Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Då kommer han flytta med barnen och hon vill inte att de ska hamna i Göteborg eller Malmö. För då kommer barnen hata henne.
Nej, de kommer inte alls att "hata" henne! Det stora barnet har redan flyttat hemifrån har jag förstått det som. Det yngre barnet är på god väg att ta studenten och om HOL tvingar dem att flytta till Göteborg eller Malmö eller Moskosel, så är det hans beslut och då får han stå för det.
Jag gjorde så att jag ordnade "stödboende" för mina barn när x:et skulle roffa åt sig allt och mer därtill. Det var tuffare än tufft, men i vilket fall som helst bäst för barnen att slippa ifrån sina "tvistande" föräldrar. Mitt x blev ursinnig, men var ju tvungen att spela social och omsorgsfull utåt, så han gick med på att betala "hyresrum" och underhåll direkt till vår 17-åring, som bodde hos goda vänner. (Jag fick också betala underhåll förstås). Barnen talade med varandra och meddelade oss föräldrar vad som de tyckte var bäst. Och så blev det. Det blev mycket bra.
"Hat" ? Nej, barn hatar nog aldrig sina föräldrar. Hur korkade och giriga och svinaktiga och knäppa de än är så kan de inte säga så om någon av sina föräldrar. "Förstår du att din far har försökt ta livet av mig?" "Ja, men han är min far ändå" var ett kort samtal jag hade med mitt barn.