emot, dvs kan ej beläggas, att det skett en första hyra av torped eller ens denna påstådda andra gång. Det är det jag menar. Det finns mycket oklarheter.

Och HOL har de facto har varit försvarare i flera uppmärksammade vålds- och inte minst stora ekobrottsmål med minst sagt skumma och farliga klienter. Och frågan är ju om en del av dessa inte känner sig ha skäl att vara rejält missnöjda. Jag säger bara Södertäljemaffian. Och härvorna Allra och Axis och Falcon Funds. Och det har ju inte gått så bra för HOL när det gäller de 3 sistnämnda och där det gäller härvor med miljarder.

Hittade ett anna intressant inlägg som visar HOLs klienter. Som kan ha lika stort, om inte större intresse av att ge honom en varning.
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

För det var kanske en varning? Avsikten verkar inte varit att han skulle avlida, han verkar ju snart vara på benen igen, enligt byråns utsago ”inom 10 dagar”. Remarkabelt, tycker jag. Såvida han inte har extra ”krävande klienter” som förväntar sig detta.
Spekulation, såklart.

Jag tycker mig se oegentligheter hur HOL fått myndigheterna på sin sida när det gäller vårdnads- och bostadstvisten. Och det är beklagligt att två välutbildade och välsituerade vuxna personer inte tillsammans kan lösa detta, ens för barnens skull. Utan dra det i långbänk och belasta samhället både tidsmässigt som ekonomiskt. Där kan de nog båda vara lika goda kålsupare.

Hur man tar barnens eventuella inställning till mamman som vittnesbörd för KLs skuld känns ovidkommande då det är svårt att veta hur det verkligen står till. Jag har sett alltför många vårdnadstvister på nära håll, med föräldrars manipulation av barnen systemet, och varandra.

Jag tycker även att det är ovärdigt att han pressat det så långt att sitta kvar i lägenheten. Ävensom det varit ”för barnens skull”. En lägenhet som ursprungligen varit hennes föräldrars. Jag litar på informationen från @rotesau, det är en seriös postare med mycket hög ”flashbackkreditvärdighet”

Summa summarum så vet vi inte.
Men hovrätten har iallafall idag valt att följa tingsrättens beslut.

Ps det fetade i ditt inlägg är dessutom på ren svenska skitsnack. Du har skrivit det flera gånger. Det blir inte mer sant för det. Jag har yrkesmässig erfarenhet av det rakt motsatta.

Ditt inlägg är det mest adekvata i hela tråden. SOM det har spridits dynga här. Helt fantastiskt. Och mycket helt utan belägg what so ever. Alla förståsigpåare och självutnämnda experter "vet" exakt vad som förevarit utan minsta insyn. Vi får hoppas att mordförsöket får sin förklaring och att HOL och KL lyckas lösa sina mellanhavanden. Vem som är den största skurken i striden är svår att se om man inte varit med på resan.

Tack för det Panzer!
Citera
2019-09-10, 11:44
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/nyheter/hovratten-haktar-inte-toppjuristen/

"Advokaten Henrik Olsson Lilja sköts på Kungsholmen i fredags morse.

Här är hans första ord efter skjutningen:

– Jag mår efter omständigheterna väl. Dock trött och fokuserar på återhämtning, säger Henrik Olsson Lilja till Expressen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in