Citat:
Ursprungligen postat av
Cst314
Ääähh det där släpper snart får vi hoppas, förhoppnignsvis är det för dig som med andra lokisar jag snackat med att testerna är litegrann tröskel medan kursen är smidigare.
Hur har ni andra gjort förresten med datorer (platta/laptop), köpt ny maskin eller planerar att nyttja befintlig?
Hälsningar
/Blivande lokiseleven i Hagalund i höst.
Ny dator eller platta tror jag inte du behöver, har du en dator där hemma på kammaren räcker det nog gott för att skriva eventuella inlämningsuppgifter. Det finns nog datorer att kunna skriva på även på vissa av skolorna, iallafall hade vi en datorsal där vi kunde skriva och skriva ut.
Det smidigaste för mig var att anteckna på papper under lektionstid, men tycker man att det går snabbare att skriva på platta kan man ju ha det förstås. Nuförtiden kan man ju såklart använda mobilen till att fota overhead/whiteboard-tavlor med också, så slipper man sitta och skriva av allt, och då istället bara sitta och lyssna och hänga med på det som sägs.
Dock är det ju alltid roligt med nya datorer och surfplattor ändå, så inget hindrar ju att man köper det ändå ;-)